Zwiększenie mocy i vmax
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Zwiększenie mocy i vmax
W sobotę zrobiłem pierwsze 100km swoją 3AJ. Większość w terenie. Wiem, że po przesiadce z Varadero nie powinienem oczekiwać cudów, ale mimo to uważam, że Tenerka jest b.słaba - vmax jaki udało mi się wyciągnąć do 120km/h a na szuterkach to mi mocy na podjazdach brakło...
Co zrobić? Silnik na jesień będzie rozebrany celem obadania i wówczas ocenię, co do wymiany będzie. W tym tygodniu rozrzucę gaźnik, bo bardzo go zalewa i jest duży problem z odpalaniem (szczególnie na zimnym). Co jeszcze mogę zrobić??
Co zrobić? Silnik na jesień będzie rozebrany celem obadania i wówczas ocenię, co do wymiany będzie. W tym tygodniu rozrzucę gaźnik, bo bardzo go zalewa i jest duży problem z odpalaniem (szczególnie na zimnym). Co jeszcze mogę zrobić??
- Tomiacho
- Po kostki w błocie
- Posty: 330
- Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
- Motocykl: XT 600 43f
- Lokalizacja: Piła
Re: Zwiększenie mocy i vmax
Sprawdzić sprzęgło. Może już być zużyte i nie przenosi mocy. Ale jak jest coś nie tak z gaźnikiem to warto najpierw go wyregulować bo przez to go tak słabnie. Bo nie chce mi się wierzyć że tak słabo jedzie skoro silnik nie kopci ani oleju nie łyka.
Cold and Ugly
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
- mateusz50007
- Lubiący błoto
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 sty 2011, 15:08
- Motocykl: XT 600 Z TENERE 3AJ
- Lokalizacja: Bodaczów
Re: Zwiększenie mocy i vmax
Jak masz seryjny tłumik to wywal od razu ja u siebie mam cała puchę i jest zdławiona niemiłosiernie jak ściągnąłem i przejechałem się bez niego to się zrobił inny motor
- KAJOW
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2011, 01:08
- Motocykl: XT 600 Z Ténéré 3AJ
Re: Zwiększenie mocy i vmax
Sprzęgło raczej jest OK; nie ślizga się, a biegi wchodzą dobrze...
Wydech też jest dobry, bo mam Sebringa z dB-killerem, a kolektor nie jest nigdzie pogięty czy złamany...
Zacznę od gaźnika...
A czy wahlując zębatkami mogę coś w tej materii zdziałać?? Jakie ustawienie byłoby optymalne?? Potrzbuję, aby moto było i mocne i szybkie na szutry i piachy: dojazd szutrową autostradą (120-130km/h) i dzidowanie na azymut borem, lasem, bagnem...
Wydech też jest dobry, bo mam Sebringa z dB-killerem, a kolektor nie jest nigdzie pogięty czy złamany...
Zacznę od gaźnika...
A czy wahlując zębatkami mogę coś w tej materii zdziałać?? Jakie ustawienie byłoby optymalne?? Potrzbuję, aby moto było i mocne i szybkie na szutry i piachy: dojazd szutrową autostradą (120-130km/h) i dzidowanie na azymut borem, lasem, bagnem...
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Zwiększenie mocy i vmax
To może kup XR650R, LC4 albo jakiegoś EXC?KAJOW pisze:A czy wahlując zębatkami mogę coś w tej materii zdziałać?? Jakie ustawienie byłoby optymalne?? Potrzbuję, aby moto było i mocne i szybkie na szutry i piachy: dojazd szutrową autostradą (120-130km/h) i dzidowanie na azymut borem, lasem, bagnem...

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Zwiększenie mocy i vmax
Doprowadź moto do ładu i będzie ganiać na odp poziomie
jak masz odp ilość siły ,samozaparcia i umiejętności to nie widzę problema aby ganiać tym na azymut
zawsze możesz zmienić na inny ale to juz nie bedzie ta Yamahaaaaa
.



אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Kula
- Po ośki w błocie
- Posty: 623
- Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
- Motocykl: XR 400R
- Lokalizacja: Sadłuki
Re: Zwiększenie mocy i vmax
sry, ale Twój post robi tylko syf w temacie...terenowiecc pisze:To może kup XR650R, LC4 albo jakiegoś EXC?KAJOW pisze:A czy wahlując zębatkami mogę coś w tej materii zdziałać?? Jakie ustawienie byłoby optymalne?? Potrzbuję, aby moto było i mocne i szybkie na szutry i piachy: dojazd szutrową autostradą (120-130km/h) i dzidowanie na azymut borem, lasem, bagnem...

KAJOW Twoje moto ma już porę latek, pewnie przydałoby się zajrzeć tu i ówdzie.
co do zabawy z zębatkami, to i owszem, można spróbować, tylko najpierw moto musi być naprawe sprawne, bo inaczej za wiele przełożeniem nie zdziałasz...
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Zwiększenie mocy i vmax
Co uważasz za syf? To, ze wyraziłem swoją opinię? Pozwól, że uzasadnię swoją wcześniejszą wypowiedź. Prawda jest taka, że XT to stara konstrukcja, niezbyt wysilona, słabo zawieszona w porównaniu do współczesnych enduraków więc jeżeli ktoś oczekuje latania 120-130kmph po szutrach czy lubi ciężkie przeprawy to Tenerka nie jest zbyt trafnym wyborem.Kula pisze:sry, ale Twój post robi tylko syf w temacie...![]()
Owszem można lecieć 130-140kmph ale są to prędkości maksymalne albo bardzo do nich zbliżone (zależy w jakimś tanie serducho jest i jakie mamy przełożenie) ale przyjemności z tego nie ma żadnej, bo o ile na czarnym zawieszenie nie ma aż takiego znaczenia to nawet na zwykłej szutrówce przy prędkości 120kmph czy więcej ten zawias wymięka

Osobiście nie wyobrażam sobie ani szybkiego (>120kmph) śmigania po szutrach ani przepraw na Tenere...ani na żadnym innym XT.
Podsumowując nie ma co oczekiwać cudów od starej Tenery. Trzeba sprawdzić czy nie była dławiona, ustawić zaworki, wyczyścić i wyregulować gaźniki, zmienić filtr powietrza itd. Może serducho wymaga małej reanimacji? Tak czy siak Kata czy XR z tego nie będzie więc oczekujmy tego co XT może zaoferować a nie tego co byśmy chcieli żeby oferowało.
Mimo to i tak XT bym nie zamienił na nic innego


- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Zwiększenie mocy i vmax
Czekałem, aż ktoś mnie wyręczy i napisze właśnie to co terenowiec napisałterenowiecc pisze:Co uważasz za syf? To, ze wyraziłem swoją opinię? Pozwól, że uzasadnię swoją wcześniejszą wypowiedź. Prawda jest taka, że XT to stara konstrukcja, niezbyt wysilona, słabo zawieszona w porównaniu do współczesnych enduraków więc jeżeli ktoś oczekuje latania 120-130kmph po szutrach czy lubi ciężkie przeprawy to Tenerka nie jest zbyt trafnym wyborem.
Owszem można lecieć 130-140kmph ale są to prędkości maksymalne albo bardzo do nich zbliżone (zależy w jakimś tanie serducho jest i jakie mamy przełożenie) ale przyjemności z tego nie ma żadnej, bo o ile na czarnym zawieszenie nie ma aż takiego znaczenia to nawet na zwykłej szutrówce przy prędkości 120kmph czy więcej ten zawias wymięka![]()
Osobiście nie wyobrażam sobie ani szybkiego (>120kmph) śmigania po szutrach ani przepraw na Tenere...ani na żadnym innym XT.


Kajow, przesiadłeś się z Viaderka na dwa razy słabsze moto pod względem mocy jak i momentu, a tylko niewiele lżejsze - czego się spodziewasz? To są właśnie kompromisy, z mocą i z zawiechą szału nie ma, ale takie moto przejedzie kilka razy więcej niż typowy cross. Co prawda jest możliwość, że z twoim moto jest coś nie tak, wyreguluj, posprawdzaj, ale cudów nie będzie
