
Benzyna w oleju
-
- Czyścioch
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 maja 2022, 20:16
- Motocykl: Yamaha XT600Z
Benzyna w oleju
Witajcie forumowicze
Jestem tutaj świeżakiem i zakładając nowy temat proszę o wyrozumiałość jeśli temat był już poruszony. Jeśli mogę prosić o link lub przekierowanie będę wdzięczny, a jeśli to trafne i świeże pytanie to o dobrą poradę. Posiadam Yamaha XT 600 Z TENERE z 1990 roku. Od pewnego czasu nie mogę się uporać z problemem obecności dużej ilości benzyny w oleju. Problemy zaczęły się po naprawie cewek na magnecie (wybaczcie jeśli to nie fachowe określenie). Motocykl czekał około 3 miesiące na złożenie i uruchomienie. Od tego czasu nie jestem w stanie dojść do ładu z tematem jak wyżej. Paliwo przybywa podczas jazdy z tego co zaobserwowałem bo na postojach kilkudniowych nie przybywa stanu oleju chyba że to złudne wrażenie bo od razu spływa do miski olejowej a później po odpaleniu trafia w dalszy obieg choć po zapaleniu po dłuższym postoju i pracy kilkanaście minut do rozgrzania stan oleju nie rośnie dopiero po przegnaniu moto. Wymieniony został zaworek iglicowy wraz z gniazdem bo on rzekomo miał winę ale nic się nie zmieniło. Gdzie szukać przyczyny i jak rozwiązać problem Szanowni Koledzy? Proszę o podpowiedzi i ewentualne pytania co do motocykla bo zbyt wiele danych pewnie nie podałem. Pozdrawiam Was

-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Prawdopodobnie nie trzymają zaworki w gaźnikach sprubuj zamykać kranik to powinno troszkę pomóc na postoju nie trzymają zaworki i paliwo przelewa się z gaźnikuw na zawory puźniej na tłok i miedzy pierścieniami do karteruw
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Ewentułanie je wymień
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Benzyna w oleju
Wydaje Ci się, że przybywa. Tak działa sucha miska olejowa - dojść do tego ile jest oleju to jakiś kosmos
Normalne jest, że jak zalejesz na zimnym silniku do poziomu, to niemal na pewno wysra ten olej podczas jazdy. Nie jeden zmieścił 3.5-4l w ten sposób, a potem gubił to przez airbox lub inne nieszczalności.
W przypadku nie trzymania zaworka iglicowego, w tym konkretnym przypadku paliwo po prostu będzie się lało przelewem pod motocykl.

W przypadku nie trzymania zaworka iglicowego, w tym konkretnym przypadku paliwo po prostu będzie się lało przelewem pod motocykl.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Powinno być czuć paliwo w oleju no i kolega się myli bo ja miałem tak w suzuki i przelewało do oleju przez zaworki iglicowe stan się podnosił i było czuć paliwo w oleju do airboxa też się lało i zaworki pomogły 

- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Benzyna w oleju
Raczej się nie mylę
Znam te motocykle na wylot. W jakimś suzuki może się paliwo przelewać i do opon, ale nie w TT/XT 600
Właściwie to w większości przypadków nieszczelność zaworka iglicowego powinna spowodować ubytek paliwa przelewem pod motocykl, ale wyjątki są (np niektóe V-ki hondy). W niektórych motocyklach dodatkowo mogą być podciśnieniowe kraniki, gdzie często uszkodzenie membrany może powodować przelewanie paliwa niemal wprost do cylindra (podłączenie do króćca).
W normalnym przypadku XT/TT po prostu leje pod siebie, gdy zaworek nie trzyma. Oczywiście mogą wystąpić wyjątki - zatkany przelew itp. Ale w tym przypadku jestem niemal pewny, że nic złego się nie dzieje.
Swoim XTkiem przejechałem ponad 300tys.km, serwisowałem kilkadziesiąt innych XT/TT, a jakby ktoś mnie poprosił o sprawdzenie poziomu oleju w nich, to się nie podejmę
Odkręcasz bagnet i susza. Myślisz sobie "kurde, jednak coś tam bierze oleju" i dolewasz setkę czy dwie. Sprawdzasz po chwili i nadal mało, znowu dolewasz. I tak w końcu znika litr oleju, myślisz sobie, że teraz jest ok i po prostu trzeba teraz kontrolować stan, ruszasz w trasę i nagle masz zalany airbox albo mokrą od oleju ramę 


W normalnym przypadku XT/TT po prostu leje pod siebie, gdy zaworek nie trzyma. Oczywiście mogą wystąpić wyjątki - zatkany przelew itp. Ale w tym przypadku jestem niemal pewny, że nic złego się nie dzieje.
Swoim XTkiem przejechałem ponad 300tys.km, serwisowałem kilkadziesiąt innych XT/TT, a jakby ktoś mnie poprosił o sprawdzenie poziomu oleju w nich, to się nie podejmę


-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Ok to proszę wytłumacz mi zasadę działania podciśnieniowego kranika i czym się on rużni od zwykłego
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Więc poświęce swój czas zeby takiego znawce mistrza mechaniki oświecić oturz sprawa jest następująca to jest jeden i ten sam ch*j jak się uszkodzi kranik podciśnieniowy paliwo leci grawitacyjnie to tak jak byś zostawił otwarty kranik i jeśli jest zaworek uszkodzony to leje sie tu i tu tak samo a odrazu na tłoka moze się lać paliwo ale tylko w 2t jeśli znasz budowe silnika 2 i 4t troszkę się doucz budowy silnika i zrozum działanie dam ci link specjalnie na tym forum szukałem dla ciebie gratulóje zrobienia z siebie pośmiewiska
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2022, 14:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
-
- Lubiący błoto
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 10:00
- Motocykl: Xt 600 3tb
Re: Benzyna w oleju
Zagrzać piec do około 60°C.
Zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, moto ma być w pionie.
Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet

Zostawić silnik na biegu jałowym przez minimum 10 sekund, moto ma być w pionie.
Po zgaszeniu sprawdzić poziom oleju przez bagnet

Ostatnio zmieniony 30 wrz 2022, 14:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.