Ostatnio zacząłem więcej jeździć nic grzebać w motorze. Tym samym lepiej go poznawać w ruchu.
Spotkałem się z problemem wysprzęglania na bieg neutralny.
Wygląda to tak; po przejażdżce na rozgrzanym silniku nie mogę włączyć na luz. Da się przełączyć z oporem z 1 na 2, a potem z 2 na 1, jednakże nie ma pomiędzy nimi biegu N. Sytuacja się zmienia jak tylko wyłączę silnik, wtedy bez problemów przełączam między biegami, a luz „N” jest tam gdzie powinien być i łatwo się go włącza.
Sprawdziłem już sprzęgło. Luzowanie ani naciąganie linki nie przynosi efektu. Podjąłem próbę zmiany oleju z półsyntetyka 10w40 na syntetyk motul 5100 10w40. Efekt: silnik pracuje wyraźnie lżej, nie przegrzewa się ale biegu jałowego jak nie było tak nie ma.
Opisany wyżej efekt nie występuje gdy silnik nie jest rozgrzany lub wyłączony (tylko włączony zapłon). Dodatkowo na rozgrzanym silniku udaje się włączyć bieg jałowy gdy motocykl się porusza (toczą się koła), ale gdy koła się zatrzymają to już nic się nie da zrobić

Czy ktoś ma pomysł co to może być?
Czy ktoś się z tym spotkał w swoim egzemplarzu?