Remont silnika.

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Ericco
Lubiący błoto
Posty: 52
Rejestracja: 22 maja 2012, 14:01
Motocykl: XT 600 E
Lokalizacja: Lublin

Remont silnika.

Post autor: Ericco »

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że co dłuższy wyjazd raptownie spadał poziom oleju, z każdym tygodniem podczas odpalania chmura z wydechu była coraz bardziej obfita a dźwięk silnika zrobił się jakiś "metaliczny" . Stwierdziłem, że nie ma sensu czekać do wiosny tylko już teraz trzeba to ogarnąć. Pewnie pierścienie a jak pierścienie to i planowanie i tłok. Oddałem dziś motocykl do warsztatu, do końca tygodnia chłopaki maja rozebrać i tu pojawia się moje pytanie, jaki tłok wybrać do 3TB??? Wybór jest spory a ja w tym temacie raczej zielony :niewiem: Czy któryś z Was orientuje się w cenach, może coś poradzicie?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Remont silnika.

Post autor: qpa »

Gdzie robisz moto?
Awatar użytkownika
Ericco
Lubiący błoto
Posty: 52
Rejestracja: 22 maja 2012, 14:01
Motocykl: XT 600 E
Lokalizacja: Lublin

Re: Remont silnika.

Post autor: Ericco »

Motocykle Grześ
Awatar użytkownika
jaro
Lubiący błoto
Posty: 88
Rejestracja: 21 sie 2012, 13:10
Motocykl: xrv i xt 600
Kontakt:

Re: Remont silnika.

Post autor: jaro »

Pisz do ArturaS on ma pełny pogląd na ten temat polecam.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Remont silnika.

Post autor: terenowiecc »

Ericco pisze:Motocykle Grześ
Na Lasockiego? :D Mieszkam niedaleko :browar:
A co do tłoka, to TKRJ moim zdaniem w niczym nie ustępuje innym tłokom.
Awatar użytkownika
Kmil
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 09 lip 2014, 14:12
Motocykl: XT600
Lokalizacja: TG

Re: Remont silnika.

Post autor: Kmil »

Namura !
...ta radość...
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Remont silnika.

Post autor: terenowiecc »

Kmil pisze:Namura !
Jakieś uzasadnienie?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont silnika.

Post autor: Gacek »

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F3mp9CrRSJw#t=132[/youtube]
w tym linku o najnowszej technologi jakiej używają http://www.namura.com/hyperdryve.htm nie jeździłem na tym nic nie dodam do tematu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Kmil
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 09 lip 2014, 14:12
Motocykl: XT600
Lokalizacja: TG

Re: Remont silnika.

Post autor: Kmil »

Przeklejone...

Precyzyjnie wykonane powierzchnie czołowe tłoków minimalizują odkładanie się zanieczyszczeń powstałych w wyniku spalania i chronią tłok przed przegrzaniem. Badania wykazały, że tłoki NAMURA zwiększają moc silnika przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa aż do 6 %.

MOS2 - POWŁOKA WYKONANA Z MIESZANKI TEFLONU I MOLIBDENU
- MOS2 jest związkiem nakładanym na powierzchnię tłoka zawierającym mikro-cząstki minimalizujące tarcie
- Nie powoduje ścierania
- Zmniejsza naprężenia temperaturowe oraz tarcie dla zapewnienia większej mocy oraz dłuższej żywotności
- Powłoka nakładana jest w procesie walcowania co zapewnia jej żywotność do 10 razy dłuższą niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod
- Zapewnia ciągłe i odpowiednie smarowanie co zmniejsza do minimum zabiegi serwisowe
- Zapobiega korozji powierzchni
- Zapewnia bardzo płynną pracę dzięki minimalizacji tarcia
- Pozwala utrzymać powierzchnię tłoka w bardzo dobrym stanie, zapobiega powstawaniu nagaru
- Pozwala na pracę w bardzo szerokim zakresie temperatur od - 198 oC do + 450 oC

ANODOWANIE - TWARDOŚĆ POWIERZCHNI
Tłoki których powierzchnia nie jest anodowana posiadają twardość na poziomie 60 HRB. Twardość powierzchni tłoków anodowanych to około 105 HRB - oznacza to poprawę tego parametru aż o 75 %.

Tłoki NAMURA charakteryzują się:
- bardzo dużą odpornością cieplną
- minimalną rozszerzalnością cieplną
- ograniczoną do minimum możliwością zatarcia dzięki pokryciu ich powłoką z MOS2
- anodowaniem powierzchni rowków pod pierścienie co zwiększyło ich twardość
- większą trwałością dzięki zastosowaniu powłoki z chromu jako integralnej części tłoka
- odpornością na temperatury dochodzące nawet do 2000 oC
- niską przewodnością cieplną
- niskim współczynnikiem tarcia dzięki zastosowaniu anodowania powierzchni

ODLEW NADEUTEKTYCZNY - TŁOK ODLEWANY Z PODWYŻSZONĄ ZAWARTOŚCIĄ KRZEMU
- zwiększona twardość aluminium
- w porównaniu z tłokami wykonanymi ze standardowych materiałów, nasze tłoki posiadają większą odporność na zużycie cierne, mniejszą rozszerzalność cieplną, większą odporność na przegrzanie oraz spalanie stukowe
- mniejsza rozszerzalność cieplna umożliwia zastosowanie mniejszej tolerancji na styku tłok - cylinder co zapewnia większą szczelność
...ta radość...
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: Remont silnika.

Post autor: Kula »

W jakimś chińskim (nie pamiętam jakim) tłoku był podobny opis.

Liczy się opinia i doświadczenie użytkowników a nie reklamy.

Po forum widać, że TKRJ robi naprawdę dobre tłoki.
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
ODPOWIEDZ