Nie chce palić na ciepłym

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Nie chce palić na ciepłym

Post autor: ahtaTT »

Witam od kiedy mam ta TT problem był z paleniem na zimnym. Nie chciała palić po dłuższym postoju jest to wersja z rozrusznikiem. Zawsze przed odpaleniem trzeba było z 2min kręcić zeby zapaliła. Świeca była sucha czyli tak jak by nie dochodziło paliwo. Ale przyszła zima wiec czyszczenie i ustawianie gaźnika ustawianie zaworów wymiana świecy mycie filtra wymiana uszczelek korektora. Wiec odpalam i znowu problem i jak już zapaliła to obroty strasznie falują, strzela z tłumika a gaźnika nie mogę wyregulować. Ale trochę ruszyłem głowa i kupiłem drugi gaźnik :D
Wyregulowałem umyłem śrubka od regulacji mieszanki wykręciłem na 2.5obr i pływak przepustnice ustawiłem tak jak pisze w serwisówce (nie pamiętam już bo mam to w garażu a nie chce mi sie szukać ) I moto pali na zimnym jak laleczka. Ale obroty dalej falują i nie raz strzeli z tłumika no i na ciepłym silniku ciężko pali. wiec wykręciłem świece i ma kolor jak sadze z komina jest cała czarna okopcona. Czyli dostaje paliwa za dużo. Wiec ta śrubkę od mieszanki wykręciłem na 3obr i zgasiłem motor ( nie wiem czemu zgasiłem) i koniec juz nie chciała zapalić. I TU pytanie co może być nie tak ? Krucce dobre bo jak ja kupiłem to zmieniałem kompresja 12baró czyli w miarę. Gaźnik wykreciłem i mi sie uszczelka podarła jutro dopiero bede miał druga to założę i sprawdzę. Ale chciałbym wiedzieć na co jeszcze zwrócić uwagę.
A i jeszcze zamieniłem gaźniki założylem ten pierwszy i nie chciała odpalić.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: szpadyzor45 »

falowanie obrotów itp - szukaj nieszczelności i/lub regulacja gaźnika. Co do wykręcenia śrubki od regulacji - pewny jesteś, że zmniejszyłeś dawkę?
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: ahtaTT »

nieszczelność raczej odpada bo krucce nowe uszczelki na korektorze wydechowych nowe. Psikałem plakiem dookoła jak by była nieszczelność to możne by coś wyłapało choć tu 100% pewności NIE mam :) Znaczy ta śrubke od mieszanki odkreciłem jeszcze o jeden obrót. Czyli zwiększyłem dawkę powietrza czy paliwa ?
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: ahtaTT »

a jak to jest z ta iglica jak sie podniesie ja to co sie dziaje wtedy ?
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: szpadyzor45 »

Podnosisz iglicę - zwiększasz dawkę paliwa. Zrób kompletną regulację poziomu paliwa w komorze pływakowej(bo nie napisałeś jak to zrobiłeś - oby na wężyk), Później rozgrzanie silnika i regulacja. Instrukcję znajdziesz na forum. Mówiąc o szczelnym dolocie mam na myśli również po stronie filtra. Piszę, gdyż niektórzy regulują bez filtra itp i się dziwią, że nie ma równych obrotów. Głosy na forum mówiły(Gacek?),że śrubka regulacji odpowiada tylko za dolny zakres obrotów, jednak jest to również nierówna praca na wyższych obrotach, brak możliwości jazdy z regularną prędkością, falowanie obrotów itp.
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: ahtaTT »

Plywak ustawiłem na 26mm. Na wężyk nie ustawiałem, węzyk trzeba wbiac tam na dole gdzie łączy sie z tym drugim gaźnikiem podciśnieniowym ? Układ jest szczelny przed chwila wszystko sprawdzałem. Jest jeszcze możliwość jedna w zimę zmieniałem uszczelkę pod głowica i dziś musiałem spowrotem ściągać głowice no i śruby były dokręcone tak lekko ze zwykłym kluczem można było ich odkręcić. Wiec jutro składam gaźnik reguluje. Spróbuje na ten wężyk jeszcze i zobaczymy czy da efekt jakiś. Jeszcze jak by ktos znalazł taki temat o tym ustawianiu na węzyk bo kiedys to widzialem ale nie moge znalesć
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: Gacek »

