pokrywa zaworow i pytanie o rozrzad

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
sensej
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:49

pokrywa zaworow i pytanie o rozrzad

Post autor: sensej »

witam,
czy w swoich xt'kach tez macie taki problem z wyciagnieciem pokrywy zaworow ? tzn wycignac mi sie udalo ale wsadzic ja z powrotem to masakra jakas, walcze juz 2 dzien i nie moge jej wcisnac, macie na to jakis sposob?

i nie wiem na jakim znaku ustawic rozrzad. w okienku na kole magnesowym mam dwa znaki "H" oraz " I " znaki sa blisko siebie w gmp i teraz nie wiem.. w manualu nie moge znalesc i na forum tez nic o tym nie ma.
YOUKONN
Lubiący błoto
Posty: 69
Rejestracja: 20 sie 2010, 17:15

Re: pokrywa zaworow i pytanie o rozrzad

Post autor: YOUKONN »

sensej pisze:witam,
czy w swoich xt'kach tez macie taki problem z wyciagnieciem pokrywy zaworow ? tzn wycignac mi sie udalo ale wsadzic ja z powrotem to masakra jakas, walcze juz 2 dzien i nie moge jej wcisnac, macie na to jakis sposob?

i nie wiem na jakim znaku ustawic rozrzad. w okienku na kole magnesowym mam dwa znaki "H" oraz " I " znaki sa blisko siebie w gmp i teraz nie wiem.. w manualu nie moge znalesc i na forum tez nic o tym nie ma.

"I" wyznacza moment w którym tłok powinien znajdowac sie w najwyzszym punkcie.znowu "H" wyznacza moment strzału iskry. tyle wygzebalem z manuala ;) ale co zym dalej zrobić to juz ktoś bardziej zorjetowany powinien sie wypowiedziec. :D sam jestem ciekaw.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: pokrywa zaworow i pytanie o rozrzad

Post autor: Gacek »

sensej pisze:witam,
czy w swoich xt'kach tez macie taki problem z wyciagnieciem pokrywy zaworow ? tzn wycignac mi sie udalo ale wsadzic ja z powrotem to masakra jakas, walcze juz 2 dzien i nie moge jej wcisnac, macie na to jakis sposob?

i nie wiem na jakim znaku ustawic rozrzad. w okienku na kole magnesowym mam dwa znaki "H" oraz " I " znaki sa blisko siebie w gmp i teraz nie wiem.. w manualu nie moge znalesc i na forum tez nic o tym nie ma.
Witam
na wałku rozrządu nacięta jest kreska powinna układać się w poziomie z górną krawędzią głowicy(zwróć uwagę aby krzywki na wałku rozrządu znajdowały się w odpowiedniej pozycji umozliwiającej luz na dzwigniach popychaczy )- dolny znaczek kreseczka znajduję w położeniu ustalonym przez otwór na kapie .Mnie nigdy idealnie to nie układało być może jest to efekt przyciętego klina na wale.Kreseczka oznacza GMP ( górny martwy punkt)tłoka czyli ustawiamy w tym położeniu też luz zaworowy .Z pewnością nie łatwo to wszystko zmontować bo miejsca jest naprawdę mało nie wspominając o kluczu dynamometrycznym którym wszystko należy dociągnąć z odpowiednim momentem.
Radze złożyć na sucho bez silikonu wykręcona świeca , popuszczone śruby regulujące zawory parę obrotów wałem do przodu tyłu ( z wkręconym napinaczem) ponownie zweryfikować ułożenie znaków dopiero potem delikatnie rozebrać i przesmarować silikonem .Po skręceniu całości nie powinno go za dużo wyciskać aby oderwany nie poprzytykał kanałów smarujących .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