
Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Podstawa to kilkanaście najdłuższych trytytek + ewentualnie szara taśma i w takiej konfiguracji MacGyver wymięka 

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
- Motocykl: xt600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
I jak pisałem na czarną chwile http://gryfmilitaria.pl/pl/c/AKCESORIA/28 dwa w jednym dobrego kabana utrzyma 

- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Zarąbisty patent! Nie widziałem jeszcze czegoś takiego. Ale po użyciu to jakieś dwa dni z kratą browara, żeby zaplątać tak jak byłoJAWKA SIEDLCE pisze:I jak pisałem na czarną chwile http://gryfmilitaria.pl/pl/c/AKCESORIA/28 dwa w jednym dobrego kabana utrzyma

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Czy, jeśli tak to czym, różniły się gaźniki w modelu 1VJ i 3AJ ?
dzięki za szybką odpowiedź
dzięki za szybką odpowiedź
- -N-O-W-Y-
- Lubiący błoto
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 lip 2011, 10:23
- Motocykl: wcześniej DR600, obecnie XT600 91r
- Lokalizacja: SH
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
dobra chłopaki, kolejne pytanie- kto mi powie co się dzieje (w silniku) w momencie przegrzania silnika
bo to, że nie chce dalej jechać to zauważyłem
Ale co się dzieje mechanicznie?
-Czy jest jakieś zabezpieczenie? czy po prostu odpowiednie elementy nadmiernie się rozszerzają i wymuszają zatrzymanie?
-Czy po ostygnięciu nie ma śladu przegrzania? czy zostawia jakieś uszkodzenia?
-Czy u wszystkich objawia się jednakowo?
U mnie moto palił normalnie, ale się nie wkręcał na obroty i przy próbie dodania gazu strzelał lekko i się dławił.


bo to, że nie chce dalej jechać to zauważyłem

Ale co się dzieje mechanicznie?
-Czy jest jakieś zabezpieczenie? czy po prostu odpowiednie elementy nadmiernie się rozszerzają i wymuszają zatrzymanie?
-Czy po ostygnięciu nie ma śladu przegrzania? czy zostawia jakieś uszkodzenia?
-Czy u wszystkich objawia się jednakowo?
U mnie moto palił normalnie, ale się nie wkręcał na obroty i przy próbie dodania gazu strzelał lekko i się dławił.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Jest wiele scenariuszy, ale na pierwszy ogień idą pierścienie, tłok, głowica i sworzeń korby. Jak się zatrzymał to się zatarł na którymś elemencie, bez rozbiorki to wróżenie z fusów...
- -N-O-W-Y-
- Lubiący błoto
- Posty: 60
- Rejestracja: 19 lip 2011, 10:23
- Motocykl: wcześniej DR600, obecnie XT600 91r
- Lokalizacja: SH
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
dla jasności:
u mnie po ostygnięciu (20 min, bo po 10 min stania jeszcze nie chciał jechać) nie było śladu po przegrzaniu- odpaliłem i pojechałem dalej. Było to jakieś dwa tygodnie temu i pali bez problemu, chociaż ostatnio po odpaleniu na ciepło odpala jakby był już lekko zalany paliwem i musi to przepalić- odpala i ma bardzo wolne obroty... Tylko teraz nie pamiętam czy zauważyłem to po przegrzaniu czy jeszcze przed
podkręce troche wolne obroty i obadam
u mnie po ostygnięciu (20 min, bo po 10 min stania jeszcze nie chciał jechać) nie było śladu po przegrzaniu- odpaliłem i pojechałem dalej. Było to jakieś dwa tygodnie temu i pali bez problemu, chociaż ostatnio po odpaleniu na ciepło odpala jakby był już lekko zalany paliwem i musi to przepalić- odpala i ma bardzo wolne obroty... Tylko teraz nie pamiętam czy zauważyłem to po przegrzaniu czy jeszcze przed

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
- Motocykl: xt600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Nie rozumiem pojęcia przegrzany w moim mniemaniu to znaczy przytarty czyli tłok lany z łyżek skoro tak łatwo kołkiem staje w tulei cylindra co owocuje rysami na gładzi , wklejonymi pierścieniami i potopionym tłokiem .chyba że na wosnnerze jeździsz to tylko pierścienie padają i uszczelniacze zaworowe 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Przegrzany - ja rozumiem to pojecie w taki sposób że elementy podzespoły zostają poddane tak wysokiej temp ze struktura metalu zmienia się pod wpływem ciepła w taki sposób ze po ostygnięciu nie wraca do pierwotnej formy i do pewnego nazwijmy to stopnia jest to normalne zjawisko .Skutki mogą być rożne w zależności od przypadku
.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
- Motocykl: xt600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT
Wydaje mi się że silnik xt został tak skonstruowany (tolerancje w pasowaniu) i materiały że jest to normą że łapie temperatury wyższe niż inne silniki chłodzone cieczą i raczej o deformacje niema możliwości . Kiedyś miałem przegrzany silnik ale w gsxf 750 a skutkami tego były popękane pierścienie uszczelniające na 2 wewnętrznych cylindrach gdzie najsłabiej odprowadza ciepło i a poza tym nic więcej 
