przeskok łańcuszka rozrzadu

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
krzyka
Lubiący błoto
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2016, 19:03
Motocykl: yamaha xt/srx 600

przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: krzyka »

Witam

Mam krótkie pytanie czy możliwe jest żeby łańcuszek rozrządu mógł samoczynnie przeskoczyć po zdjęciu (wyjęciu napinacza) ?

Sprawdzałem napinacz (chcąc skontrolować stan łańcuszka, od jakiegoś czasu coś w silniku klekocze) i wykręciłem najpierw śrubę potem cały napinacz. Przy wkładaniu napinacza usłyszałem dziwny dźwięk-ciężki do opisania, jakby coś lekko zgrzytnęło i się przesunęło(ale to już może być moja sugestia)...
Sęk w tym że przed całą robotą nie ustawiłem tłoka w GMP, nie zwróciłem też uwagi w jakim położeniu był :klnie:
Rzecz jasna nie kręciłem wałkiem, wałem ani niczym innym co mogło by ruszyć rozrząd.

Po sprawdzeniu napinacza był on w położeniu 2/3 maksymalnego możliwego wysunięcia.

pliss help !!!
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: qpa »

Jest to możlwie własnie gdy tłok nie jest w gpm :) rozbieraj
fryzjer

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: fryzjer »

qpa pisze:Jest to możlwie własnie gdy tłok nie jest w gpm :) rozbieraj

Czyli co.Aby skontrolować łańcuszek rozrządu,trzeba ustawić tłok w GMP.Jak kiedyś kontrolowałem łańcuszek,to po prostu wykręciłem napinacz,nie ustawiając tłoka :shock:.Na szczęście wszystko potem grało, tzn.prawie,bo udało mi się urwać jedną ze śrub mocujących napinacz do cylindra.Taki jestem zdolny :evil:
krzyka
Lubiący błoto
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2016, 19:03
Motocykl: yamaha xt/srx 600

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: krzyka »

ehh tego się obawiałem :cry: ale dzięki za szybką odpowiedź
Sprawdzę jeszcze ustawienie znaków czy jest ok...mam jeszcze cień nadziei...

Jak przyjdzie mi "ułożyć" łańcuszek w odpowiednie ustawienie, co polecacie:
zdjąć koło magneta czy zdjąć zębatkę na wałku rozrządu ??


i jeszcze jedno pytanie, macie jakiś patent na niechcąca się za cholerę odkręcić zaślepkę/śrubę na deklu alternatora?
Tą centralną na deklu co zasłania śrubę do przekręcania wałem korbowym.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: fakir »

krzyka pisze:ehh tego się obawiałem :cry: ale dzięki za szybką odpowiedź
Sprawdzę jeszcze ustawienie znaków czy jest ok...mam jeszcze cień nadziei...

Jak przyjdzie mi "ułożyć" łańcuszek w odpowiednie ustawienie, co polecacie:
zdjąć koło magneta czy zdjąć zębatkę na wałku rozrządu ??


i jeszcze jedno pytanie, macie jakiś patent na niechcąca się za cholerę odkręcić zaślepkę/śrubę na deklu alternatora?
Tą centralną na deklu co zasłania śrubę do przekręcania wałem korbowym.
Raczej wolałbym ściągać pokrywę zaworów niż koło magnesowe które bez dobrego ściągacza nie ruszy a czasem nawet palnika.
Zanim rozbierzesz, sprawdź na znakach jak się zgrywają, tzn, znak na kole magnesowym (widać przez małą nakrętkę z pokrywie alternatora) z znakami na kole wałka rozrządu.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
krzyka
Lubiący błoto
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2016, 19:03
Motocykl: yamaha xt/srx 600

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: krzyka »

To sprzęt z 1989r. pewnie ślizgi napinacza są juz wytarte, czy mimo wszystko zbieżność na znakach powinna być ??
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: helmec »

99% ze nie przeskoczyl rozrząd. po co chcesz sciągać boczna pokrywe jezeli jest ona potrzebna do ustawienia rozrzadu?? sciągasz tylko czapke. łatwiej to nawet sprawdzisz, ustawiasz tłok w gmp jezeli jest luz na zaworach wszystkich 4 masz rozrząd ok. co do zaslepki zrób jakiś płasownik ja zawsze robilem to duża podkładka. lub dwoma srubokrętami.
krzyka
Lubiący błoto
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2016, 19:03
Motocykl: yamaha xt/srx 600

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: krzyka »

helmec pisze:99% ze nie przeskoczyl rozrząd. po co chcesz sciągać boczna pokrywe jezeli jest ona potrzebna do ustawienia rozrzadu?? sciągasz tylko czapke. łatwiej to nawet sprawdzisz, ustawiasz tłok w gmp jezeli jest luz na zaworach wszystkich 4 masz rozrząd ok. co do zaslepki zrób jakiś płasownik ja zawsze robilem to duża podkładka. lub dwoma srubokrętami.
boczną pokrywę chcę ściągnąć bo nie mogę odkręcić czapki wału, próbowałem już z dorobionym płaskownikiem, jeden się wygiął drugim z utwardzonej stali drę aluminium, ale czapka ani drgnie - nie idzie za cholerę. Pomyślałem że zdejmę dekiel przebiję czapę i tak ją odkręcę. Chcę mieć w końcu swobodną możliwość obrotu wałem bo nawet z wykręconą świecą trafić w GMP na magnecie, kręcąc kopką nie jest łatwo i wymaga dwóch osób - o jednej za dużo.

Tłok ustawię na GMP mam trzy znaki na magnecie (O, H, IT -> IT wskazuje gmp), mam rewizję na pokrywie zaworów wgląd na zębatkę rozrządu(mała czapka na pokrywie którą spokojnie mogę odkręcić:)).
Dobrze pamiętam, że IT powinno pokryć się z kropką na zębatce rozrządu(rewizji pokrywy zaworów) ?? czy to nie kropka i szukać innego cechu na zębatce rozrządu ?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: qpa »

Najpierw sprawdz czy jest oki a potem rozbieraj. Przeskoczenie jest jak najbardziej możliwe.
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: przeskok łańcuszka rozrzadu

Post autor: helmec »

bez sciągania czapki nie sprawdzisz rozrządu znaki masz na wałku rozrządu, i maja sie zegrac z płaszczyzną głowicy
słyszałes kiedys ze przeskoczył rozrząd w xt ? kilka xteków w życiu zrobiłem i wiem że jezeli łańcuch nie wyciągniety jak stare gacie to nie możliwe, spróbuj przestawić rozrząd bez napinacza :) jezeli nie kręcił to nie przestawił.
stukanie zrobiło sie odrazu po sprawdzeniu stopnia wysunięcia napinacza ? ten klik który słyszałes w srodku to było ułozenie sie napinacza.
motocykl dobrze pali ? szczególnie na zimno ?
ODPOWIEDZ