Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Wszystko o tym motocyklu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: Pawlo »

Podstawa to kilkanaście najdłuższych trytytek + ewentualnie szara taśma i w takiej konfiguracji MacGyver wymięka 8-)
Obrazek
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

I jak pisałem na czarną chwile http://gryfmilitaria.pl/pl/c/AKCESORIA/28 dwa w jednym dobrego kabana utrzyma :lol:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: Pawlo »

JAWKA SIEDLCE pisze:I jak pisałem na czarną chwile http://gryfmilitaria.pl/pl/c/AKCESORIA/28 dwa w jednym dobrego kabana utrzyma :lol:
Zarąbisty patent! Nie widziałem jeszcze czegoś takiego. Ale po użyciu to jakieś dwa dni z kratą browara, żeby zaplątać tak jak było :mrgreen:
Obrazek
Fihu

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: Fihu »

Czy, jeśli tak to czym, różniły się gaźniki w modelu 1VJ i 3AJ ?
dzięki za szybką odpowiedź
Awatar użytkownika
-N-O-W-Y-
Lubiący błoto
Posty: 60
Rejestracja: 19 lip 2011, 10:23
Motocykl: wcześniej DR600, obecnie XT600 91r
Lokalizacja: SH

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: -N-O-W-Y- »

dobra chłopaki, kolejne pytanie- kto mi powie co się dzieje (w silniku) w momencie przegrzania silnika :biker: :?:
bo to, że nie chce dalej jechać to zauważyłem :bananaevil:
Ale co się dzieje mechanicznie?
-Czy jest jakieś zabezpieczenie? czy po prostu odpowiednie elementy nadmiernie się rozszerzają i wymuszają zatrzymanie?
-Czy po ostygnięciu nie ma śladu przegrzania? czy zostawia jakieś uszkodzenia?
-Czy u wszystkich objawia się jednakowo?

U mnie moto palił normalnie, ale się nie wkręcał na obroty i przy próbie dodania gazu strzelał lekko i się dławił.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: szpadyzor45 »

Jest wiele scenariuszy, ale na pierwszy ogień idą pierścienie, tłok, głowica i sworzeń korby. Jak się zatrzymał to się zatarł na którymś elemencie, bez rozbiorki to wróżenie z fusów...
Awatar użytkownika
-N-O-W-Y-
Lubiący błoto
Posty: 60
Rejestracja: 19 lip 2011, 10:23
Motocykl: wcześniej DR600, obecnie XT600 91r
Lokalizacja: SH

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: -N-O-W-Y- »

dla jasności:
u mnie po ostygnięciu (20 min, bo po 10 min stania jeszcze nie chciał jechać) nie było śladu po przegrzaniu- odpaliłem i pojechałem dalej. Było to jakieś dwa tygodnie temu i pali bez problemu, chociaż ostatnio po odpaleniu na ciepło odpala jakby był już lekko zalany paliwem i musi to przepalić- odpala i ma bardzo wolne obroty... Tylko teraz nie pamiętam czy zauważyłem to po przegrzaniu czy jeszcze przed :roll: podkręce troche wolne obroty i obadam
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Nie rozumiem pojęcia przegrzany w moim mniemaniu to znaczy przytarty czyli tłok lany z łyżek skoro tak łatwo kołkiem staje w tulei cylindra co owocuje rysami na gładzi , wklejonymi pierścieniami i potopionym tłokiem .chyba że na wosnnerze jeździsz to tylko pierścienie padają i uszczelniacze zaworowe :roll:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: Gacek »

Przegrzany - ja rozumiem to pojecie w taki sposób że elementy podzespoły zostają poddane tak wysokiej temp ze struktura metalu zmienia się pod wpływem ciepła w taki sposób ze po ostygnięciu nie wraca do pierwotnej formy i do pewnego nazwijmy to stopnia jest to normalne zjawisko .Skutki mogą być rożne w zależności od przypadku :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - XT

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Wydaje mi się że silnik xt został tak skonstruowany (tolerancje w pasowaniu) i materiały że jest to normą że łapie temperatury wyższe niż inne silniki chłodzone cieczą i raczej o deformacje niema możliwości . Kiedyś miałem przegrzany silnik ale w gsxf 750 a skutkami tego były popękane pierścienie uszczelniające na 2 wewnętrznych cylindrach gdzie najsłabiej odprowadza ciepło i a poza tym nic więcej :roll:
ODPOWIEDZ