Strona 1 z 3

Problem z odpalaniem, czarne świece

: 20 sty 2015, 22:04
autor: lparking
YamahaXT 600 2KF na kopnik, 1992 rok.
Kupiony w 2013 roku. Przez pierwszy rok spisywał się rewelacyjnie. Palił od kopa, co ważne - bez ssania.
Problemy zaczęły się gdy wyjechałem na pół roku za granicę. Po powrocie motocykl palił coraz gorzej. Palił na ssaniu, po rozgrzaniu wyłączałem ssanie, bo zaczynał się dławić.
Zarówno świeca, którą wymieniłem po roku w którym moto spisywał się rewelacyjnie, jak i ta odkręcona przeze mnie tydzień temu, są bardzo ciemne. Obrazek
Skoro motocykl palił bez ssania przez pierwszy rok (co wtedy uważałem za zaletę), to ma prawdopodobnie zbyt bogatą mieszankę.
Rozebrałem gaźnik.
Pytanie 1. jak go teraz ustawić, pytanie 2. obydwa króćce ssące odłączyły (z łatwością) od metalowych części z którymi powinny stanowić całość, czy da się coś z tym zrobić, czy czeka mnie kupno nowych króćców?
Pozdrawiam

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 21 sty 2015, 06:05
autor: mlody
Króćce raczej do wymiany.

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 21 sty 2015, 06:21
autor: ArturS
1. W gaźniku sprawdzasz czy trzyma zaworek iglicowy. Przy okazji warto wyjąć gniazdo i wyczyścić syf, który zatrzymuje się na sitku
Obrazek

Sprawdza się również zsynchronizowanie przepustnic, tj. w momencie podniesienia przepustnicy gaźnika pierwszego na wysokość 7mm powinna zacząć się otwierać przepustnica gaźnika podciśnieniowego. Do regulacji służy śrubka (1).
Obrazek

Na koniec sprawdzasz poziom paliwa w komorze pływakowej, byle nie sposobem na odwrócony gaźnik, bo wtedy cuda wychodzą. Trzeba to zrobić na wężyk, zalewając gaźnik paliwem - wcześniej warto rozruszać śrubę spustu paliwa z komory.

2. Jak wyżej. Jakakolwiek nieszczelność na króćcach oznacza problemy z mieszanką. Jakby co to zapraszam (klik)

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 21 sty 2015, 20:51
autor: lparking
Sitko było czyściutkie,
Co znaczy "sprawdzić czy trzyma zaworek iglicowy"? czy ta iglica dociskana przez pływak dociska otwór w tym gnieździe?
Poziom paliwa (przy pomiarze rurką) jest jakieś 4mm poniżej krawędzi dolnej pokrywy gaźnika. Pomiar ma być na wyprostowanym gaźniku czy na lekko przechylonym w kierunku przedniego koła motocykla (nie na bok, tylko do przodu), tak jaką ma pozycję po zamontowaniu.
Kupiłem króćce z linku (dzięki!), więc zobaczymy czy coś da ich wymiana.
Iglica gaźnika mechanicznego jest na 2gim ząbku od dołu (na bodajże 5), gaźnika podciśnieniowego jest na środkowym położeniu (na bodajże 3 możliwe). Zmieniać ustawienie?
Pozdrawiam

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 21 sty 2015, 21:24
autor: ArturS
Sprawdzanie na wężyk robię na wypoziomowanym gaźniku, bo w pozycji gdy jest zamontowany w motocyklu jest po skosie, więc nie wiadomo do którego miejsca mierzyć :niewiem: Jeśli zaworek iglicowy by nie trzymał, to już by się nie dało sprawdzić poziomu, czyli można uznać, że wszystko z nim dobrze. Poziom zdaje się ma wynosić 6-8 mm poniżej krawędzi. Z ustawieniem iglic musisz pokombinować. Jak w 3TB opuściłem o jeden ząbek iglicę gaźnika podciśnieniowego, to się zaczęły problemy i musiałem wrócić do ustawienia pierwotnego. Sprawdź czy dobrze masz ułożone podkładki na iglicach. Najlepiej wg manuala z TT600, bo wszystko dokładnie widać https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 21 sty 2015, 22:09
autor: lparking
Rozumiem że regulacja poziomu paliwa odbywa się przez wykrzywienie ząbka na którym jest iglica troszkę w górę, tak?

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 22 sty 2015, 05:57
autor: ArturS
Zgadza się.

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 22 sty 2015, 15:57
autor: fakir
na ile obr. powinna być wykręcona śruba od składu mieszanki?

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 22 sty 2015, 20:48
autor: Pawlo
fakir pisze:na ile obr. powinna być wykręcona śruba od składu mieszanki?
Wykręcasz, aż obroty przestaną wzrastać jednocześnie co chwilę zmniejszając obroty biegu jałowego. Manualowe 2 obroty (czy coś koło tego) to w sumie ustawienie wyjściowe do uruchomienia silnika.

Re: Problem z odpalaniem, czarne świece

: 23 sty 2015, 20:06
autor: lparking
Rozpocząłem składanie gaźnika. Moje pytania:
- Czy zmieniać położenie iglic gaźnika mechanicznego lub podciśnieniowego? Obecnie obie są na środkowych ząbkach.
Jeśli chcę, żeby mieszanka była uboższa, to montuję o jeden ząbek wyżej?
- Przeglądając zestawy naprawcze gaźnika na zdjęciach pokazane są 3 o-ringi (http://sklep.riderparts.pl/produkt/zest ... 600-xtz660), domyślam się że ten większy służy do umiejscowienia w układzie odp. za ssanie, do czego służą dwa mniejsze? Nie miałem u siebie takich :niewiem: