Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
-
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 11:58
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
- Lokalizacja: Kłodzko
Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
Cześć. Jak w temacie. Mam strasznie tępy hamulec z tyłu. Długa droga hamowania, jeszcze ostatnio skleił mi się i przejechałem ze 100 metrów na zakleszczonym, zanim zakumałem co się dzieje i się zatrzymałem. Poszedł lekki dym. Klocki wyglądają ok, płyn wymieniony, ale tarcza nie wygląda za dobrze, ma w kilku miejscach mikro pęknięcia, i bardzo słabo hamuje.
Pora chyba na wymianę tarczy, klocków i przewodu na ten w stalowym oplocie.
Teraz kilka pytań
1. Jaka tarcza na tył?
2. Jakie dobre klocki?
3. Z pompy hamulca nie kapie, ale jak odchylę tą gumkę to jest tam mokro, aczkolwiek nie leje się nic, płynu nie ubywa, pedał trzyma taką samą twardość. Czy w związku z tym powinno być tam sucho czy tak ma być, czy szukać zestawu naprawczego?
4. Jaka jest długość przewodu hamulcowego?
Pora chyba na wymianę tarczy, klocków i przewodu na ten w stalowym oplocie.
Teraz kilka pytań
1. Jaka tarcza na tył?
2. Jakie dobre klocki?
3. Z pompy hamulca nie kapie, ale jak odchylę tą gumkę to jest tam mokro, aczkolwiek nie leje się nic, płynu nie ubywa, pedał trzyma taką samą twardość. Czy w związku z tym powinno być tam sucho czy tak ma być, czy szukać zestawu naprawczego?
4. Jaka jest długość przewodu hamulcowego?
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
2. Polecam Brembo. Dorwałem kiedyś okazyjnie na Allegro po jakieś 80 pln.
Po wymianie płynu ważne jest dobre odpowietrzenie. Przewody w oplocie brałem od HEL, pomierzyłem co trzeba, wysłałem wymiary i dorobili. To była TT600E, więc u Ciebie może być trochę inaczej.
Po wymianie płynu ważne jest dobre odpowietrzenie. Przewody w oplocie brałem od HEL, pomierzyłem co trzeba, wysłałem wymiary i dorobili. To była TT600E, więc u Ciebie może być trochę inaczej.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 11:58
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
- Lokalizacja: Kłodzko
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
Cześć nie Patrz na suwmiarke pęknięcia dyskealifikuja tarcze -szukaj jak napisał Glina brembo były w tt belgarda montowane wiec powinno ich być w uzywkach.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
TT miała inną piastę, raczej pasować nie będzie. Szukaj używki w dobrym stanie lub nowej. Nową bez problemu dostaniesz w granicach 200-300 zł, ale dużego wyboru w producentach bym się nie spodziewał. Klocki oczywiście do wymiany. Jak pompa działa prawidłowo i nie cieknie to daj jej na razie spokój, jeździć obserwować
Długość przewodu hamulcowego możesz zmierzyć sznurkiem lub drutem. Zanim poskładasz wszystko do kupy sprawdź dokładnie co było przyczyną zablokowania hamulca, żebyś nie zagotował nowego zestawu.

-
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 11:58
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
Dziękuję za odpowiedź
Zakupiłem nową tarczę NG059 za 220 zł Klocki EBC FA101R - dla off roadu za 86 zł i jutro zamawiam przewód w tej firmie
http://www.hydraulika-slask.pl/weze-hydrauliczne/ za kwotę około 90 zł z wysyłką, więc połowę taniej jak HEL.
Zakupiłem nową tarczę NG059 za 220 zł Klocki EBC FA101R - dla off roadu za 86 zł i jutro zamawiam przewód w tej firmie
http://www.hydraulika-slask.pl/weze-hydrauliczne/ za kwotę około 90 zł z wysyłką, więc połowę taniej jak HEL.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
Ale to przewód w oplocie jak hel czy zwykly gumowy a mówiąc o brembo myślałem o zacisku.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 11:58
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
Przewód oczywiście w oplocie. Cena dobra bo nie płaci się za markę, a jak rozmawiałem z panią z firmy to powiedziała, że zakupiła 15 kilometrów kabla dlatego może zrobić przewód w dobrej cenie.
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 471
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
A -ha daj zdiecie jak zamoncisz bo mój przedni już lekko przygnieciony i pewnie będzie niedługo do wymiany. Hej.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Tępy hamulec z tyłu - prośba o porady
Niestety skuteczność hamowania niewiele się poprawi. Problemem w XT600 jest nie zacisk, nie klocki, nie pompa, a... pedał hamulca. Jest on wykonany z dość cienkiego płaskownika, niby to mocne, ale po glebie na prawą stronę zawija się jak zwykła blacha i całkiem łatwo własnymi rękoma jest go odgiąć w odpowiednią pozycję. Przy hamowaniu działa jak sprężyna, nam się wydaje że zdrowo ciśniemy, a tylne koło ani myśli zerwać przyczepności. Ja zwyczajnie dospawałem wzdłuż tego płaskownika dodatkowy pręt ok 5-6mm, dolna część pedału przypomina teraz kątownik. Ręką za cholerę tego się nie wygnie. Przy glebie nie miałem okazji testować. Ale najważniejsze jest to, że hamulec zaczął działać tak jak w TT600 i innych. Lekkie przyciśnięcie i koło staje w miejscu.
Co do stosowania klocków spiekowych, to w przypadku XT zacząłem się trzymać z daleka. Jakbym miał taki znowu założyć, to koniecznie z płytką ceramiczną pomiędzy klockiem a tłoczkiem. Spieki bardzo mocno przewodzą ciepło i przy stalowym tłoku zacisku bardzo łatwo o zagotowanie płynu i utratę hamulca. Mi się to zdarzyło kilka(naście) razy, zarówno przy szybkiej jeździe po winklach, jak i przy powolnych zjazdach z gór. Od jakiegoś czasu wrzucam taniochę kevlarową typu NHC serii AK150 - po przerobieniu pedału hamulca hamuje zawsze i wszędzie jak żyleta.
Co do stosowania klocków spiekowych, to w przypadku XT zacząłem się trzymać z daleka. Jakbym miał taki znowu założyć, to koniecznie z płytką ceramiczną pomiędzy klockiem a tłoczkiem. Spieki bardzo mocno przewodzą ciepło i przy stalowym tłoku zacisku bardzo łatwo o zagotowanie płynu i utratę hamulca. Mi się to zdarzyło kilka(naście) razy, zarówno przy szybkiej jeździe po winklach, jak i przy powolnych zjazdach z gór. Od jakiegoś czasu wrzucam taniochę kevlarową typu NHC serii AK150 - po przerobieniu pedału hamulca hamuje zawsze i wszędzie jak żyleta.