XT 600 Z 3AJ
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
Na odkręconej manetce gazu ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Tak, na odkręconym. A że się tak zapytam, bo wcześniej nie pomyślałem - co z dekompresatorem? 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
Jak nie tykałeś kopniaka tylko rozrusznik to ok .
Jak kiedyś próbowałem przed remontem mierzyć to ok 9 wyłaziło bez oliwy tyle ze samochodowym ciężko było z podejściem i bolec otwierający w czujniku był delikatnie za krótki
.Teoretycznie 8.5 x 1.4 dla powietrza to idealny wynik ciśnienia .
Jak kiedyś próbowałem przed remontem mierzyć to ok 9 wyłaziło bez oliwy tyle ze samochodowym ciężko było z podejściem i bolec otwierający w czujniku był delikatnie za krótki

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Znaczy jak te moje odczyty mają się do katalogowych 11bar? Zrzucać górę? 

-
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: XT 600 Z 3AJ
Nie chcę wypowiadać się co do odczytów, bo nie mam pewności co do ich interpretacji.ArturS pisze:Znaczy jak te moje odczyty mają się do katalogowych 11bar? Zrzucać górę?
Odnośnie zrzucania góry - jak żre olej to wyjścia nie masz. Jednak żeby nie wpędzić się w niepotrzebne koszty trzeba dobrze ocenić zakres remontu.
Wymiana uszczelniaczy + dotarcie zaworów trzeba zrobić.
Co do tłoka i cylindra - jeżeli gładź jest zdrowa bez rys i rantu zanieś tłok z cylindrem do zwymiarowania do zakładu gdzie szlifują cylindry (najlepiej jakiegoś zaufanego). Być może wystarczy sama wymiana pierścieni + sworzeń tłoka (to już profilaktycznie wymieniłbym).
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Jutro powtórzę pomiar kompresji - ze starej świecy zrobię wkręcaną końcówkę, bo ta gumowa nie przekonuje mnie co do dokładności. Jeśli wymiana samych pierścieni miałaby załatwić sprawę na 10-15tys.km, to wolę zrobić to do porządku niż znowu zimą wracać do tematu i płacić za uszczelki. Kompletny TKRJ z pierścieniami i sworzniem to jakieś 240zł, czyli mniej więcej tyle... ile nie wyjeżdżę w benzynie, bo moto stoi w garażu 

-
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: XT 600 Z 3AJ
Zmierz to normalnym, z wkręcaną w otwór świecy końcówką, miernikiem.
Takie przytykane to lipa.
Wiem ile tam jest miejsca i jaki jest dostęp. Swego czasu próbowałem wyspawać odpowiednią końcówkę wykorzystując starą świecę i rurkę jako przedłużkę.
Masakra. Wyspawać wyspawałem, ale problemem było zmieszczenie tego bez wyjmowania ramy lub odcinania główki ramy
Zakup oryginalnych pierścieni kwotowo może przekroczyć cenę kompletu TKRJ...
Takie przytykane to lipa.
Wiem ile tam jest miejsca i jaki jest dostęp. Swego czasu próbowałem wyspawać odpowiednią końcówkę wykorzystując starą świecę i rurkę jako przedłużkę.
Masakra. Wyspawać wyspawałem, ale problemem było zmieszczenie tego bez wyjmowania ramy lub odcinania główki ramy

Zakup oryginalnych pierścieni kwotowo może przekroczyć cenę kompletu TKRJ...

---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 Z 3AJ
Nie wiem kto co lubi I ja nie lubię migających wskazań -czujnik z bolcem po oderwaniu zarejestruje ciśnienie pomiaru można powtórzyć parokrotnie dla pewności .
Nadeszły moim zdaniem chore czasy
remont można zrobić w kwocie ceny paliwa i oliwy paru Kkm
.Fizycznie zalecany pomiar robimy na ciepłym silniku , w rozgrzany cylinder pakuje się mieszanka o większej molowo masie + rozprężenie etyliny przez rozgrzany cylinder wiec współczynnik kompresji dla powietrza wydał mi się adekwatny do strat wynikających z sprawności tłok cylinder w 4t (ale mogę się mylić ) .
Utrata oliwy z mojego o doświadczenia to z reguły pierścienie tzw olejowe bardzo prosto można pomierzyć takie oryginalne szczelina na zamku , szczelina na tłoku pierścień + dop . głębokość pierscienia - jak są jakieś wynalazki typu wossner sprawa staje się trudniejsza w ocenie bo tam parametry nowego odbiegają jakby od norm oryginalnego nominału i ciezko wydusić info od dystrybutorów bo to tylko handlarze często o innej lini kształcenia.
Niestety każdy demontarz cylindra powinien teoretycznie równać się szlifowi bo nigdy nie skręcimy identycznym momentem cylindra ani głowicy wiec wszystko jakby od nowa się tłucze - dociera wiec jest opcja połamania pierścieni .O wymianie na nowe nawet nie wspominam .W realu jednak takie zabiegi często się udają a duży przebieg na szlifie jest parametrem pomagającym wydłużyć następne przebiegi dla kolejnych szlifów .
Przy takiej pojemności to o mocy nie ma co wspominać nie będzie mocno wyczuwalny spodziewany przyrost bez konkretnego punktu odniesienia po za sugestią no chyba ze ktoś ma dojechane do cna wszystko
.
Nadeszły moim zdaniem chore czasy


Utrata oliwy z mojego o doświadczenia to z reguły pierścienie tzw olejowe bardzo prosto można pomierzyć takie oryginalne szczelina na zamku , szczelina na tłoku pierścień + dop . głębokość pierscienia - jak są jakieś wynalazki typu wossner sprawa staje się trudniejsza w ocenie bo tam parametry nowego odbiegają jakby od norm oryginalnego nominału i ciezko wydusić info od dystrybutorów bo to tylko handlarze często o innej lini kształcenia.
Niestety każdy demontarz cylindra powinien teoretycznie równać się szlifowi bo nigdy nie skręcimy identycznym momentem cylindra ani głowicy wiec wszystko jakby od nowa się tłucze - dociera wiec jest opcja połamania pierścieni .O wymianie na nowe nawet nie wspominam .W realu jednak takie zabiegi często się udają a duży przebieg na szlifie jest parametrem pomagającym wydłużyć następne przebiegi dla kolejnych szlifów .
Przy takiej pojemności to o mocy nie ma co wspominać nie będzie mocno wyczuwalny spodziewany przyrost bez konkretnego punktu odniesienia po za sugestią no chyba ze ktoś ma dojechane do cna wszystko

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 Z 3AJ
Powtórny pomiar kompresji z dorobioną wkręcaną końcówką:
- na sucho 8bar
- z olejem 10.5bar
Manual mówi, że minimum ma być 9bar, a norma to 11, więc ściągamy górę. Zdecydowanie ktoś już tu kiedyś grzebał. Zarówno w górnej jak i dolnej części styku cylindra z karterem/głowicą są nieładne wyrwy (płytki), jakby ktoś to rozpoławiał przecinakiem.

Nagaru nie brakuje zarówno na zaworach jak i tłoku (olej to pozostałość po próbie olejowej). Tłok oryginał Yamaha


Gładź cylindra z dziwnym nagarem, jakby tłok chwyciło - pod palcem czuć minimalną wypukłość. Oprócz tego pionowe rysy - pod palcem nic nie czuć - oraz poprzeczne rysy, zdecydowanie nie maszynowe, jakby ktoś papierem ściernym lekko szorował gładź.


Tłok z różnych pozycji





Niestety pod ręką nie miałem suwmiarki żeby przynajmniej tłok zmierzyć
- na sucho 8bar
- z olejem 10.5bar
Manual mówi, że minimum ma być 9bar, a norma to 11, więc ściągamy górę. Zdecydowanie ktoś już tu kiedyś grzebał. Zarówno w górnej jak i dolnej części styku cylindra z karterem/głowicą są nieładne wyrwy (płytki), jakby ktoś to rozpoławiał przecinakiem.
Nagaru nie brakuje zarówno na zaworach jak i tłoku (olej to pozostałość po próbie olejowej). Tłok oryginał Yamaha
Gładź cylindra z dziwnym nagarem, jakby tłok chwyciło - pod palcem czuć minimalną wypukłość. Oprócz tego pionowe rysy - pod palcem nic nie czuć - oraz poprzeczne rysy, zdecydowanie nie maszynowe, jakby ktoś papierem ściernym lekko szorował gładź.
Tłok z różnych pozycji
Niestety pod ręką nie miałem suwmiarki żeby przynajmniej tłok zmierzyć
-
- Lubiący błoto
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 kwie 2012, 23:07
Re: XT 600 Z 3AJ
rzeczywiscie ten cylinder dziwnie wygląda, jeszcze nigdy nie widziałem takich obwodowych rys 
