Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Witam
Jestem w trakcie remontu silnika mojej TTRki, poza standardowymi "eksploatacyjnymi" rzeczami jak tłoczysko, uszczelniacze, korba łożyska etc. do wymiany najprawdopodobniej kwalifikują się jeszcze dwie części:
-zębatka trzeciego biegu, jedyna z całej skrzyni ma dosyć mocne "wżery" i nie chciał bym jej z powrotem montować
-pompa oleju a dokładnie sekcja ssąca - ta większa, ma kilka głębszych rys/zadziorów, najprawdopodobniej jakaś drobina piasku podziałała.
Czy mogę szukać pompy oleju z dowolnego silnika np od XT600, starego TT600? Czy musi być to pompa konkretnie pod TT600R?
Tak samo z zębatką, czy skrzynie w tych modelach czymś się różnią czy mogę kupić zębatkę/cały wałek (pewnie prędzej) od dowolnej yamahowej sześćsetki?
Pozdrawiam
Piekny.
Jestem w trakcie remontu silnika mojej TTRki, poza standardowymi "eksploatacyjnymi" rzeczami jak tłoczysko, uszczelniacze, korba łożyska etc. do wymiany najprawdopodobniej kwalifikują się jeszcze dwie części:
-zębatka trzeciego biegu, jedyna z całej skrzyni ma dosyć mocne "wżery" i nie chciał bym jej z powrotem montować
-pompa oleju a dokładnie sekcja ssąca - ta większa, ma kilka głębszych rys/zadziorów, najprawdopodobniej jakaś drobina piasku podziałała.
Czy mogę szukać pompy oleju z dowolnego silnika np od XT600, starego TT600? Czy musi być to pompa konkretnie pod TT600R?
Tak samo z zębatką, czy skrzynie w tych modelach czymś się różnią czy mogę kupić zębatkę/cały wałek (pewnie prędzej) od dowolnej yamahowej sześćsetki?
Pozdrawiam
Piekny.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
3 bieg (1VJ-17131-00-00) pasi z SRX400, SRX600, TT/XT, XT400, XTZ660.
Pompa (3AJ-13300-01-00) z TT/XT i XTZ660. Szczegóły rocznikowo na megazip.ru
viewtopic.php?f=34&t=2037
Pompa (3AJ-13300-01-00) z TT/XT i XTZ660. Szczegóły rocznikowo na megazip.ru

viewtopic.php?f=34&t=2037
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 226
- Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
- Motocykl: XT 43f
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Piekny masz moze foto swojego trybu?? U mnie wyglada to tak:
możesz wrzucić zdjecie swojej zebatki lub napisac czy twoja byl w gorszym stanie??
teraz zabiles klina czy to wymieniac?
możesz wrzucić zdjecie swojej zebatki lub napisac czy twoja byl w gorszym stanie??
teraz zabiles klina czy to wymieniac?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Yo.
Tecza, a proszę bardzo
:



Ot, taka próchnica na większości zębów tego trzeciego biegu, tak jak mój mechanik gada, w teorii objeździ ale mając to na wierzchu aż grzech to olać i nie zrobić bo może się na mnie to zemścić za jakiś czas.
Tak samo jak sekcja ssąca pompy oleju, generalnie działa i robi odpowiednie ciśnienie ale ma już wżery czy tam zadziory od drobinek jakiegoś syfu i warto by było ją wymienić skoro i tak mam juz fajny dostęp.




I ciekawostka, silnior był cały oryginalny, po za sprzęgłem które robiłem u ArturaS, nic jeszcze w nim, nie było robione, rocznik 2001, tłok nominał, oryginał, IZUMI -Yamaha.
Leci na półkę jako "ofiara dla boga prędkości" (kojarzycie "Prawdziwą historię" z Hopkinsem?
)



Tecza, a proszę bardzo




Ot, taka próchnica na większości zębów tego trzeciego biegu, tak jak mój mechanik gada, w teorii objeździ ale mając to na wierzchu aż grzech to olać i nie zrobić bo może się na mnie to zemścić za jakiś czas.
Tak samo jak sekcja ssąca pompy oleju, generalnie działa i robi odpowiednie ciśnienie ale ma już wżery czy tam zadziory od drobinek jakiegoś syfu i warto by było ją wymienić skoro i tak mam juz fajny dostęp.




