Strona 1 z 2
Przepalony alternator?
: 23 mar 2015, 19:43
autor: fakir
Cześć, przy rozbebeszaniu sprzęgiełka rozrusznika, natknąłem się na taki widok ->
http://oi61.tinypic.com/11ucebl.jpg
Widać że dwie cewki alternatora są dziwnie czarne i grubsze od pozostałych. Czy one są spalone?
Może fabrycznie jest tak zrobione?
Sprawdzałem napięcie prosto z alternatora, i na każdej kombinacji z trzech przewodów mam równe napięcie, ok. 30V AC na 1500rpm oraz pod 60V AC przy 4000rpm.
Jedynie napięcie ładowania na akumulatorze było wysokie, bo ok.17Volt, ale z tym już się uporałem - założyłem regulator od Hondy VFR

Re: Przepalony alternator?
: 23 mar 2015, 20:11
autor: mlody
To czarne to izolacja. I te dwie mają być inne od pozostałych
Re: Przepalony alternator?
: 23 mar 2015, 21:13
autor: ArturS
j/w - te dwie cewki są odpowiedzialne za iskrę, pozostałe za ładowanie.
Re: Przepalony alternator?
: 23 mar 2015, 22:14
autor: Gacek
Dobrze że pytasz ? bo kto pyta nie błądzi pod warunkiem ze ma coś pod kopułką i nie przyjmuje wszystkich odpowiedzi poważnie

.Moim zdaniem sprawa jest przed przedmówców wyjaśniona połowicznie

.
Ja uważam ze wszelkie ciemne miejsca na cewkch to potencjalnie miejsca w których izolacja uzwojenia w cewek w skutek fabrycznej jakości wykonania lub strat izolacyjności tworzą się czarne złogi to potencjalnie miejsca w których w wcześniejszym czasie mogą powstać upływy prądu "przebicia .Aby było to wyłożone konkretnie musiał byś np zdania kolegi dzaksona zapytać on by to na pewno fachowo ujął- opisał .
Moim zdaniem każdy użytkownik xt lub innego przybytku z tej rodziny ze ma swiadomosć co produkuje prąd zasilanie modułu lub elektryki pracuje w otoczeniu oleju

który nie jest niestety izolatorem w dodatku w swojej konsystencji lubi zawierać czastki metalowe lub nie koniecznie takie , w wirze wew. ruchów spokojnie mogą uszkodzić rozgrzaną izolację na cewkach .
Ja ci tu nic nie poradzę

sa urządzenia którymi można pomierzyć wartość izolacyjności , jednak moim zdaniem to bez sensu mozna lać olej transformatorowy tylko trza by zapytac co na to tłok , łożyska i krzynka

.
Re: Przepalony alternator?
: 24 mar 2015, 03:24
autor: fakir
Właśnie patrzyłem jak wyglądają nowe uzwojenia do XT600 i też dwie cewki są grubsze od pozostałych.
Czyli problemu nie ma

Re: Przepalony alternator?
: 24 mar 2015, 07:04
autor: ArturS
To jeszcze tak dorzucę do pieca - mi te nieszczęsne cewki padły w zeszłym roku dwa razy

Pierwszy raz od tak, od leżenia - przy wymianie łańcucha rozrządu pokrywa ze statorem spokojnie wisiała na sznurku osłonięta folią, a po włożeniu iskry brak

Za drugim razem padły w trasie, niestety z dala od domu

Rozwiązanie problemu było proste, ale potrzebowałem na dojście do tego aż dwa dni, bo kombinowałem na około (chciałem przeszczepić moduł ze skutera nie wpinając w obwód transformatora, wiec się nie udało). A mianowicie, o ile nie jest to uszkodzenie mechaniczne, to wystarczy ominąć uszkodzoną cewkę, na jednej moto też bez problemu pojedzie
oczywiście dobre jako rozwiązanie tymczasowe.
Re: Przepalony alternator?
: 24 mar 2015, 10:07
autor: fakir
A za co odpowiedzialne są te dwie cewki? I jakie miałeś objawy ich awarii?
Bo rozumiem że reszta pozostałych odpowiada za wytworzenie prądu przemiennego który płynie trzema przewodami do reglera?
Re: Przepalony alternator?
: 24 mar 2015, 10:19
autor: TomboZ
A te są do zapłonu. Bez nich iskra umiera

Re: Przepalony alternator?
: 24 mar 2015, 17:13
autor: modern25
trochę nie na temat ale dla sprostowania bo ktoś to jeszcze przeczyta i uwierzy a co gorsza bedzie powtarzał wiedze zdobyta od Gacka lub innych forumowych wyżeraczy co czerpią wiedzę od jeszcze innych forumowych wyżeraczy.
Gacek pisze:bo kto pyta nie błądzi pod warunkiem ze ma coś pod kopułką ....
Gacek pisze:
Moim zdaniem każdy użytkownik xt lub innego przybytku z tej rodziny ze ma swiadomosć co produkuje prąd zasilanie modułu lub elektryki pracuje
w otoczeniu oleju
który nie jest niestety izolatorem ...
ot filozof
olej jest izolatorem .
Przy tak małych napięciach olej silnikowy spokojnie można go nazwać izolatorem .
No chyba,że u ciebie prawa fizyki rządzą się inaczej ale mnie już w podstawówce o tym uczyli ze olej prądu nie przewodzi.
(Gacek daj juz spokój .. masz już prawie 3000 postów i już od dawna jesteś królem forumowym i jedynym który wszystko wie wiec juz nie podbijaj sobie bzdurami licznika. Nie da sie czasami twoich głupot czytać .)
Tu masz szkolne doświadczenie moze do nauki a moze do przypomnienia .
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=3r4ieYokxGI[/youtube]
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=xToqhruoqqQ[/youtube]
Re: Przepalony alternator?
: 24 mar 2015, 18:29
autor: Gacek
Modern ewidentnie olej jest dobrym dielektrykiem

jednak jak byś się zagłębił delikatnie głebiej w temat to zrozumiał byś ze te pewniki nie są takie idealne polecam pierwsze lepsze np to:
http://zwnike.iem.pw.edu.pl/zajecia/wtwn/4_TWN.pdf