Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
Przemas_3miasto
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 05 wrz 2016, 14:37
Motocykl: Yamaha Tenere XT600Z 1VK/1VJ 1987
Lokalizacja: GDAŃSK

Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Przemas_3miasto »

Witam.Jestem od niedawna posiadaczem xt600 1987 i nie ogarniam jeszcze z wszystkim tematu.Kupiłem moto świeżo po wymianie uszczelniaczy zaworów, jak się okazało gwint jednej z śrub od pokrywy zaworów był zerwany. Starym sposobem połatałem gwint na miedzianą blaszkę i jak na razie szczelnie. Wieczorem pod chmurką sprawdzałem inne śruby, czy dobrze siedzą i ruszyłem śruby głowicy najbliższe wydechowi . Obok jednej literka "W" ? Obie bez oporu się obracają. Czy to jest jakaś regulacja, czy to oznacza również zerwany gwint ? Jeżeli nie to jak powinny być ustawione ?
Dziękuję za jakąkolwiek poradę.
Przemas :tenere:
Awatar użytkownika
Przemas_3miasto
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 05 wrz 2016, 14:37
Motocykl: Yamaha Tenere XT600Z 1VK/1VJ 1987
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Przemas_3miasto »

Chyba źle sprecyzowałem, że nikt nie kwapi się z podpowiedzią :( Po dzisiejszej przejażdżce mój kręgosłup prosi o mniej mocy a manetce :) Ktoś sugerował,że jeżeli to szwajcar to jest wykastrowany mocowo. Jakoś nie zauważyłem :) Wiele lat temu jeździłem klasykami przed i po wojennymi ważącymi po 50 kg więcej niż tenera, ale środek ciężkości był o wiele niżej. To jak nauka jazdy po 30 latach od zera :panika: Nikomu bym nie polecił xt600 1987 na pierwszy motocykl. Choć tenera jest przepiękna to nie wiem, czy nie zamienię na coś niższego.Jednak wciąż nie wiem co to za śruby choć pali od pierwszego strzału. W sumie udany dzień, przewody paliwowe zmieniłem na zbrojone a gwint głowicy naprawiony miedzianą blaszką :)
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Krzsiek »

Najlepiej jak wkleisz fote śrub o które chodzi. Choć raczej nic tam nie powinno być luźne. Ale skoro piszesz ze cos tam było robione i juz cos wskazuje na rzeźnika, to moze to tez wymaga naprawy. Mimo wszystko polecam sprężynki zamiast miedzi.

Do wszystkiego można się przyzwyczaić. Masz doświadczenia z czymś niskim i przyzwyczajenia które tu się nie sprawdzają. Ale mając xt na pierwszy traktujesz go wtedy jako normę i z kolei niski wymagałaby przestawienia się na nowe wrażenia. Przebolej, wjezdzij sie i będzie to nowe rozdział w życiu. Później przejdziesz sie na nowym xt660z i powiesz znów to samo o wysokich środkach ciężkości :)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Gacek »

Ja mam podobne zdanie :? ze xt na pierwsze moto to moze się nadaje ale aby załapac tzw "bakcyla" ;) .
Co do kregosłupa miałem podobnie -ja na tyle rozdłubałem gniazda w głowicy tylnego amortyzatora zmieniłem "dopracowałem"na zasadzie prób i błedów shim na kompresji i jak dla mnie jest teraz o wiele lepiej 8-) .Co do masy przy glebie nauczyłem się respektu i na wyprostowanym kregosłupie dwoma łapkami wyciagam gnoja do piona choć czasami jest naprawdę bardzo cięzko :cry: a co do jazdy nalezy wziąsc po prostu poprawkę .
Moje zdanie na temat rzeźnictwa jest nastepujace :P to koncern yamahy jest rzeźnikiem a uzytkownicy ratują tylko stan własnej kieszeni portfela :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Przemas_3miasto
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 05 wrz 2016, 14:37
Motocykl: Yamaha Tenere XT600Z 1VK/1VJ 1987
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Przemas_3miasto »

Krzsiek pisze:Najlepiej jak wkleisz fote śrub o które chodzi. Choć raczej nic tam nie powinno być luźne. Ale skoro piszesz ze cos tam było robione i juz cos wskazuje na rzeźnika, to moze to tez wymaga naprawy. Mimo wszystko polecam sprężynki zamiast miedzi.

