Strona 1 z 2

Napęd do xt-ka

: 19 wrz 2016, 19:12
autor: Boryc97
Witam, wiem że było miliard takich tematów, ale nie dowiedziałem się nic konkretnego. Otóż potrzebuje kupić napęd do mojego xt-ka z 95r ponieważ kończy mi się już naciąg i tutaj nasuwa się moje pytanie które zestawy z alledrogo są najlepsze, czy takie zestawy za 300 zł z łańcuchem niby dida i zębatkami sunstara są git? :niewiem:

I takie jeszcze jedno pytanko, jaka są najlepsze przełożenia na troche większą prędkość? Teraz mam 15/(chyba)50 i prędkośc maksymalna jest 140km/h licznikowe przy czym na jedynce potrafi wyrwać na koło :P A chciałbym troche większą prędkośc dlatego że właściwie cały czas latam po asfalcie na dłuższych trasach więc rzecz jasna ze wieksza prędkośc jest nawet wskazana :D Z góey dziękuje za odpowiedź i Pozdrawiam :D

Re: Napęd do xt-ka

: 20 wrz 2016, 04:54
autor: ArturS
Nominał 15/45 jest dobry na latanie uniwersalne, tj. asfalt + lekki teren (szutry, gdzie nie trzeba męczyć silnika na półsprzęgle). Znam przypadek jazdy na 15/40 - wtedy chyba V bieg wrzuca się nie wcześniej niż przy 80-90km/h. Ale wiele wyższej prędkości maksymalnej przy 15/40 niema się co spodziewać, bo jest za mało mocy żeby się przebić przez opór powietrza.

Re: Napęd do xt-ka

: 20 wrz 2016, 11:39
autor: Boryc97
Ok, więc może zostane przy takim jak jest. Musze jeszcze zobaczyć czy tylnią zębatke mam 45 czy 50 zębów. A co powiesz na temat tych napędów na allegro za 300 zł?

Re: Napęd do xt-ka

: 20 wrz 2016, 16:19
autor: ArturS
Boryc97 pisze:Ok, więc może zostane przy takim jak jest. Musze jeszcze zobaczyć czy tylnią zębatke mam 45 czy 50 zębów. A co powiesz na temat tych napędów na allegro za 300 zł?
Nie wiem, ale pewnie też mogę sprzedać po allegrowych cenach ;) Podrzuć na PW czego dokładnie potrzebujesz. Sprawdź jak wygląda podkładka pod nakrętką przedniej zębatki, czy ma jedno "skrzydełko" jeszcze wolne do zaklepania.

Re: Napęd do xt-ka

: 20 wrz 2016, 18:28
autor: Boryc97
Potrzebuje obydwóch zębatek i łańcucha, jeszcze by pasowało rolki i ślizg wymienić, ale nie wiem czy jestem gotowy na takie wydatki :P

Re: Napęd do xt-ka

: 21 wrz 2016, 11:32
autor: Piotr
Mi też się kończy napęd powoli...

Zastanawiam się czy do XT optymalny z 520 DID-a jest łańcuch z serii VX2?
Bo w Hayce mam ZVM-X, ale chyba ten tylko na ulice z tego co widzę, bo ma dopiskę ,,SUPER STREET RACING"
Natomiast VX2 jest z dopiską ,,OFFROAD".

Zębatki interesują mnie tylko SUNSTAR bo w JT szybko poddają się(zaokrąglają się) zęby w przedniej zębatce...

Ma ktoś jakąś ofertę dla mnie? :D

Re: Napęd do xt-ka

: 21 wrz 2016, 20:33
autor: Boryc97
Panowie a ile ogniw powinien mieć łanćuch na przełożeniu 15/45?

Re: Napęd do xt-ka

: 22 wrz 2016, 19:07
autor: Piotr
106
ale wejdź sobie na katalog DID-a i tam na końcu znajdź swój rocznik w tabelce i będziesz miał czarno na białym:
http://didsunstar.pl/wp-content/uploads ... r_2013.pdf

Re: Napęd do xt-ka

: 30 wrz 2016, 21:55
autor: Piotr
No to panowie ja już po wymianie napędu :happy:

Zazwyczaj do XT proponowany zestaw to zębatkki JT lub SUNSTAR i DID VX 520.

Ja już na zębatkach firmy JT się przejechałem i mam kiepskie zdanie o nich, dlatego wybór padł na SUNSTAR.
Łańcuch DID VX 520 zastąpiłem najmocniejszym łańcuchem czyli ZVM-X 520.
I tak z 380zł zrobiło się 495zł :shock:

Ale moim zdaniem warto bo taki zestaw(SUNSTAR+ ZVM-X) mam w Hayce, tylko, że 530tkę i obecnie pykło mi na tym zestawie 25kkm i zero śladów na zębatkach jak i łańcuch tylko raz naciągałem. Przy JT zęby na przedniej zębatce zaczynały się zakrzywiać niszcząc jeszcze zdrowy łańcuch - jak i w Hayce tak i w XT.

W oryginale jest przełożenie 15/45. Ja wymyśliłem sobie 14/47. Zastanawialiśmy się czy fabryczne 106 ogniw wystarczy, więc sprzedający dorzucił od siebie łańcuch o 2 ogniwka dłuższy - 108.
Ale okazało się, że 106 dało radę i jest gitarka.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to bałem się, że przełożenia będą za krótkie, ale okazało się, że za dużej różnicy to nie ma.
Fajniej zamiata na dwójce przy wyjściu z zakrętu. A prędkość max i tak dalej jest sporo ponad 100km/h - 100km/h miałem gdzieś przy 4200 obr/min. Dla mnie i tak to dużo za dużo po lasach :)
Generalnie jest Ok i niech tak zostanie.

Nie mam doświadczenia ile dobry napęd wytrzymuje w off-ie, ale mam nadzieję, że zapomnę o temacie na dłuuugi czas.
Dodatkowo zamontowany scottoiler więc napęd powinien być bezobsługowy.

Podzielcie się panowie przebiegami zestawów napędowych w XT z uwzględnieniem warunków w jakich był wykorzystywany.

Re: Napęd do xt-ka

: 02 paź 2016, 20:18
autor: Gacek
Pozyjesz , pojeździsz sam oceniasz co się opłaca a co nie ;) .
Kiedyś jak idiota zygałem kasą w nowe napedy ,opony itp itd .Szybko się wyleczylem :P jak rocznie koszty eksploatacji kształtowały się na poziomie 2-3 k zł . Odnalazłem swoj sposób aby nie sponsorować - placić na "pasozytów' 8-) i jest mi z tym dobrze :D .
Obecnie koszt eksploatcji zestawu napedowego wacha się w granicy 200 zł 1k km i dla mnie jest to elegancki wynik 8-) dobrze to wspominam na tle czasów kiedy nowy SFR lykałem za dwie paki z groszem i potrafił gubic tulejki przy 1.5 - 2 k km albo po kilkunastu gumach :cry: .