Motocykl: XT600Z Tenere, rocznik '90.
Z opowiadań poprzedniego właściciela wynika, że jeszcze u pierwszego właściciela w niemcowni skradziono tereskę, po czym odnaleziono ją w pobliskim lesie lekko zdekompletowaną - bez kół, zacisków i kilku innych rzeczy łatwych do szybkiego demontażu. Faktycznie felgi są '96, zaciski też jakby dużo nowsze. Dopiero co wymieniane były w lagach uszczelniacze i olej (przy okazji osłony), oprócz tego cały napęd, więc trochę $$$ odpada. Zregenerowany (przewinięty) został również alternator, bo ładowanie się zgubiło - ciekawe, czy dodano kilka zwojów dla zwiększenia jego mocy (180W to lekka porażka).
Przebieg: 57648km
Data: 17.12.2011
Foto
W schowku znalazłem oryginalny komplet kluczy w idealnym stanie
Kilka gleb, które zaliczył poprzedni właściciel daje się zauważyć po małej wkętce zbiornika i z drugiej strony zamalowanym zadrapaniem. Więcej nic nie znalazłem

Po wstępnych oględzinach
Na cylinder skapuje olej ze ślimaka linki obrotomierza, czasami kropla spadnie na kolektor wydechowy i zdrowo capi
Poprzedni właściciel po glebie zmienił kierownicę na alu, ale niestety tak niską, że nawet przy moim skromnym wzroście nie sposób jechać bez garbienia. Wymienił też lusterka, niestety na powiększające - masakra! Do wymiany również gripy - będą grzańce. Czasami wariuje przełącznik kierunkowskazów, więc do przeczyszczenia.
Podstawka centralna, gdy jest złożona styka się z łańcuchem. Widać po tym, że poprzedni właściciel faktycznie za offem nie przepadał, bo przy każdym małym wybiciu łańcuch tarłby po stopce, dosłownie ją tnąc, a tu poza zarysowaniami nie ma znaku kontaktu.
Stacyjka jest cała rozchechłana, czasami można ją przekręcić nawet śrubokrętem - do wymiany
Zbiorniczek wyrównawczy tylnej pompy hamulcowej jakby popękany ze starości - do wymiany
Ciekawa sprawa z siedzeniem, wymienionym jeszcze przez Niemca - jest jakoś dziwnie wygodne


Trochę za wysoko siedzi jak dla mnie, dodając z 2-3cm w górę, ale chyba się przyzwyczaję ^^
Wstępna lista zmian:
- uszczelnić mechanizm linki obrotomierza
- naprawić przełącznik kierunkowskazów
- wymienić stacyjkę
- zrobić i założyć olejarkę łańcucha
- wymienić popękaną osłonę gumową przedniej pompy hamulcowej
- założyć grzane gripy
- wymienić kierownicę na wyższą
- pospawać stelaż pod kufer centralny (małe pęknięcie)
- obniżyć podstawkę centralną
- wymienić podnóżki z gumowych na crossowe
- wymienić lusterka na łamane i NIE powiększające
- wymienić gumy na kostki
- wymienić reflektory na 2xH4 "od traktora"

- dorobić stelaże pod sakwy
- dorobić gmole
- przeczyścić gaźniki, wymienić olej i filtry
- wymienić klocki hamulcowe przód+tył i przy okazji płyn hamulcowy
Na razie tyle. Pozostałe zdjęcia: https://picasaweb.google.com/1140596923 ... 00ZTenere#