Strona 1 z 1

3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 21 maja 2015, 19:15
autor: discavery3
Witam wszystkich!
Nie będę zanudzał Was moim problemem, dlatego zadam kilka banalnych pytań:
1. Jakie są objawy za wysoko/nisko podniesionej iglicy?
2. Przy zmianie wydechu na "lepszy", w moim przypadku z Ducati Monster o taki: http://www.motorradwallpaper.de/enzyklo ... 0_Dark.jpg, trzeba coś zmieniać w gaźniku?
3. Podczas regulacji iglicy, którą regulować? Z pierwszej przegrody czy drugiej(podciśnieniowej) i mniej więcej co polepsza regulacja którejś z nich?
4. Załóżmy, że chcę zwiększyć poziom paliwa w komorze pływakowej, to patrząc się na gaźnik ustawiony pionowo(czyli tak jak jest normalnie zamontowany), to blaszkę od pływaka wygjąć w dół?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!
Dla ciekawskich jak taki wydeszek wygląda w XT'ku podsyłam moją fokę :D
http://pictap.pl/di-FFUPQIYC.jpg
LwG!

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 22 maja 2015, 11:04
autor: fakir
obserwujesz kolor porcelanki jaki jest na świecy, powinien być koloru kawy z mlekiem, ew ceglasty.

podnosząc iglice (zawleczka bliżej ostrego czubka) zwiekszasz ilość paliwa powyżej 1/3 otwarcia przepustnicy, wykręcając śrubę od mieszanki też zwiekszasz ilość paliwa, ale na wolnych obrotach i do ok. 1/3 otwarcia przepustnicy

daj zawleczkę w gaźniku mechanicznym na środkowe położenie, w podciśnieniowym jedną pozycję w stronę ostrego czubka - licząc od środkowego położenia.

wykręć śrubę mieszanki na 4 obroty od maxymalnego wkręcenia.

obserwuj kolor świeczki po przelocie na trasie z prędkościami ok 100kmh/
oraz przy spokojnej jeździe po mieście.
w oby przypadkach po wykręceniu świecy powinna być koloru kawy z mlekiem

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 22 maja 2015, 11:42
autor: discavery3
Ok, dzięki za info, spróbuję dziś potestować.

Ogólnie problem w tym, że czuję jakby nie miał tych 45 koni, tylko troszkę mniej i przy większych obrotach (około 5k) na chwilę przerywa, a potem ciągnie dalej. Ostatnio czyściłem gaźnik i wyjąłem sporo śmieci z sitka przed komorą pływakową. Pomogło, ale dalej lekko się przydusza.

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 22 maja 2015, 12:07
autor: adrodax
Niekoniecznie musisz zmieniać ustawienia przy zmianie wydechu, choć jeśli wyżej opisane objawy nastąpiły po jego wymianie to musisz się tym zająć. W każdym razie musisz ustawić poziom paliwa w gaźniku, przeczyścić dysze, co do wykręcenia śruby od mieszanki to ja zawsze wyjściowo daję 2,5 obrotu i dalej ustawiam na odpalonym i rozgrzanym silniku. Sprawdź też jeszcze czy przepustnica od gaźnika podciśnieniowego (ten motylek) uchyla się w odpowiednim momencie.
Co do tego czy potrzebujesz więcej lub mniej paliwa w pewnym zakresie musisz zobaczyć na kolor świecy

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 22 maja 2015, 12:55
autor: discavery3
Ogólnie komory są zsynchronizowane prawidłowo, a jak było przed wymiana wydechu? nie wiem :) kupiłem go w zimę i od razu wszystko remontowałem + wymiana wydechu.

Aby zwiększyć poziom paliwa w pływaku, należy blaszkę odgjąć w dół względem gaźnika zamontowanego w moto?

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 23 maja 2015, 07:21
autor: fakir
discavery3 pisze:Ogólnie komory są zsynchronizowane prawidłowo, a jak było przed wymiana wydechu? nie wiem :) kupiłem go w zimę i od razu wszystko remontowałem + wymiana wydechu.

Aby zwiększyć poziom paliwa w pływaku, należy blaszkę odgjąć w dół względem gaźnika zamontowanego w moto?
tak, blaszkę odginasz w dół.
prawidłowy poziom paliwa to ok 6mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływakowej
sprawdzasz poziom za pomocą przeźroczystego wężyka na pracującym silniku, oczywiście motocykl w pionie

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 23 maja 2015, 09:42
autor: discavery3
fakir pisze: tak, blaszkę odginasz w dół.
prawidłowy poziom paliwa to ok 6mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływakowej
sprawdzasz poziom za pomocą przeźroczystego wężyka na pracującym silniku, oczywiście motocykl w pionie
Dzięki za info! Tyle ludzi pisze o tym, żeby sprawdzić "na wężyk" ale jeszcze nigdzie nie widziałem info, że na pracującym silniku :)

Re: 3TB Kilka pytań odnośnie gaźnika

: 23 maja 2015, 09:56
autor: fakir
discavery3 pisze:
fakir pisze: tak, blaszkę odginasz w dół.
prawidłowy poziom paliwa to ok 6mm poniżej krawędzi pokrywy komory pływakowej
sprawdzasz poziom za pomocą przeźroczystego wężyka na pracującym silniku, oczywiście motocykl w pionie
Dzięki za info! Tyle ludzi pisze o tym, żeby sprawdzić "na wężyk" ale jeszcze nigdzie nie widziałem info, że na pracującym silniku :)
Na pracującym czy nie, wydaje mi się ze na pracującym silniku pomiar będzie bardziej wiarygodny ponieważ wtedy pompa pracuje