Do wszystkiego można się przyzwyczaić. Masz doświadczenia z czymś niskim i przyzwyczajenia które tu się nie sprawdzają. Ale mając xt na pierwszy traktujesz go wtedy jako normę i z kolei niski wymagałaby przestawienia się na nowe wrażenia. Przebolej, wjezdzij sie i będzie to nowe rozdział w życiu. Później przejdziesz sie na nowym xt660z i powiesz znów to samo o wysokich środkach ciężkości :)
Dzięki kolego.Ciężar nie jest problemem a punkt ciężkości.Jak kręgosłup ociera o kość miednicy jest skrzywiony rotacyjnie a 6 krąg jak mi powiedzieli wygląda jakby po nim walec przejechał to nie jest wesoło.Nawet morfina nie pomaga, ale nie poddaje się. Jeździłem junakami a w tym najdłuższym w Polsce z wahaczem al'a harley. To jakieś 200kg. Z tyłu szprychowane koło syreny z radialem, alternator od poloneza a baniak 5l od simsona z 1956 roku ( Easy Rider ):) Miałem też IFA BK 350 jedyny bokser dwusuwowy, kochałem ten sprzęt... MZ-etek też było ciut ciut, ale to inna bajka.W wieku 18 lat kładłem na rękę drwali na kaszubach a teraz Tereska mnie pokonuje :( Wystawiłem ją na sprzedaż, ale wciąż się bije z myślami bo choć zdradzam moją ulubioną markę jaką jest Honda np CX to zakochałem się w prostocie konstrukcyjnej Yamahy. Jednak po jakości spawów widać kto rządzi jakościowo, Honda.Terenia, albo zostanie i powalczę z maksymalnym obniżenien, ale wtedy to już nie będzie pustynny dromader, więc dlaczego nie tracker al'a triumph i Steve Mcqeen w wielkiej ucieczce. Jeżeli jednak Terenia mnie opuści to z pewnością nastanie czas Yamahy TW, ale w Polsce dostępne są niestety tylko 125 cm Na zachodzie 200 i 225. Trial dla nie wyżytego dziadka w sam raz ;) Gdyby ktoś się dzisiaj pojawił nawet ze 125 w idealnym stanie to chętnie się zamienię. Wiadomo, że to inna półka jakościowa, ale żeby potaplać się w błocie i wyskoczyć po bułki chyba by stykło. Miłego dnia Kolego. :biker:
Awatar użytkownika
Przemas_3miasto
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 05 wrz 2016, 14:37
Motocykl: Yamaha Tenere XT600Z 1VK/1VJ 1987
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Przemas_3miasto »

Gacek pisze:Ja mam podobne zdanie :? ze xt na pierwsze moto to moze się nadaje ale aby załapac tzw "bakcyla" ;) .
Co do kregosłupa miałem podobnie -ja na tyle rozdłubałem gniazda w głowicy tylnego amortyzatora zmieniłem "dopracowałem"na zasadzie prób i błedów shim na kompresji i jak dla mnie jest teraz o wiele lepiej 8-) .Co do masy przy glebie nauczyłem się respektu i na wyprostowanym kregosłupie dwoma łapkami wyciagam gnoja do piona choć czasami jest naprawdę bardzo cięzko :cry: a co do jazdy nalezy wziąsc po prostu poprawkę .
Moje zdanie na temat rzeźnictwa jest nastepujace :P to koncern yamahy jest rzeźnikiem a uzytkownicy ratują tylko stan własnej kieszeni portfela :lol: .
Witaj Kolego. Udzielasz się na forum i to się chwali ;) Wpadałem na Twoje posty m.in. o braku potrzeby dużego baniaka w czasach, gdzie na każdym rogu jest tankshele. Zważ jednak, że idą czasy, gdzie może być potrzebny motocykl "ucieczkowy " prepers a wtedy zasięg ponad 500km jaki daje duża bania może się przydać. W Polskie błoto jest to ostatni baniak jaki bym założył. Zalany do pełna to prawie 30 kg a środek ciężkości w chmurach.Tenera to kapitalny przecinak pustynno plażowy, ale w polskie moczary ? Trzeba mieć sporo respektu i lubić siniaki ;) Mam pytanie, gdybym jednak został z Terenią to, czy tylny amor jest na kołysce ? Pytam bo łatwiej by było obniżyć, jednak co z przodem Showa ? Obniżyć na półkach można ale dam radę tylko około 3 cm bo potem wentyle dojdą do kiery. Myślałem o zamianie tych lag na krótsze np. od R4. Czy ktoś skraca lagi od góry ? To mówisz że wyciągasz gnoja za uszy na wyprostowanym kręgosłupie ;) Luzik slang, w tym kraju ludzi z dystansem do siebie wciąż za mało ;) Wiem, że sporo grzebiesz w garażu, więc będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę bo to moja pierwsza Yamaszka. Acha jakiej maksymalnie szerokości wejdą na przód i tył ? Myślałem o układzie kapci jak w Yamacha TW. Szerokiej drogi i gumowych drzew :gleba:
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Krzsiek »

Przemas_3miasto pisze:
Jeżeli jednak Terenia mnie opuści to z pewnością nastanie czas Yamahy TW, ale w Polsce dostępne są niestety tylko 125 cm Na zachodzie 200 i 225. Trial dla nie wyżytego dziadka w sam raz ;) Gdyby ktoś się dzisiaj pojawił nawet ze 125 w idealnym stanie to chętnie się zamienię. Wiadomo, że to inna półka jakościowa, ale żeby potaplać się w błocie i wyskoczyć po bułki chyba by stykło. Miłego dnia Kolego. :biker:
Tw jest calkiem milym i niskim motorkiem.

