Strona 1 z 1
3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 21 maja 2015, 19:15
autor: discavery3
Witam wszystkich!
Nie będę zanudzał Was moim problemem, dlatego zadam kilka banalnych pytań:
1. Jakie są objawy za wysoko/nisko podniesionej iglicy?
2. Przy zmianie wydechu na "lepszy", w moim przypadku z Ducati Monster o taki:
http://www.motorradwallpaper.de/enzyklo ... 0_Dark.jpg, trzeba coś zmieniać w gaźniku?
3. Podczas regulacji iglicy, którą regulować? Z pierwszej przegrody czy drugiej(podciśnieniowej) i mniej więcej co polepsza regulacja którejś z nich?
4. Załóżmy, że chcę zwiększyć poziom paliwa w komorze pływakowej, to patrząc się na gaźnik ustawiony pionowo(czyli tak jak jest normalnie zamontowany), to blaszkę od pływaka wygjąć w dół?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!
Dla ciekawskich jak taki wydeszek wygląda w XT'ku podsyłam moją fokę
http://pictap.pl/di-FFUPQIYC.jpg
LwG!
Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 22 maja 2015, 11:04
autor: fakir
obserwujesz kolor porcelanki jaki jest na świecy, powinien być koloru kawy z mlekiem, ew ceglasty.
podnosząc iglice (zawleczka bliżej ostrego czubka) zwiekszasz ilość paliwa powyżej 1/3 otwarcia przepustnicy, wykręcając śrubę od mieszanki też zwiekszasz ilość paliwa, ale na wolnych obrotach i do ok. 1/3 otwarcia przepustnicy
daj zawleczkę w gaźniku mechanicznym na środkowe położenie, w podciśnieniowym jedną pozycję w stronę ostrego czubka - licząc od środkowego położenia.
wykręć śrubę mieszanki na 4 obroty od maxymalnego wkręcenia.
obserwuj kolor świeczki po przelocie na trasie z prędkościami ok 100kmh/
oraz przy spokojnej jeździe po mieście.
w oby przypadkach po wykręceniu świecy powinna być koloru kawy z mlekiem
Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 22 maja 2015, 11:42
autor: discavery3
Ok, dzięki za info, spróbuję dziś potestować.
Ogólnie problem w tym, że czuję jakby nie miał tych 45 koni, tylko troszkę mniej i przy większych obrotach (około 5k) na chwilę przerywa, a potem ciągnie dalej. Ostatnio czyściłem gaźnik i wyjąłem sporo śmieci z sitka przed komorą pływakową. Pomogło, ale dalej lekko się przydusza.
Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 22 maja 2015, 12:07
autor: adrodax
Niekoniecznie musisz zmieniać ustawienia przy zmianie wydechu, choć jeśli wyżej opisane objawy nastąpiły po jego wymianie to musisz się tym zająć. W każdym razie musisz ustawić poziom paliwa w gaźniku, przeczyścić dysze, co do wykręcenia śruby od mieszanki to ja zawsze wyjściowo daję 2,5 obrotu i dalej ustawiam na odpalonym i rozgrzanym silniku. Sprawdź też jeszcze czy przepustnica od gaźnika podciśnieniowego (ten motylek) uchyla się w odpowiednim momencie.
Co do tego czy potrzebujesz więcej lub mniej paliwa w pewnym zakresie musisz zobaczyć na kolor świecy
Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 22 maja 2015, 12:55
autor: discavery3
Ogólnie komory są zsynchronizowane prawidłowo, a jak było przed wymiana wydechu? nie wiem

kupiłem go w zimę i od razu wszystko remontowałem + wymiana wydechu.
Aby zwiększyć poziom paliwa w pływaku, należy blaszkę odgjąć w dół względem gaźnika zamontowanego w moto?
Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 23 maja 2015, 07:21
autor: fakir
discavery3 pisze:Ogólnie komory są zsynchronizowane prawidłowo, a jak było przed wymiana wydechu? nie wiem

kupiłem go w zimę i od razu wszystko remontowałem + wymiana wydechu.
Aby zwiększyć poziom paliwa w pływaku, należy blaszkę odgjąć w dół względem gaźnika zamontowanego w moto?
tak, blaszkę odginasz w dół.
prawidłowy poziom paliwa to ok 6mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływakowej
sprawdzasz poziom za pomocą przeźroczystego wężyka na pracującym silniku, oczywiście motocykl w pionie
Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 23 maja 2015, 09:42
autor: discavery3
fakir pisze:
tak, blaszkę odginasz w dół.
prawidłowy poziom paliwa to ok 6mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływakowej
sprawdzasz poziom za pomocą przeźroczystego wężyka na pracującym silniku, oczywiście motocykl w pionie
Dzięki za info! Tyle ludzi pisze o tym, żeby sprawdzić "na wężyk" ale jeszcze nigdzie nie widziałem info, że na pracującym silniku

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika
: 23 maja 2015, 09:56
autor: fakir
discavery3 pisze:fakir pisze:
tak, blaszkę odginasz w dół.
prawidłowy poziom paliwa to ok 6mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływakowej
sprawdzasz poziom za pomocą przeźroczystego wężyka na pracującym silniku, oczywiście motocykl w pionie
Dzięki za info! Tyle ludzi pisze o tym, żeby sprawdzić "na wężyk" ale jeszcze nigdzie nie widziałem info, że na pracującym silniku

Na pracującym czy nie, wydaje mi się ze na pracującym silniku pomiar będzie bardziej wiarygodny ponieważ wtedy pompa pracuje