Strona 1 z 2
Regulacja zawieszenia
: 13 lut 2011, 20:36
autor: Pawlo
Za co dokładnie odpowiedzialne jest pokrętło przy zbiorniku gazowym, a za co to przy sprężynie tylnego zawiasu? Chciałbym trochę pokombinować, ale dobrze by było jak bym wiedział co jest co
I jeszcze jedno, macie dużą różnicę w pracy zawiechy po zmianie ustawień pokrętłem przy zbiorniczku gazowym? U mnie czuć różnicę, ale nie dużą i nie wiem czy tak ma być, czy może już nie ma ciśnienia

Re: Regulacja zawieszenia
: 14 lut 2011, 09:14
autor: maciek_tt6
tym pokrętłem na amorku z tyłu się reguluje odbicie amora podajże coś takiego miałem w xtz na 4 stopnie
Re: Regulacja zawieszenia
: 14 lut 2011, 12:50
autor: Pawlo
Czyli przy zbiorniku gazowym musi być dobicie. Trzeba rozpocząć testy

Przy okazji, jeśli chodzi o przód, na górze jest tłumienie dobicia, na dole tłumienie odbicia.
Re: Regulacja zawieszenia
: 15 lut 2011, 13:05
autor: maciek_tt6
coś w ten deseń jest mówisz. ja z przodu muszę ustawić bo za twardo mam chyba że to przez zimno i olej gęsty się robi
Re: Regulacja zawieszenia
: 15 lut 2011, 15:30
autor: Pawlo
Na razie odpuść regulację przodu, u mnie teraz też ścięło olej, że ciężko rozruszać lagi

Re: Regulacja zawieszenia
: 15 lut 2011, 18:05
autor: maciek_tt6
też tak myślę. a odnośnie tej regulacji to u mnie spostrzegłem się tylko u góry śrubek płaski do regulacji a na dole to nic takiego nie widziałem
Re: Regulacja zawieszenia
: 23 mar 2012, 21:03
autor: gwardia
Mam pytanie odnośnie regulacji przedniego zawieszenia w TT600R. Jak określić o ile trzeba tę śrubkę przekręcić, na kliknięcia? W instrukcji piszą coś o tym, że stopnie 1,2,3 to miękko i kończą, że 10 to twardo, a u mnie policzyłem i wyszło, że mam chyba 24 kliknięcia. Nie ruszałem jeszcze tej regulacji na dole w lagach z przodu, tam tez jest na kliknięcia?
Re: Regulacja zawieszenia
: 23 mar 2012, 22:04
autor: Gacek
Góra regulacja prędkości dobicia dól regulacja w zależności od budowy użytego patentu siły tłumienia czyli dobicia - odbicia " wolnych prędkości co się przekłada na zmianę parametrów pracy podkładek zaworowych i odczuwalne jest przy wyższych .
Z reguły odczucia są mylne to ze ktoś czuje kręcąc górą ze na dobicie reaguje to normalne bo pokretłem zmniejsza się jego prędkość ale nie siłę tłumienia - ale to wszystko zależy od zastosowanego rozwiazania.
Gwardia nikt nie pisze ze tak naprawdę masz góra razy dól to ilość ustawień zawieszenia nawet wnajnowszych modelach zrezygnowano z tego

bo ludzie po prostu nie kumają

Re: Regulacja zawieszenia
: 24 mar 2012, 08:10
autor: gwardia
Gacek pisze:Góra regulacja prędkości dobicia dól regulacja w zależności od budowy użytego patentu siły tłumienia czyli dobicia - odbicia " wolnych prędkości co się przekłada na zmianę parametrów pracy podkładek zaworowych i odczuwalne jest przy wyższych .
Z reguły odczucia są mylne to ze ktoś czuje kręcąc górą ze na dobicie reaguje to normalne bo pokretłem zmniejsza się jego prędkość ale nie siłę tłumienia - ale to wszystko zależy od zastosowanego rozwiazania.
Gwardia nikt nie pisze ze tak naprawdę masz góra razy dól to ilość ustawień zawieszenia nawet wnajnowszych modelach zrezygnowano z tego

bo ludzie po prostu nie kumają

Nie do końca wszystko jest dla mnie jasne...spytam jeszcze raz. regulować na ilość obrotów czy kliknięć? Ile powinno być tych kliknięć w całym zakresie. Na dole regulacji też są kliknięcia do regulacji? Wole teraz popytać niż najpierw popsuć, a potem zastanawiać się jak coś naprawić.
Re: Regulacja zawieszenia
: 24 mar 2012, 11:28
autor: Gacek
Pstryk kulki na sprężynce jest zastosowany celem równego ustawienia położenia iglicy w obu lagach (aby równomiernie pracowały )
Moim zdaniem jak chcesz się bawić w regulację to najlepiej mieć jakiś stałą trasę która często pokonujesz i i weryfikować na podstawie zachowania się motocykla na takiej trasie.Oczywiście musi być odpowiednio długa i urozmaicona aby olej się rozgrzał I abyś miał na takiej trasce możliwość zweryfikowania siły tłumienia pracy szybkich i wolnych prędkości pracy amortyzatora.
Temat nie jest prosty bo należało wyrobić w sobie prawidłowy instynkt aby używać poprawnego pokrętła do poprawy parametru jaki chcemy zmienić .