W tym co masz niewatpliwie wielki bak robi swoje. Szczegolnie zalany.
Nie wiem czy pasuje do niego jakis plastikowy bak acerbisa, ale mialbys dzieki temu na dzien dobry troche kg zdjete.

W opcji malych lekkich i z miękkim regulowanym zawieszeniem jest na horyzoncie jeszcze tt600e z rozrusznikiem. Waga 160kg (tt125 120kg)
Awatar użytkownika
Przemas_3miasto
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 05 wrz 2016, 14:37
Motocykl: Yamaha Tenere XT600Z 1VK/1VJ 1987
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Przemas_3miasto »

Krzsiek pisze:
Przemas_3miasto pisze:
Jeżeli jednak Terenia mnie opuści to z pewnością nastanie czas Yamahy TW, ale w Polsce dostępne są niestety tylko 125 cm Na zachodzie 200 i 225. Trial dla nie wyżytego dziadka w sam raz ;) Gdyby ktoś się dzisiaj pojawił nawet ze 125 w idealnym stanie to chętnie się zamienię. Wiadomo, że to inna półka jakościowa, ale żeby potaplać się w błocie i wyskoczyć po bułki chyba by stykło. Miłego dnia Kolego. :biker:
Tw jest calkiem milym i niskim motorkiem.

W tym co masz niewatpliwie wielki bak robi swoje. Szczegolnie zalany.
Nie wiem czy pasuje do niego jakis plastikowy bak acerbisa, ale mialbys dzieki temu na dzien dobry troche kg zdjete.

W opcji malych lekkich i z miękkim regulowanym zawieszeniem jest na horyzoncie jeszcze tt600e z rozrusznikiem. Waga 160kg (tt125 120kg)
Dzięki Krzyśku za odpo. Nie próżnowałem w życiu. 48 lat i renta od 10, ale swoje przeżyłem. Wykorzystałem już swoje "kocie" 7 żyć. Nie raz słyszałem od lekarzy " jak pan to przeżył ? ) Czacha wgnieciona to najmniejszy pikuś, no ,ale jak się biegło po 2 miejsce na 100m z pękniętą kostką to mamy tego efekty :) 125 yamahy jest ok , ale wysokość siedzenia....Celuje w 70-75 max. Nie zrezygnuje, ale byle upadek może spowodować, że 6 krąg przez ucisk na nerw zatrzyma akcje serca ( co już miało miejsce). Podjąłem ostateczną decyzję.1.Konwersja xt600z na coś w stylu Triumph Scrambler. 2. Suzuki TU 250 i konwersja na to samo. Ciekawe co jest bardziej ekonomiczne finansowo i czasowo.Ze sprzedaży pozostałości po xt600z można by do niej dokupić potrzebny KIT. W przypadku Suzuki TU 250 ( 130kg) szersze opony malowanie i jakiś ciekawy boczny tłumik al'a Triumph. Coś koledzy doradzą ? Waga i klasyczna pozycja są po stronie Suzuki. TU to nic innego jak "gienek" więc opór tanich części. ok 18 km a nie jak w przypadku Yamahy TW 125 tylko 11 KM. Mam 180cm/90kg a lekarz śmiejąc się mówi, że pod ciałem sportowca złomowisko :) 11 km ciut maławo jak na moją masę choć może, kto wie. :bylo: Coś takiego jak poniżej z Tenery czy, Suzuki TU ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Gacek »

Przemas_3miasto pisze:... Mam pytanie, gdybym jednak został z Terenią to, czy tylny amor jest na kołysce ? Pytam bo łatwiej by było obniżyć, jednak co z przodem Showa ? Obniżyć na półkach można ale dam radę tylko około 3 cm bo potem wentyle dojdą do kiery. .....
Obnizyć moto spokojnie mozesz to banalne - niestety kosztem skoku zawieszenia ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Przemas_3miasto
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 05 wrz 2016, 14:37
Motocykl: Yamaha Tenere XT600Z 1VK/1VJ 1987
Lokalizacja: GDAŃSK

Re: Prośba o pomoc . Śruby głowicy

Post autor: Przemas_3miasto »

No nie tak banalnie :) Tył ok, ale co z lagami ? Opuścić półkę to jakieś 3cm, mało. Podejrzewam, iż lagi Showa są wyższe niż fabryczne. Z tyłu którą obniżać, tą na klucz pazurkowy ? Pytałem, czy z tyłu jest kołyska bo nie spojrzałem, gdyby była to łatwiejsza kombinacja, lub krótszy amorek wstawić. Ciekawe ile pusta bańka waży.
Na focie widać co i jak z półką.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