Strona 1 z 3
silnik xt w ttr?
: 19 sty 2011, 15:13
autor: krakus
Z powodu sporej wielkości dziury w karterach poszukuję silnika. Ponieważ zbyt wiele tego nie ma padł pomysł wrzucenia silnika od xt. Czyli do TTR600/kopniak wrzucenie silnika xt 2001r. Czy wszystko będzie pasowało? I jakie niespodzianki mnie czekają. Na pewno przerzucenie wiązki elektrycznej. Gdzie ewentualnie wrzucić akumulator, czy szukać tylnego stelaża od tt600e?
Pozdrawiam!
Re: silnik xt w ttr?
: 19 sty 2011, 21:50
autor: Gacek
wrzuć foty dziurawych karterów - a potem dam ci ew info na priv
Re: silnik xt w ttr?
: 19 sty 2011, 23:44
autor: krakus
tutaj masz zdjęcie dziurwy

Silnik już wyjęty, prawie rozpołowiony. Daj znać o jakie zdjęcia dokładnie chodzi. Jutro mogę cyknąć kilka w garażu.

Re: silnik xt w ttr?
: 20 sty 2011, 05:28
autor: Gacek
Ślicznie się wybalansował

posłałem ci info na priv odnośnie sprawy .
Re: silnik xt w ttr?
: 20 sty 2011, 05:34
autor: Gacek
mocno popruty w środku ? chodzi o gniazda lozysk ?
Re: silnik xt w ttr?
: 20 sty 2011, 15:21
autor: krakus
Gacek pisze:Ślicznie się wybalansował

posłałem ci info na priv odnośnie sprawy .
na priv niestety nic nie dostałem
Co do gniazd łożysk, jak rozpołowię to wrzucę fotki. Ale raczej powinny być bez zmian. To kawałek skrzyni biegów wpadł między wałek a karter i poszła dziura. W środku korba, tłok też pokaleczone.
Czy nikt nie zna odpowiedzi na moje pierwotne pytanie:?:
Re: silnik xt w ttr?
: 20 sty 2011, 21:05
autor: loko
krakus pisze:Gacek pisze:W środku korba, tłok też pokaleczone.
Czy nikt nie zna odpowiedzi na moje pierwotne pytanie:?:
Mi to wygląda na awarie już opisywaną kiedyś przeze mnie … czyli odkręcenie się nakrętki na walę bądź na wałku balansowym i w konsekwencji ścięcie któregoś z klinów i bliskie spotkanie korby i w. balansowego.. no i niestety wałek przegrał to starcie

… ( ale to się nie odbywa bez wcześniejszych objawów na pewno twoja TTR dawała Ci znac ze coś tam nie halo

… puki stuki ..a to nie sprzęgło;p…
Co do tego czy pasuje.. to tak … pasuje w ramę

ale ma inna głowicę inny układ zapłonowy ( moduł) inne kartery l. strona (dłuższy wał ze względu na ruchawkę Ele. ), inne przełożenie w skrzyni, troszkę inne wyprowadzenie do zbiornika na olej itp.. ogólnie nie taka prosta sprawa

… prędzej podejdzie s. od XT ale z lat z początku 90.. i wcześniejszych… a to już niestety bumby

…niewiadomo co w środki… najlepiej jednak poszukać silnika od TT600R… niedawno była jakaś TTR na części….

.
Re: silnik xt w ttr?
: 20 sty 2011, 22:32
autor: Gacek
Sorry
nie wiem jak to się stało

ze nie doszło
wiec tu ci odpowiem szybko mam kolegę ktory spawa alu ,ostatnio widziałem jak robił kx po wybuchu .Wiec pomyślalem ze jak bedą widoczne wszystkie spustoszenia to ,mógł by rzucić na to okiem i określić czy by sobie z tym poradził.Tyle ze moim zdaniem to bardziej przyczyną usterki jest opcja którą opisał loko i pewnie masz roztrzaskane łoza lozysk w karterach od wałka balansowego wiec odtworzenie tego moze być niemożliwe .Jezeli się zdecydujesz bedziesz miał wszystko na wierzchu porób foty dam ci namiary na niego .
Re: silnik xt w ttr?
: 20 sty 2011, 22:49
autor: Gacek
Skoro na kopniak masz wersję to nie dawno jak loko pisze byl gostek na allegro co na częsci sprzedawał ttr miał kartery , jak byś mial opcję pogrzebać w archiwum alllegro powinien być tel do niego gostek był z Olsztyna Olsztynka .A odnosnie zasadniczego pytania nie blizej bedzie silnik od tt na kopniak to chyba szybciej podejdzie .
Re: silnik xt w ttr?
: 21 sty 2011, 00:12
autor: krakus
przyczyną nie było puszczenie kontry. Wały pięknie ze sobą współpracują. Silnik mam już praktycznie rozpołowiony, lewa i prawa strona ogołocona. Na 100% to przez skrzynię. Jak jechałem najpierw straciłem napęd (padła skrzynia), później kawałek czegoś trafił na wał i jest dziura. Skrzynia jest zblokowana.
Co do tego gościa z olsztynka to dzwoniłem do niego. Jeden karter ma ułamane mocowanie to przy wahaczu. Można by spawać, ale karter czarny, a ja i tak potrzebuję prawie całego silnika.
Znalazłem drugiego człowieka z południa, za silnik rocznik '92 chce 2 tysia

Plusem jest to, że silnik jest w ramie można go odpalić, posłuchać, zobaczyć jak chodzi.
Jeśli chodzi o silnik od xt to wchodzi w grę kupienie rozbitka. Wtedy mam cały silnik, wiązkę, moduł itp. Tylko czy mocowania są w tych samych punktach na pewno? pozostał by problem wciśnięcia gdzieś akumulatora.