I ciekawostka, silnior był cały oryginalny, po za sprzęgłem które robiłem u ArturaS, nic jeszcze w nim, nie było robione, rocznik 2001, tłok nominał, oryginał, IZUMI -Yamaha.
Leci na półkę jako "ofiara dla boga prędkości" (kojarzycie "Prawdziwą historię" z Hopkinsem?




-
- Po kostki w błocie
- Posty: 226
- Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
- Motocykl: XT 43f
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Nie uwierzysz ale moj stary łup 43f (tylko silnik z 3AJ czyli tez najpozniej 91r ) tez orginał tłok, lancuszek.tzn wszystko do wymiany,
o dziwo korba w dobrym stanie ,miesci sie w normie, ale tryby jednak powymieniam. Nawet do glowy by mi nie przyszło zeby obadac pompe oleju ,ale tez zbadam co i jak.
o dziwo korba w dobrym stanie ,miesci sie w normie, ale tryby jednak powymieniam. Nawet do glowy by mi nie przyszło zeby obadac pompe oleju ,ale tez zbadam co i jak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Peck
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
- Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850 - Lokalizacja: Gdańsk
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Cześć,
Właśnie składam swój silnik od TTR600 (5CH)
Też rozebrałem pompę, generalnie widok był podobny.
Ale nowa w Yamaha to 1000 pln, a jak dzwoniłem za używkami i dostałem zdjęcia rozebranych.
To dokładnie tak samo wyglądała, więc zmuszony jestem założyć starą.
Szukałem wkładów do pompy, ale lipa.
Odnośnie 3 biegu, u mnie też była lipa. Nawet był słyszalny.
Na szczęście latem udało mi się kupić całą skrzynkę od TTR za 300 zł. Stan wizualny BDB.
Więc poszła cała do wymiany.
Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu odpalam.
Pozdrawiam
Właśnie składam swój silnik od TTR600 (5CH)
Też rozebrałem pompę, generalnie widok był podobny.
Ale nowa w Yamaha to 1000 pln, a jak dzwoniłem za używkami i dostałem zdjęcia rozebranych.
To dokładnie tak samo wyglądała, więc zmuszony jestem założyć starą.
Szukałem wkładów do pompy, ale lipa.
Odnośnie 3 biegu, u mnie też była lipa. Nawet był słyszalny.
Na szczęście latem udało mi się kupić całą skrzynkę od TTR za 300 zł. Stan wizualny BDB.
Więc poszła cała do wymiany.
Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu odpalam.
Pozdrawiam
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Pochwalcie się panowie jakiej oliwy używacie i co ile zmieniacie
.

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Motul 5100 10w40 co jakie 6k km.
Ale moja juz potem sporo żarła i na końcu dostawała co popadnie.
Ale moja juz potem sporo żarła i na końcu dostawała co popadnie.
- Kula
- Po ośki w błocie
- Posty: 623
- Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
- Motocykl: XR 400R
- Lokalizacja: Sadłuki
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Piękny a nie myślałeś o tak chwalonym Motolu 300V?
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
- Piekny
- Po kostki w błocie
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
- Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4
Re: Skrzynia biegów, pompa oleju - pytania
Jasne że tak ale raz że przed remontem nie znałem stanu wewnętrznego silnika i lanie pełnego syntetyka do nieznanego silnika mogło by się skończyć tragicznie a dwa to fakt, że motul 300V to najczęściej podrabiany olej silnikowy w europie i trzeba mieć dobre źródło. 
Po remoncie i dotarciu na jakimś minerale, zdecydowanie zalewam go pełnym syntetykiem, co do marki nie mam jeszcze kandydata, ale z racji braku chłodniczki oleju rozważam 20W50 zamiast 10W40.

Po remoncie i dotarciu na jakimś minerale, zdecydowanie zalewam go pełnym syntetykiem, co do marki nie mam jeszcze kandydata, ale z racji braku chłodniczki oleju rozważam 20W50 zamiast 10W40.