H4 a regulator napięcia

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
endurovoyager
Lubiący błoto
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

H4 a regulator napięcia

Post autor: endurovoyager »

Sprawdziłem, nie ma więc pytam. Wczoraj wykonałem zabieg wymiany zwykłych żarówek "bańkowych" na H4 Mam xt600z z dwoma reflektorami więc trzeba było lekkiego użycia pilnika, zmiany kostek i wszystko działa jak ta lala, ale. Żarówki bańkowe miały moc 40-45 a H4 mają 55-60 I czy to źle nie działa na regulator napięcia np: spowoduje jego spalenie bo jeśli tak to mogę spróbować z żarówkami R2 ta sama kostka ale mniejsza moc. Jak ktoś się orientuje to proszę o pomoc.
Obrazek
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: H4 a regulator napięcia

Post autor: Trampek »

Jak sama nazwa mówi regulator służy do regulowania napięcia czyli Voltów, a nie mocy prądu czyli Watów jak ci na wolnych obrotach nie pulsują bądź przygasają światła to moim zdaniem jest ok. Kiedyś ogólnie dostępne były w sprzedaży żarówki do 125p (taki polski samochód :mrgreen: starsi pewnie jeszcze pamiętają) i innych starych wynalazków gdzie dół żarówki był stary a sama żarówka była H4 i bez żadnych zmian i przeróbek można było wkładać w klosze. A jak piknie świeciły :) ech... Dawne dobre czasy....

Niech mnie jakiś elektryk poprawi jak się mylę. Ale raczej przy tak małej różnicy mocy nie powinno się nic dziać gorzej jak byś z 500 W zapodał to pewnie i kable też by ci świeciły :mrgreen:
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
endurovoyager
Lubiący błoto
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: H4 a regulator napięcia

Post autor: endurovoyager »

Trampek pisze:Jak sama nazwa mówi regulator służy do regulowania napięcia czyli Voltów, a nie mocy zużytego prądu czyli Watów jak ci na wolnych obrotach nie pulsują bądź przygasają światła to moim zdaniem jest ok. Kiedyś ogólnie dostępne były w sprzedaży żarówki do 125p (taki polski samochód :mrgreen: starsi pewnie jeszcze pamiętają) i innych starych wynalazków gdzie dół żarówki był stary a sama żarówka była H4 i bez żadnych zmian i przeróbek można było wkładać w klosze. A jak piknie świeciły :) ech... Dawne dobre czasy....
125 jeszcze pamiętam jak to mówią trójka na pagonach :twisted: Ale nauki ścisłe :ugeek: to nie mój konik. Więc muszę sprawdzić czy przygasa.
Obrazek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: H4 a regulator napięcia

Post autor: Krzsiek »

Jedyne co się może stać, to to, że jeśli prądu bierze więcej niż elektrownia jest w stanie dać, to ciągnie ja z aku a aku nie jest ładowane.
W takim wypadku aku zdycha, nie ma w nim prądu i nie będziesz mógł zapalić.

Wg manuala alternator w XT z lat 90 daje ok 180W przy 5500 obr. Przy dwóch żarówkach teraz 100W idzie na przód, do tego pozycyjne, stop, kierunki, zapłon itd.

Zapas powinien być, choć nieduży. Tak jak radzą sprawdź czy bardzo przygasa na wolnych, mógłbyś tez sprawdzić napięcie na aku, czy nie nurkuje poniżej 11, 12V.

Inna opcja są żarówki do skuterów. Tez H4 ale maja mniejszą moc.
Awatar użytkownika
endurovoyager
Lubiący błoto
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: H4 a regulator napięcia

Post autor: endurovoyager »

Dzięki za rzeczową odpowiedz.
Obrazek
ODPOWIEDZ