Strona 1 z 1

strasznie kopci

: 05 gru 2010, 12:47
autor: miron
witam serdecznie wszystkich
Moim niepokojacym problemem na zime jest kopcacy silnik mojej xt 600 problem poawil sie nagle otoz zauwazylem to ostatnio jak robilem ostatnie jazdy domykajace sezon niepokojace jest w tym to ze silnik przy wchodzeniu na obroty nie zauwazylem nic szczegolnego a gdy zamknie gaz robi sie za nim siwo i to strasznie nie wiem co moze byc tego przyczyna ? zastanawiam sie powaznie nad sciagnieciem glowki oraz cylindra nie ukrywam ze martwi mnie fakt kopcenia bo w kwietniu 2010 (od tego czasu zrobilem tylko 4 tys km ) robiony byl generalny remont silnika w profesjonalnym warsztacie wymieniane czesci kupowane byly z gornej polki ogolnie to kupa kasy wrzucona w sprzet a ostatnio przezylem szok prosze o pomoc moze ktorys z uzytkownikow takiego sprzetu spotkal sie z podobna usterka ktora ostatecznie okazala sie błacha sprawa prosze o pomoc co sprawdzic ,gdzie zajrzec itp
pozdrawiam

Re: strasznie kopci

: 05 gru 2010, 17:08
autor: mazi
Stawiam na uszczelniacze zaworowe. Typowe dymienie na zejsciu z obrotów.

Re: strasznie kopci

: 05 gru 2010, 18:02
autor: miron
dzieki kolego za wskazowke :!: mam nadzieje ze twoja diagnoza bedzie trafna i caly remont zamknie sie w 100zl ale z tego co pamietam to tez bylo wymieniane przez chlopa ktory robil mi remont kozy . Ale bede to sprawdzal pod koniec grudnia i dam znac , jeszcze pytanko o olej lalem mu wczesniej castrola 20w/40 a slyszalem ze motul 20w/50 jest lepszy czy to prawda?? czy zostac przy swoim ?? model mojej kozy to xt6003tb

Re: strasznie kopci

: 05 gru 2010, 21:34
autor: mazi
miron pisze:dzieki kolego za wskazowke :!: mam nadzieje ze twoja diagnoza bedzie trafna i caly remont zamknie sie w 100zl ale z tego co pamietam to tez bylo wymieniane przez chlopa ktory robil mi remont kozy . Ale bede to sprawdzal pod koniec grudnia i dam znac , jeszcze pytanko o olej lalem mu wczesniej castrola 20w/40 a slyszalem ze motul 20w/50 jest lepszy czy to prawda?? czy zostac przy swoim ?? model mojej kozy to xt6003tb

Strzelam w ciemno, bo nikt tak na prawdę nie powie Ci w 100% co może być powodem dymienia.

Często jest tak, że jeśli pierścienie puszczają to dymi przy wkręcaniu na obroty, zaś jeśli przydymia przy zejściu z obrotów lub tuż po zejściu to winne są uszczelniacze/uszczelniacze+prowadnice.

Trzeba zrzucić czapkę i ocenić - jednak w 100zł nie zamkniesz się.
Sama uszczelka to lekko ponad 100zł plus koszt uszczelniaczy.

Re: strasznie kopci

: 06 gru 2010, 07:37
autor: seboo
Też mi to wygląda na uszczelniacze. Ostatnio przy remoncie miałem wymieniane. Za uszczelkę pod głowicę płaciłem coś koło 120 zł, a uszczelniacze to koszt ok. 14 zł za sztukę.

Re: strasznie kopci

: 06 gru 2010, 19:55
autor: Gacek
zrób próbę olejową to skumasz czy pierscienie - jak sprytnie podejdziesz temat uszczelniacze z zaworów możesz wymienić bez sciągania głowicy - (sprytny sciągacz ,tłok w góre ,i ktoś do pomocy przy zakładaniu zabezpieczeń )