Zakupiłem XT350 z 1997 roku. W dowodzie rejestracyjnym 13kW.

Niestety, pomimo że motocykl jest w bardzo dobrym stanie wizualnym to okazało się, że silnik szwankuje...
Jest kilka objawów:
- silnik bardzo szybko rozgrzewa się do ogromnych temperatur. Dosłownie po kilku kilometrach jest tak gorący, że strach dalej jechać.
- na wysokich obrotach 4.5-6tys silnik przerywa, aż szarpie całym motocyklem. Tak jakby brakowało paliwa albo nie było iskry i silnik zaczyna przerywać. Problem nie występuje na luzie, tylko podczas jazdy na biegu. Czy może to mieć związek z hałasami w głowicy, czy może z blokadą mocy?
-tylko na gorącym silniku słychać zawory
-zwlaszcza po rozgrzaniu w silniku coś łopocze, chyba głowica
-lekko szumi łańcuszek rozrządu
W związku z tym planuje ściągnąć najpierw głowicę i zobaczyć co jest nie tak. Co polecacie jeszcze sprawdzić teraz póki motor jest w całości? A na co zwrócić w tym motorze szczególną uwagę jak będę go rozbierać?
Oczywiście zobaczę do środka i wtedy się okaże, ale póki co planuję na pewno zrobić głowice tzn zawory, może gniazda, uszczelniacze, planowanie. Pewnie też wymienię łańcuszek rozrządu. W międzyczasie też przeczyszczę gaźnik. Oczywiście olej i filtr też do wymiany.
Na zimnym silniku, podczas oglądania motorka, silnik pięknie i rowniutko sobie pykał, wszystko wydawało się być w jak najlepszym porządku.
Czy macie jakieś porady i wskazówki? Co może powodować te objawy? Głowica? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Co jeszcze byście zrobili przy okazji tych robót?
Aha i jeszcze jedno, jak sprawdzić czy motocykl jest dalej zblokowany do tych 13kW? Gdzie w tym modelu występowały blokady? (Słyszałem o module zapłonowym, kroccach ssących i tłumiku)