Ustawianie iglicy
-
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
- Motocykl: tt 600
Ustawianie iglicy
Witam. Mam pytanie odnośnie Tt 600. Problem polega tym ze moto z dolnych obrotów ciągnie słabo za to na wysokich idzie świetnie. Iglice w gaznikau mechanicznym ustawiłem na drugi ząbek od góry. Pływak juz nie pamiętam ile ale ustawiłem według serwisowki tak samo jak przepustnice. I pytanie do was czy jeśli opuściłem iglice w mechanicznym gaznika to i w podxisnieniowwj tez powinienem? Dodam że świecą jest udymiona i na cieplym silniku jest problem z paleniem
- borys125
- Lubiący błoto
- Posty: 89
- Rejestracja: 02 sie 2010, 15:57
- Motocykl: XT 600E 3tb '91
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: Ustawianie iglicy
A spróbuj przyjacielu zmniejszyć dawke na iglicy podciśnieniowej i zobaczysz
ustawienie gaźnika w tych silnikach to karkołomne zadanie. Próbuj

-
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
- Motocykl: tt 600
Re: Ustawianie iglicy
Iglice od podciśnienowego upuscilem w dół o jeden ząbek. I moto nie chcialo sie wkrecić obr. Wniosek ? Za mało paliwa?
Pływak ustawiłem 27mm Iglice od mechanicznego 2ząbek od góry przepustnice 7mm. i dalej ma za duża dawke bo z dolnych sie słabo zbiera i strzela z tłumika.
Pływak ustawiłem 27mm Iglice od mechanicznego 2ząbek od góry przepustnice 7mm. i dalej ma za duża dawke bo z dolnych sie słabo zbiera i strzela z tłumika.
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Ustawianie iglicy
1. Nie ustawiaj ustawiaj poziomu paliwa na odwróconym gaźniku, tylko na wężyk, bo nie zawsze to pierwsze daje miarodajny wynik.
2. Żebyśmy się dobrze rozumieli - skoro opuściłeś iglicę o jeden ząbek to jest na drugim od góry (przy iglicy skierowanej w dół, taka jakby była w gaźniku) ? Jeśli tak to zmniejszyłeś ilość paliwa. Najniższy ząbek - iglica max podniesiona, czyli max paliwa. Najwyższy ząbek - iglica max w dole, czyli najmniej. U siebie mam tak : mechaniczny - 2 ząbek od dołu, podciśnieniowy - na środku. Spróbuj tych ustawień.
3. Nie podajesz na ile wykręcasz śrubkę air screw pilot. Nawet jeśli poziom paliwa była ok i reszta ustawień też to przy zbyt słabo wykręconej będzie puszczać marchewy. Ja mam na 6 obrotów wykręconą i jest optymalnie.
4. Robiłeś gruntowne czyszczenie gaźnika ? Jeśli nie to ono może Ci pomóc tak jak mi ostatnio. Wszystko na części pierwsze. Elementy mentalowe wygotowujesz w wodzie z cytryną (wyczytałem to na jakiejś zagranicznej stronie). Później preparat do czyszczenia gaźników i sprężone powietrze. Aplikujesz obydwa po sobie w każdy otwór. Po tym gaźnik powinien wygladać i działać jak nowy
2. Żebyśmy się dobrze rozumieli - skoro opuściłeś iglicę o jeden ząbek to jest na drugim od góry (przy iglicy skierowanej w dół, taka jakby była w gaźniku) ? Jeśli tak to zmniejszyłeś ilość paliwa. Najniższy ząbek - iglica max podniesiona, czyli max paliwa. Najwyższy ząbek - iglica max w dole, czyli najmniej. U siebie mam tak : mechaniczny - 2 ząbek od dołu, podciśnieniowy - na środku. Spróbuj tych ustawień.
3. Nie podajesz na ile wykręcasz śrubkę air screw pilot. Nawet jeśli poziom paliwa była ok i reszta ustawień też to przy zbyt słabo wykręconej będzie puszczać marchewy. Ja mam na 6 obrotów wykręconą i jest optymalnie.
4. Robiłeś gruntowne czyszczenie gaźnika ? Jeśli nie to ono może Ci pomóc tak jak mi ostatnio. Wszystko na części pierwsze. Elementy mentalowe wygotowujesz w wodzie z cytryną (wyczytałem to na jakiejś zagranicznej stronie). Później preparat do czyszczenia gaźników i sprężone powietrze. Aplikujesz obydwa po sobie w każdy otwór. Po tym gaźnik powinien wygladać i działać jak nowy

-
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
- Motocykl: tt 600
Re: Ustawianie iglicy
Więc tak.
1. Ustawianie na wężyk jest 6mm
2. Iglica mechaniczna opuszczona czyli 2 ząbek od góry. Podciśnieniowa na środku
3. Gaźnik regulowalem za każdym razem. Śrubka wykrecona około 3,5-4obr.
4. Gaźnik czyszczony
Wczoraj po ustawianiu gaźnika jak bym go nie ustawił to i tak dostawał za duzo paliwa. Dwie iglice opuszczone i moto ma za duzo paliwa. Wydaje mi sie ze Dysze jak i iglice sa juz lekko wyrobione.
1. Ustawianie na wężyk jest 6mm
2. Iglica mechaniczna opuszczona czyli 2 ząbek od góry. Podciśnieniowa na środku
3. Gaźnik regulowalem za każdym razem. Śrubka wykrecona około 3,5-4obr.
4. Gaźnik czyszczony
Wczoraj po ustawianiu gaźnika jak bym go nie ustawił to i tak dostawał za duzo paliwa. Dwie iglice opuszczone i moto ma za duzo paliwa. Wydaje mi sie ze Dysze jak i iglice sa juz lekko wyrobione.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
- Motocykl: tt 600
Re: Ustawianie iglicy
Moto ma lekka zamułe z dolnych obr i na ciepłym cieżko pali. Teraz zauważyłem ze bez ssania tez pali
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Ustawianie iglicy
Sprawdź zaworek iglicowy i jego gniazdo. Filtr powietrza myłeś ?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
- Motocykl: tt 600
Re: Ustawianie iglicy
Zaworem czysty nie zacina się. Filtr czysty i nasaczony
-
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
- Motocykl: tt 600
Re: Ustawianie iglicy
Dodam jeszcze ze tłumik mam nieorginalny. Leovine x3. Czy jakoś tak
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Ustawianie iglicy
Też mam X3, to może spróbuj tych moich ustawień - iglice : w gaźniku mechanicznym 2 zabek od dołu (czyli iglica będzie ciut wyzej niz polozenie neutralne) a w podcisnieniowym na środku. Air pilot wykręć na 6 obrotów.