moc

Wszystko o tym motocyklu.
kprlsn
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2013, 18:42
Motocykl: xt600z 3aj
Lokalizacja: płock

moc

Post autor: kprlsn »

witam,mam xt600z tenere typ 3aj rok 1988,wszedzie podaja ze maja 46km,a ja w dowodzie mam 29kw,wychodzi na to ze jest zdlawiona,gdzie szukac blokady,dodam ze napewno jest srobka blokujaca dodanie gazu na maksa,czy jak to odkrece bd ok czy jeszcze dysze?prosze o pomoc
ralf
Po kostki w błocie
Posty: 145
Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520

Re: moc

Post autor: ralf »

najpredzej dysze. ale w dowodzie rozne glupoty wypisuje. przejedz sie inna i bedziesz wiedzial a po roczniku sadzac to pewnie i tak juz sporo ucieklo... ;)
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: moc

Post autor: lisek666 »

ja mam w quadzie wpisane 11kw który naprawdę ma 30kw a w tt-ce 30kw która naprawdę ma 35kw.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: moc

Post autor: Gacek »

Realną moc należało by zmierzyć na hamowni robiąc pomiar na kole lub na wale - w zależności od stanu zużycia i podtypu motocykla może mieć rożne wartości oraz charakterystykę - to co wbite w dowodzie lub manuale podają to moim zdaniem podglądowy zarys .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
kprlsn
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2013, 18:42
Motocykl: xt600z 3aj
Lokalizacja: płock

Re: moc

Post autor: kprlsn »

zaciekawila mnie wlasnie ta blokada na gazniku,wychodzi na to ze jak ja odkrece to xtek wkreci sie wyzej??
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: moc

Post autor: Gacek »

kprlsn pisze:zaciekawila mnie wlasnie ta blokada na gazniku,wychodzi na to ze jak ja odkrece to xtek wkreci sie wyzej??
- niekoniecznie jeżeli zdemontujesz gaźnik to optycznie zauważysz na ile ci się otwiera przepustnica w pierwszej gardzieli i w drugiej .Przysłona podciśnieniowej gardzieli przy pewnej konfiguracji może przyjąć pozycję i ograniczać pełne otwarcie co bedzie powodowało efekt spadku prędkości w tej gardzieli a ta przełoży się na powstanie mniejszego podciśnienia wiec przepustnica opadnie ograniczając dopływ mieszanki .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
kprlsn
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 04 sty 2013, 18:42
Motocykl: xt600z 3aj
Lokalizacja: płock

Re: moc

Post autor: kprlsn »

dziekuje za rady,bedzie trzeba poprobowac zobacze co z tego wyjdzie
MarcinXT
Po kostki w błocie
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 09:40
Motocykl: KTM 690 SMC, YAMAHA XT 500E
Lokalizacja: Sandomierz

Re: moc

Post autor: MarcinXT »

Mam pytanie. A czy przepustnica podciśnieniowego gaźnika (przy prawidłowej regulacji) powinna przy daniu gazu na maksa ustawiać się poziomo? Mojej trochę brakuje do tego. Też zastanawiam się czy są blokady, bo w dowodzie jest 25kW (moto z niemiec).
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: moc

Post autor: ArturS »

Z tego co pamiętam, u mnie była na poziomo. Jeśli nie masz, to albo masz zużyty wałek na popychaczu przepustnicy (mowa o tym mechanizmie pomiędzy gaźnikami), albo na prawym gaźniku masz za bardzo wkręconą śrubę ogranicznika - są dwie, jedna do wolnych obrotów, a druga właśnie żeby nie przekręcić manetką zbyt daleko i w rezultacie m.in. nie zacząć zamykać przepustnicy.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: moc

Post autor: dzekson »

Gacek pisze:... i ograniczać pełne otwarcie co bedzie powodowało efekt spadku prędkości w tej gardzieli a ta przełoży się na powstanie mniejszego podciśnienia ...
A właśnie, że jest dokładnie na odwrót - zwężenie kanału spowoduje ZWIĘKSZENIE prędkości mieszanki co przekłada się na WZROST podciśnienia w miejscu przewężenia.
ODPOWIEDZ