Witam
Na dobry wieczór - zadam ci zasadnicze pytanie ? / dlaczego temat określasz w takich kryteriach skoro problemy jakie opisujesz wynikają w innych warunkach :roll: .
Tak jak ci kolega podpowiedział skład mieszanki w dużym stopniu zelezy od poziomu paliwa w komorze pływakowej .
Ewentualne regulacje składu mieszanki ustalasz dla wolnych obrotów pilot jet ,dla głównego przepływu poziomem zapinki na iglicy .
Ten gaźnik jest wyposażony w zawór air cut który jest odpowiedzialny za dystrybucję napowietrzania okolic dysz .
Wszelkie nieszczelności na dolocie do gaźnika powodują ze ten zawór wariuje i zakłóca dystrybucję napowietrzania dysz co wpływ na parametr ilości podawanego paliwa który ma wpływ na skład mieszanki .
Istnieje coś takiego jak napięcie powierzchniowe cieczy - dziesiąt lat temu na ile mnie uczyli niemiecka firma o ile dobrze pamietam Weber opracowała taki patent w postaci kanału powietrznego przy dyszy aby poprawić parametr dystrybucji zasysania paliwa taki kanalik wplywa na zmniejszenie takiego napięcia powierzchniowego cieczy .
Jak zerkniesz w manual yamahy jest to określone ze paliwo jest podawane w postaci określonej jako " emulsja" .
W sytuacji kiedy moto dłużej stoi lubią się pojawiać tego typu problemy bo paliwo zalegające na kanale pilot jet zwiększa swoją gęstość i wzrasta napięcie powierzchniowe .
Jakby w tym wszystkim obecne paliwa dostępne na rynku to crack w odniesieniu do starych technologi zupełnie inne warunki lotności .Kiedyś jak nie zakręciłeś banki z wachą to zniknęła teraz jest delikatnie inaczej :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ahtaTT
Lubiący błoto
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:07
Motocykl: tt 600

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: ahtaTT »

Tytylko problem z paleniem na zimnym jest rozwiązany. Teraz był problem z tym ze moto jak się zagrzalo to nie chce palić. Dziś założę głowice gaznik poskładać i sprawdzę. Mogło być taz tak ze głowica nie byka dokręcania z dostateczną sila. Jak ktoś by mógł wytłumaczyć z tym ustawianie na wężyk byłbym wdzięczny
fryzjer

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: fryzjer »

ahtaTT pisze:Jak ktoś by mógł wytłumaczyć z tym ustawianie na wężyk byłbym wdzięczny

Poniżej Masz skrót do wątku ,gdzie wszystko jest pięknie opisane:
viewtopic.php?f=27&t=829&start=100


Nie wiem jak u Was,ale u mnie to poglądowe zdjęcie, jest nie widoczne.Znalazłem jakieś w sieci,ale nie jestem pewien czy to,to zdjęcie konkretnie z tego wątku powyżej.Z tego co kojarzę,to tak właśnie wyglądało.Niech się wypowie kolega Glina,bo z tego co kojarzę,to właśnie ON,wrzucał na forum zdjęcie,przedstawiające pomiar poziomu paliwa na wężyk.
Glina.Czy to to zdjęcie?
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Nie chce palić na ciepłym

Post autor: glina »

Tak, to moja fota. No tutaj większej filozofii nie ma. Podłączasz przeźroczysty wężyk zamiast tego czarnego na dole od komory. Moto ma stać na prosto. Odpalasz go, niech nabierze temperatury. Wężyk trzyma druga osoba albo sobie go jakoś podpinasz na górze i wtedy odkręcasz śrubkę na dolę. Paliwo zacznie spływać i mierzysz ile jest od granicy komory. Ma być 6-8 mm poniżej, czyli coś koło tego poziomu na zdjęciu. To tak w skrócie. Gacek miał kiedyś jakieś 'ale' do tego zdjęcia, więc pewnie mnie poprawi.
ODPOWIEDZ