
Praca silnika po remoncie góry 2KF
-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Praca silnika po remoncie góry 2KF
Hej, złożyłem kilka dni temu górę silnika. Nowy tłok Prox 95,5, pierścienie, cylinder po szlifie, głowica splanowana, gniazda sfrezowane, nowe zawory. Aktualnie docieram silnik (na ostro) przejechałem może z 200km, piec suchy, silnik ma niesamowitą moc (wcześniej brał mi litr oleju/100km...) na pewno jej nie brakuje, na obroty się bardzo dobrze wkręca, ale zastanawia mnie pomruk z wydechu podczas zrzucania obrotów (tak jak w sportowych samochodach przyjemne postrzeliwanie z wydechu). Czy taka sytuacja jest spowodowana niewyregulowanym gaźnikiem (zbyt bogata mieszanka) i nie dopala paliwa, a raczej dopala za gniazdami wydechowymi? Przyznam szczerze, że pasuje mi taki "bulgot" z wydechu, a jak już wspomniałem mocy mu nie brakuje. Kwestia czy to jest zdrowe dla silnika, i z taką jazdą nie narobię głupot z głowicą w przyszłości. Proszę o pomoc 

- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Tłumik masz oryginał czy wybebeszony czy w ogóle akcesoryjny jakiś?
Sprawdź kolor świecy, jak jest ok czyli brązowa/kawa z mlekiem, to nic się złego nie stanie.
Sprawdź kolor świecy, jak jest ok czyli brązowa/kawa z mlekiem, to nic się złego nie stanie.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Tłumik oryginał, ale chyba wybebeszony, bo dosyć głośny

A załóżmy, że będzie czarna świeca, wtedy pokrętło w gaźniku do wyregulowania? Te poniżej?:


A załóżmy, że będzie czarna świeca, wtedy pokrętło w gaźniku do wyregulowania? Te poniżej?:

- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Ta śruba (pilot screw) odpowiada głównie za bieg jałowy. Przy większym otwarciu gazu za skład mieszanki odpowiada położenie iglic, rozmiar dysz, poziom paliwa w komorze pływakowej. Możesz próbować na początku przestawić iglicę tylko w gaźniku podciśnieniowym, ja u siebie tak robiłem. Strzały przy schodzeniu z obrotów to objawy raczej zbyt ubogiej mieszanki. Sprawdź w miarę szybko kolor świecy, bo szkoda katować silnik jeśli faktycznie chodzi na ubogiej mieszance. Ja u siebie po remoncie góry musiałem zwiększyć poziom paliwa w komorze oraz podniosłem iglicę o jeden ząbek w podciśnieniowym. Śrubę "pilot" ustawiasz na słuch, wykręcasz kawałek, obroty rosną, zmniejszasz obroty pokrętłem od regulacji obrotów i od początku, czyli znowu wykręcasz pilota, zmniejszasz obroty i tak w kółko, aż obroty przestaną rosnąć przy ruszaniu pilota. To tak w dużym skrócie.
Więcej o regulacji pod linkami:
http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=27&t=829
http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=2&t=380
Więcej o regulacji pod linkami:


-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Dzięki za pomoc
sprawdzę świecę i zobaczymy co i jak

-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Hej, tak wyglada moja swieca. Mieszanka Ok?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Troszkę białawy ten środek, ale jest blisko prawidłowego koloru. Ja bym dodał trochę paliwa. Daj iglicę w podciśnieniowym ząbek w górę i zobacz jakie będą efekty, może będzie to wystarczające. Nie wiem jak w XT, ale w TT dało się to zrobić bez wyciągania gaźnika z motocykla.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Czyli ściągnąć dekiel w gaźniku jak na zdjęciu, wyciągnąć zawartość i dźwignąć iglice, tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
-
- Lubiący błoto
- Posty: 81
- Rejestracja: 18 lis 2020, 07:52
- Motocykl: XTZ750, XT600 2kf
Re: Praca silnika po remoncie góry 2KF
Ok dzięki za pomoc. Potestuję.