
Remont silnika.
- Ericco
- Lubiący błoto
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 maja 2012, 14:01
- Motocykl: XT 600 E
- Lokalizacja: Lublin
Remont silnika.
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że co dłuższy wyjazd raptownie spadał poziom oleju, z każdym tygodniem podczas odpalania chmura z wydechu była coraz bardziej obfita a dźwięk silnika zrobił się jakiś "metaliczny" . Stwierdziłem, że nie ma sensu czekać do wiosny tylko już teraz trzeba to ogarnąć. Pewnie pierścienie a jak pierścienie to i planowanie i tłok. Oddałem dziś motocykl do warsztatu, do końca tygodnia chłopaki maja rozebrać i tu pojawia się moje pytanie, jaki tłok wybrać do 3TB??? Wybór jest spory a ja w tym temacie raczej zielony
Czy któryś z Was orientuje się w cenach, może coś poradzicie?

-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Remont silnika.
Gdzie robisz moto?
- Ericco
- Lubiący błoto
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 maja 2012, 14:01
- Motocykl: XT 600 E
- Lokalizacja: Lublin
Re: Remont silnika.
Motocykle Grześ
- jaro
- Lubiący błoto
- Posty: 88
- Rejestracja: 21 sie 2012, 13:10
- Motocykl: xrv i xt 600
- Kontakt:
Re: Remont silnika.
Pisz do ArturaS on ma pełny pogląd na ten temat polecam.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Remont silnika.
Na Lasockiego?Ericco pisze:Motocykle Grześ


A co do tłoka, to TKRJ moim zdaniem w niczym nie ustępuje innym tłokom.
- Kmil
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:12
- Motocykl: XT600
- Lokalizacja: TG
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Remont silnika.
Jakieś uzasadnienie?Kmil pisze:Namura !
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Remont silnika.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F3mp9CrRSJw#t=132[/youtube]
w tym linku o najnowszej technologi jakiej używają http://www.namura.com/hyperdryve.htm nie jeździłem na tym nic nie dodam do tematu .
w tym linku o najnowszej technologi jakiej używają http://www.namura.com/hyperdryve.htm nie jeździłem na tym nic nie dodam do tematu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Kmil
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:12
- Motocykl: XT600
- Lokalizacja: TG
Re: Remont silnika.
Przeklejone...
Precyzyjnie wykonane powierzchnie czołowe tłoków minimalizują odkładanie się zanieczyszczeń powstałych w wyniku spalania i chronią tłok przed przegrzaniem. Badania wykazały, że tłoki NAMURA zwiększają moc silnika przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa aż do 6 %.
MOS2 - POWŁOKA WYKONANA Z MIESZANKI TEFLONU I MOLIBDENU
- MOS2 jest związkiem nakładanym na powierzchnię tłoka zawierającym mikro-cząstki minimalizujące tarcie
- Nie powoduje ścierania
- Zmniejsza naprężenia temperaturowe oraz tarcie dla zapewnienia większej mocy oraz dłuższej żywotności
- Powłoka nakładana jest w procesie walcowania co zapewnia jej żywotność do 10 razy dłuższą niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod
- Zapewnia ciągłe i odpowiednie smarowanie co zmniejsza do minimum zabiegi serwisowe
- Zapobiega korozji powierzchni
- Zapewnia bardzo płynną pracę dzięki minimalizacji tarcia
- Pozwala utrzymać powierzchnię tłoka w bardzo dobrym stanie, zapobiega powstawaniu nagaru
- Pozwala na pracę w bardzo szerokim zakresie temperatur od - 198 oC do + 450 oC
ANODOWANIE - TWARDOŚĆ POWIERZCHNI
Tłoki których powierzchnia nie jest anodowana posiadają twardość na poziomie 60 HRB. Twardość powierzchni tłoków anodowanych to około 105 HRB - oznacza to poprawę tego parametru aż o 75 %.
