Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Fajama »

Witajcie!
Mam taki problem, zakupiłem miesiac temu tt600 s albo e (nie wiem gdzie różnica) z 1996r i gdy stoje wrzuce 1 to delikatnie stuknie, potem ruszam i na niskich obrotach jadac spokojnie wrzucam powoli 2 to zazwyczaj wejdzie bez zgrzytu. Lecz gdy jade tą jedynką i jadę też troche gwałtowniej to slychać zgrzyt (2 razy nie weszla i wrzucil się luz-musialem poprawić)

Reszta biegów wyrzej wchodzi gładko z redukcją też jest dobrze ale gdy dochodze do zmiany z 3 na 2 to slychać już delikatny zgrzyt :( (czasami sie zdaży że wejdzie bez problemow)

Sprzegło sie nie ślizga oraz linka jest podlrecona tak jak powinna być, minimalny luzik.

Co to są za oznaki? :(
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Fajama »

A czy w dzialjacym silniku mozna z "N", luzu wrzucic od razu 2? Bo np gdy ja chce tak zrobic to nie moge bo slychac zgrzyty, takie nawalanie po trybach
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Gacek »

Witam na forum xt ;)
jak napisałeś wyżej określając temat masz problemy - każdy czasami je ma :lol: tylko nie do końca kumam problem tkwi po stronie motocykla czy to ty nie domagasz :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Fajama »

Po stronie motocykla ponieważ slychać zgrzytanie tak jakby trybow gdy zmieniam bieg z 1 na 2 lub z 3 na 2 czyli problem z drugim trybem czy jakims synchronizatorem czy jakoś tak ? :P dlaczego slychac trn zgrzyt? Przeszkadza gdy chce troche poszaleć po piachu i chce szybko zmienić bieg z 1 na 2 i wtedy wystepuje ten zgrzyt, zgrzyt zgrzyt zgrzyt :D ale oczywiscie wskoczy ten drugi bieg ale z tym zgrzyt zgrzyt zgrzytem :gleba:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Gacek »

Jest coś takiego jak programator - to element skrzyni biegów który odpowiada za przesunięcia wodzików które ustalają -przesuwają tryby w adekwatne położenia .Jest to pewien czynnik który ma duży wpływ na synchronizację (kulturę pracy ) skrzynki . Generalnie jestem zbyt cienki Bolek aby wysuwać jakieś sugestie temat jest dosyć złożony .

Pamiętaj zawsze pod reką masz manual i traktuj go jako pomoc a nie wyrocznie ;) .
















pikwany
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Fajama »

Bede musial rozebrac silnik :/ dopiero co kupilem a juz musialo sie cos popsuc :/ eeh nie wiem czy dam rade zrobic to sam bo wiedzy mam tylko z rozpoławiania wsk i chinskiego crossa 125, moze wiedzy zabraknac i czasu :/ orientujesz sie ile moze kosztowac taka usluga?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Gacek »

Skoro uważasz ze ktoś ci ogarnie temat na szybko na tip top to jesteś w błędzie mechanicy z ASO przelecą ci po podzespołach i i z tego poziomu stwierdzą usterkę :P . Moim zdaniem nie ma "lewara" na te sprawy fabryczna skrzynia nie jest pozbawiona wad czysto konstrukcyjnych - ja mogę się tylko wypowiedzieć z poziomu użytkowania i tego co przerobiłem na 4 literach . Wracając w tryb normalności kogo stać na taką rzetelną naprawę :P kompletna skrzynia to ok 7 k plz w ASO . koszty wymiany i itp to kolejny GRUBY grosz ja znam tylko jedną drogę robię sam i ponoszę wszelkie związane z tym konsekwencje w pewnym sensie uczę się na własnych błędach ( wątków w temacie jest multum wiec nie oczekuj konkretnego info ).
Jednak jak coś zauważysz to myślę ze wszyscy chętnie zaznajomią się z twoim zdaniem -opinią ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Fajama »

No to jak bede robil ten remont to bede na pewno robil go z uzytkownikami. Mam tylko nadzieje ze czesci beda dostepne :p
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: Fajama »

Odkopuje bo przypomnialo mi sie ze chyba bo nie jestem pewien czy zaczelo tak sie dziać po wymianie oleju.
Wymienilem olej na motul, wlalem tyle ze z 3cm przed korkiem widac olej. Mam pytanie czy trzeba vos odpowoetrzac? Moze zly olej. Nie wiem jaki byl wczesniej, sprzeglo dziala dobrze, chyba byl gestrzy a jaki wlalem to musze sie dokladnie dowiedziec bo nie pamietam i nie ma mnie w domu
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Tt600 s/e 1996r - zgrzyt przy zmianie biegu na 2

Post autor: glina »

Na 10W40 nie powinno nic przesadnie 'zgrzytać'. Ja leję ciągle Motul 5100 10W40. Jedynie na początku, gdy silnik nie jest odpowiednio rozgrzany to czasami jest problem z przebiciem biegu lub jego wyskoczeniem (rzadka sprawa). Po 5 min jazdy gitara.
ODPOWIEDZ