Przekrecony gwint..
- klosio3
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:33
- Motocykl: Yamaha XT 600 Z Tenere '87
- Lokalizacja: Okolice Przeworska
Przekrecony gwint..
Witam, mam problem poniewaz mam przekrecony gwint na cylindrze jak jest (chyba) napinacz lancuszka rozrzadu.
i tu jest problem, nie moge dokrecic z jednej strony tego napinacza i kompletnie nie wiem co moge w tej sytuacji zrobic...
i tu jest problem, nie moge dokrecic z jednej strony tego napinacza i kompletnie nie wiem co moge w tej sytuacji zrobic...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jazda na motorze to najlepsza rzecz którą można robić w ciuchach 
Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere

Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere
- klosio3
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:33
- Motocykl: Yamaha XT 600 Z Tenere '87
- Lokalizacja: Okolice Przeworska
Re: Przekrecony gwint..
i mam jeszcze takie pytanie... bo gdy wkrecam te 2 srubki zeby przykrecic ten napinacz... to trzeba to jak najsilniej docisnac do cylindra i wtedy lapac srubkami czy jest na to jakis mniej wyczerpujacy sposob 

Jazda na motorze to najlepsza rzecz którą można robić w ciuchach 
Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere

Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przekrecony gwint..
Teoretycznie są 2 możliwości.
Do zrobienia w domu - gwintujesz na większa śrubę, o ile pamiętam jest tam gwint M6. Kolejny standardowy jest M8
Ale od razu można powiedzieć, że to się nie uda. Jest za mało odlewu po bokach i tylko popsujesz cylinder.
Sposób realny przy którym zostajesz z obecna śrubą - sprężynka helicoil
Co to jest i jak to się je znajdziesz tu http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/
Sensownym jest znaleźć jakiś warsztat który to robi. Oprócz sprężynki potrzebujesz specjalnego gwintownika do niej. O ile koszt sprężynki jest niewielki to kupno gwintownika na jeden raz jest bez sensu. Na allegro zestaw sprężynki i gwintownik M6 to około 100zl
Działań z klejami nie polecam bo musi to być to rozbieralne.
Do zrobienia w domu - gwintujesz na większa śrubę, o ile pamiętam jest tam gwint M6. Kolejny standardowy jest M8
Ale od razu można powiedzieć, że to się nie uda. Jest za mało odlewu po bokach i tylko popsujesz cylinder.
Sposób realny przy którym zostajesz z obecna śrubą - sprężynka helicoil
Co to jest i jak to się je znajdziesz tu http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/
Sensownym jest znaleźć jakiś warsztat który to robi. Oprócz sprężynki potrzebujesz specjalnego gwintownika do niej. O ile koszt sprężynki jest niewielki to kupno gwintownika na jeden raz jest bez sensu. Na allegro zestaw sprężynki i gwintownik M6 to około 100zl
Działań z klejami nie polecam bo musi to być to rozbieralne.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przekrecony gwint..
Jakoś robisz to po kowalsku, bo z tego co zrozumiałem kręcisz do upadłego i próbujesz docisnąć cały naciągacz.klosio3 pisze:i mam jeszcze takie pytanie... bo gdy wkrecam te 2 srubki zeby przykrecic ten napinacz... to trzeba to jak najsilniej docisnac do cylindra i wtedy lapac srubkami czy jest na to jakis mniej wyczerpujacy sposob
W momencie odkręcania go z cylindra, sprężyna wypycha cześć dociskającą ślizgacz w środku, zapadka blokuje i wsadzić tego nie wsadzisz. Trzeba go poluzować przed włożeniem. Jak to się robi - poniżej.
Naciągacz skalda się z 2 części, to co przykręcasz śrubkami gdzie zerwałeś gwint i ta duża śruba z wystającym łbem po środku.
Żeby to przykrecic z powrotem odkręcasz tą dużą śrubę i wykręcasz ją. Pod nią jest sprężyna dociskająca cześć opierającą się o ślizgacz w środku.
Czyli tak, wykręcasz duża śrubę, wyjmujesz sprężynę, wciskasz dopychacz ( mowa o kawałku metalu który wypycha sprężyna ) wcześniej odchylając zapadkę którą zobaczysz i dopiero takie coś wkradasz w dziurę w cylinder i przykręcasz śrubkami. Wiec jak widzisz, żeby to dokrecic nie potrzeba żadnej siły.
Dopiero później wkładasz sprężynę i wkręcasz ta duża śrubę. Sprężyna dociska ślizgacz w środku.
Wszystko dokręca się z umiarem i lekko. To jest aluminium i a te elementy nie przenoszą żadnych obciążeń.
str 169 http://www.scribd.com/doc/22585709/1990 ... ice-Manual
No i na koniec ściągnij manuala i rób to wg wskazówek i po kolei. Będzie szybciej i bez zniszczeń.
http://moto-andalucia.com/wp-content/up ... Manual.pdf
- klosio3
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:33
- Motocykl: Yamaha XT 600 Z Tenere '87
- Lokalizacja: Okolice Przeworska
Re: Przekrecony gwint..
juz sam sie kapnalem ze trzeba odkrecic ta duza srube... ale dzieki za odp
a co do tego gwintu to zrobilem M8 i zaraz bede dokrecal i zobaczymy co z tego wyjdzie

a co do tego gwintu to zrobilem M8 i zaraz bede dokrecal i zobaczymy co z tego wyjdzie

Jazda na motorze to najlepsza rzecz którą można robić w ciuchach 
Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere

Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere
- klosio3
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:33
- Motocykl: Yamaha XT 600 Z Tenere '87
- Lokalizacja: Okolice Przeworska
Re: Przekrecony gwint..
Panowie... jest zajebiscie
meczylem sie z tym 8 godzin ale gdy uslyszalem ponownie ten cudowny dzwiek Yamaszki od razu zrobilo mi sie lepiej 


Jazda na motorze to najlepsza rzecz którą można robić w ciuchach 
Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere

Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere
- klosio3
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:33
- Motocykl: Yamaha XT 600 Z Tenere '87
- Lokalizacja: Okolice Przeworska
Re: Przekrecony gwint..
No i dupa... teraz to znowu drugi gwint padl 

Jazda na motorze to najlepsza rzecz którą można robić w ciuchach 
Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere

Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przekrecony gwint..
Wiec polecam:
Inwestycja w klucz dynamometryczny 19-110Nm, bo widać ze masz za dużo pary w łapach i zaprzyjaźnienie się z instrukcja.
Inwestycja w klucz dynamometryczny 19-110Nm, bo widać ze masz za dużo pary w łapach i zaprzyjaźnienie się z instrukcja.
- klosio3
- Lubiący błoto
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:33
- Motocykl: Yamaha XT 600 Z Tenere '87
- Lokalizacja: Okolice Przeworska
Re: Przekrecony gwint..
Zrobilem tak:
kupilem klej anaerobowy, do aluminium...
ze sruby M6 zrobilem szpilke, i posmarowalem ja klejem. Szpilke wkrecilem w uszkodzony gwint (jeszcze lekko lapal
) i pozostawilem to na 24h. Na nastepny dzien skrecilem, wszystko piekinie zastyglo i sie zwiazalo 
kupilem klej anaerobowy, do aluminium...
ze sruby M6 zrobilem szpilke, i posmarowalem ja klejem. Szpilke wkrecilem w uszkodzony gwint (jeszcze lekko lapal


Jazda na motorze to najlepsza rzecz którą można robić w ciuchach 
Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere

Romet 50 T-1/Pocket bike cross/Yamaha DT 80 LC2/yamaha XT 600 Z Tenere
-
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Przekrecony gwint..
Piękna, kowalska robota, teraz jeździj koło płota - se zrymowałem !klosio3 pisze:Zrobilem tak:

Bałbym się z czymś takim w silniku zapuszczać dalej niż do najbliższej wioski.
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi