Zwiększenie mocy i vmax

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KAJOW
Lubiący błoto
Posty: 72
Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ

Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: KAJOW »

W sobotę zrobiłem pierwsze 100km swoją 3AJ. Większość w terenie. Wiem, że po przesiadce z Varadero nie powinienem oczekiwać cudów, ale mimo to uważam, że Tenerka jest b.słaba - vmax jaki udało mi się wyciągnąć do 120km/h a na szuterkach to mi mocy na podjazdach brakło...
Co zrobić? Silnik na jesień będzie rozebrany celem obadania i wówczas ocenię, co do wymiany będzie. W tym tygodniu rozrzucę gaźnik, bo bardzo go zalewa i jest duży problem z odpalaniem (szczególnie na zimnym). Co jeszcze mogę zrobić??
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: Tomiacho »

Sprawdzić sprzęgło. Może już być zużyte i nie przenosi mocy. Ale jak jest coś nie tak z gaźnikiem to warto najpierw go wyregulować bo przez to go tak słabnie. Bo nie chce mi się wierzyć że tak słabo jedzie skoro silnik nie kopci ani oleju nie łyka.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Awatar użytkownika
mateusz50007
Lubiący błoto
Posty: 86
Rejestracja: 19 sty 2011, 15:08
Motocykl: XT 600 Z TENERE 3AJ
Lokalizacja: Bodaczów

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: mateusz50007 »

Jak masz seryjny tłumik to wywal od razu ja u siebie mam cała puchę i jest zdławiona niemiłosiernie jak ściągnąłem i przejechałem się bez niego to się zrobił inny motor
Awatar użytkownika
KAJOW
Lubiący błoto
Posty: 72
Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: KAJOW »

Sprzęgło raczej jest OK; nie ślizga się, a biegi wchodzą dobrze...
Wydech też jest dobry, bo mam Sebringa z dB-killerem, a kolektor nie jest nigdzie pogięty czy złamany...

Zacznę od gaźnika...
A czy wahlując zębatkami mogę coś w tej materii zdziałać?? Jakie ustawienie byłoby optymalne?? Potrzbuję, aby moto było i mocne i szybkie na szutry i piachy: dojazd szutrową autostradą (120-130km/h) i dzidowanie na azymut borem, lasem, bagnem...
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: terenowiecc »

KAJOW pisze:A czy wahlując zębatkami mogę coś w tej materii zdziałać?? Jakie ustawienie byłoby optymalne?? Potrzbuję, aby moto było i mocne i szybkie na szutry i piachy: dojazd szutrową autostradą (120-130km/h) i dzidowanie na azymut borem, lasem, bagnem...
To może kup XR650R, LC4 albo jakiegoś EXC? :roll:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: Gacek »

Doprowadź moto do ładu i będzie ganiać na odp poziomie 8-) jak masz odp ilość siły ,samozaparcia i umiejętności to nie widzę problema aby ganiać tym na azymut :P zawsze możesz zmienić na inny ale to juz nie bedzie ta Yamahaaaaa :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: Kula »

terenowiecc pisze:
KAJOW pisze:A czy wahlując zębatkami mogę coś w tej materii zdziałać?? Jakie ustawienie byłoby optymalne?? Potrzbuję, aby moto było i mocne i szybkie na szutry i piachy: dojazd szutrową autostradą (120-130km/h) i dzidowanie na azymut borem, lasem, bagnem...
To może kup XR650R, LC4 albo jakiegoś EXC? :roll:
sry, ale Twój post robi tylko syf w temacie... :roll:

KAJOW Twoje moto ma już porę latek, pewnie przydałoby się zajrzeć tu i ówdzie.
co do zabawy z zębatkami, to i owszem, można spróbować, tylko najpierw moto musi być naprawe sprawne, bo inaczej za wiele przełożeniem nie zdziałasz...
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: terenowiecc »

Kula pisze:sry, ale Twój post robi tylko syf w temacie... :roll:
Co uważasz za syf? To, ze wyraziłem swoją opinię? Pozwól, że uzasadnię swoją wcześniejszą wypowiedź. Prawda jest taka, że XT to stara konstrukcja, niezbyt wysilona, słabo zawieszona w porównaniu do współczesnych enduraków więc jeżeli ktoś oczekuje latania 120-130kmph po szutrach czy lubi ciężkie przeprawy to Tenerka nie jest zbyt trafnym wyborem.
Owszem można lecieć 130-140kmph ale są to prędkości maksymalne albo bardzo do nich zbliżone (zależy w jakimś tanie serducho jest i jakie mamy przełożenie) ale przyjemności z tego nie ma żadnej, bo o ile na czarnym zawieszenie nie ma aż takiego znaczenia to nawet na zwykłej szutrówce przy prędkości 120kmph czy więcej ten zawias wymięka :roll:
Osobiście nie wyobrażam sobie ani szybkiego (>120kmph) śmigania po szutrach ani przepraw na Tenere...ani na żadnym innym XT.

Podsumowując nie ma co oczekiwać cudów od starej Tenery. Trzeba sprawdzić czy nie była dławiona, ustawić zaworki, wyczyścić i wyregulować gaźniki, zmienić filtr powietrza itd. Może serducho wymaga małej reanimacji? Tak czy siak Kata czy XR z tego nie będzie więc oczekujmy tego co XT może zaoferować a nie tego co byśmy chcieli żeby oferowało.

Mimo to i tak XT bym nie zamienił na nic innego :mrgreen: ...no może jakby było mnie stać to bym sobie dokupił jakiegoś pomarańcza :lol:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zwiększenie mocy i vmax

Post autor: Pawlo »

terenowiecc pisze:Co uważasz za syf? To, ze wyraziłem swoją opinię? Pozwól, że uzasadnię swoją wcześniejszą wypowiedź. Prawda jest taka, że XT to stara konstrukcja, niezbyt wysilona, słabo zawieszona w porównaniu do współczesnych enduraków więc jeżeli ktoś oczekuje latania 120-130kmph po szutrach czy lubi ciężkie przeprawy to Tenerka nie jest zbyt trafnym wyborem.
Owszem można lecieć 130-140kmph ale są to prędkości maksymalne albo bardzo do nich zbliżone (zależy w jakimś tanie serducho jest i jakie mamy przełożenie) ale przyjemności z tego nie ma żadnej, bo o ile na czarnym zawieszenie nie ma aż takiego znaczenia to nawet na zwykłej szutrówce przy prędkości 120kmph czy więcej ten zawias wymięka :roll:
Osobiście nie wyobrażam sobie ani szybkiego (>120kmph) śmigania po szutrach ani przepraw na Tenere...ani na żadnym innym XT.
Czekałem, aż ktoś mnie wyręczy i napisze właśnie to co terenowiec napisał :mrgreen: Zgadzam się z tym w 100%. Czasami nawet na TT jest ciężko to wolę nie myśleć jak jest na XT :lol:
Kajow, przesiadłeś się z Viaderka na dwa razy słabsze moto pod względem mocy jak i momentu, a tylko niewiele lżejsze - czego się spodziewasz? To są właśnie kompromisy, z mocą i z zawiechą szału nie ma, ale takie moto przejedzie kilka razy więcej niż typowy cross. Co prawda jest możliwość, że z twoim moto jest coś nie tak, wyreguluj, posprawdzaj, ale cudów nie będzie ;) Zębatkami możesz się pobawić, ale to będzie moc kosztem prędkości lub na odwrót.
Obrazek
ODPOWIEDZ