Tłoki NAMURA charakteryzują się:
- bardzo dużą odpornością cieplną
- minimalną rozszerzalnością cieplną
- ograniczoną do minimum możliwością zatarcia dzięki pokryciu ich powłoką z MOS2
- anodowaniem powierzchni rowków pod pierścienie co zwiększyło ich twardość
- większą trwałością dzięki zastosowaniu powłoki z chromu jako integralnej części tłoka
- odpornością na temperatury dochodzące nawet do 2000 oC
- niską przewodnością cieplną
- niskim współczynnikiem tarcia dzięki zastosowaniu anodowania powierzchni
ODLEW NADEUTEKTYCZNY - TŁOK ODLEWANY Z PODWYŻSZONĄ ZAWARTOŚCIĄ KRZEMU
- zwiększona twardość aluminium
- w porównaniu z tłokami wykonanymi ze standardowych materiałów, nasze tłoki posiadają większą odporność na zużycie cierne, mniejszą rozszerzalność cieplną, większą odporność na przegrzanie oraz spalanie stukowe
- mniejsza rozszerzalność cieplna umożliwia zastosowanie mniejszej tolerancji na styku tłok - cylinder co zapewnia większą szczelność
Precyzyjnie wykonane powierzchnie czołowe tłoków minimalizują odkładanie się zanieczyszczeń powstałych w wyniku spalania i chronią tłok przed przegrzaniem. Badania wykazały, że tłoki NAMURA zwiększają moc silnika przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa aż do 6 %.
MOS2 - POWŁOKA WYKONANA Z MIESZANKI TEFLONU I MOLIBDENU
- MOS2 jest związkiem nakładanym na powierzchnię tłoka zawierającym mikro-cząstki minimalizujące tarcie
- Nie powoduje ścierania
- Zmniejsza naprężenia temperaturowe oraz tarcie dla zapewnienia większej mocy oraz dłuższej żywotności
- Powłoka nakładana jest w procesie walcowania co zapewnia jej żywotność do 10 razy dłuższą niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod
- Zapewnia ciągłe i odpowiednie smarowanie co zmniejsza do minimum zabiegi serwisowe
- Zapobiega korozji powierzchni
- Zapewnia bardzo płynną pracę dzięki minimalizacji tarcia
- Pozwala utrzymać powierzchnię tłoka w bardzo dobrym stanie, zapobiega powstawaniu nagaru
- Pozwala na pracę w bardzo szerokim zakresie temperatur od - 198 oC do + 450 oC
ANODOWANIE - TWARDOŚĆ POWIERZCHNI
Tłoki których powierzchnia nie jest anodowana posiadają twardość na poziomie 60 HRB. Twardość powierzchni tłoków anodowanych to około 105 HRB - oznacza to poprawę tego parametru aż o 75 %.
Tłoki NAMURA charakteryzują się:
- bardzo dużą odpornością cieplną
- minimalną rozszerzalnością cieplną
- ograniczoną do minimum możliwością zatarcia dzięki pokryciu ich powłoką z MOS2
- anodowaniem powierzchni rowków pod pierścienie co zwiększyło ich twardość
- większą trwałością dzięki zastosowaniu powłoki z chromu jako integralnej części tłoka
- odpornością na temperatury dochodzące nawet do 2000 oC
- niską przewodnością cieplną
- niskim współczynnikiem tarcia dzięki zastosowaniu anodowania powierzchni
ODLEW NADEUTEKTYCZNY - TŁOK ODLEWANY Z PODWYŻSZONĄ ZAWARTOŚCIĄ KRZEMU
- zwiększona twardość aluminium
- w porównaniu z tłokami wykonanymi ze standardowych materiałów, nasze tłoki posiadają większą odporność na zużycie cierne, mniejszą rozszerzalność cieplną, większą odporność na przegrzanie oraz spalanie stukowe
- mniejsza rozszerzalność cieplna umożliwia zastosowanie mniejszej tolerancji na styku tłok - cylinder co zapewnia większą szczelność
...ta radość...
- Kula
- Po ośki w błocie
- Posty: 623
- Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
- Motocykl: XR 400R
- Lokalizacja: Sadłuki
Re: Remont silnika.
W jakimś chińskim (nie pamiętam jakim) tłoku był podobny opis.
Liczy się opinia i doświadczenie użytkowników a nie reklamy.
Po forum widać, że TKRJ robi naprawdę dobre tłoki.
Liczy się opinia i doświadczenie użytkowników a nie reklamy.
Po forum widać, że TKRJ robi naprawdę dobre tłoki.
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R