Łożyska wału korbowego
- Peck
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
- Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850 - Lokalizacja: Gdańsk
Łożyska wału korbowego
Cześć,
Przyszła zima, czas remontów.
Zgodnie z planem rozłożyłem silnik na pół.
Mam pytanie odnośnie wału korbowego.
W manualnu nie mogę znaleźć informacji o średnicy czopów wału.
Tam gdzie przychodzą te duże łożyska.
Przyznam że u mnie te łożyska dość luźno siedzą na wale. Wręcz można obrócić bieżnią wewnętrzną łożyska na wale.
Czy one powinny siedzieć tam ciasno?
Drugi temat, to koło zębate napędzające łańcuch rozrządu.
Jak wyczytałem na forum można je ściągnąć dobrym ściągaczem. Choć Yamaha nie podaje takiej możliwości.
Czy po ściągnięciu tego koła jest tam jakiś klin ustalający jego położenie?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Przyszła zima, czas remontów.
Zgodnie z planem rozłożyłem silnik na pół.
Mam pytanie odnośnie wału korbowego.
W manualnu nie mogę znaleźć informacji o średnicy czopów wału.
Tam gdzie przychodzą te duże łożyska.
Przyznam że u mnie te łożyska dość luźno siedzą na wale. Wręcz można obrócić bieżnią wewnętrzną łożyska na wale.
Czy one powinny siedzieć tam ciasno?
Drugi temat, to koło zębate napędzające łańcuch rozrządu.
Jak wyczytałem na forum można je ściągnąć dobrym ściągaczem. Choć Yamaha nie podaje takiej możliwości.
Czy po ściągnięciu tego koła jest tam jakiś klin ustalający jego położenie?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Łożyska wału korbowego
Witam
miedzy czopem a wew otworem łożyska stosowane jest pasowanie na którym nie powinno się łożysko obracać .Wg manuala należy stosować łożyska C 4 .
Zębatka rozrządu na wale jest wprasowana na stożek nie ma tam żadnego klina jedynie znaczek ustalający położenie .
miedzy czopem a wew otworem łożyska stosowane jest pasowanie na którym nie powinno się łożysko obracać .Wg manuala należy stosować łożyska C 4 .
Zębatka rozrządu na wale jest wprasowana na stożek nie ma tam żadnego klina jedynie znaczek ustalający położenie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Peck
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
- Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850 - Lokalizacja: Gdańsk
Re: Łożyska wału korbowego
Witam,
Oznaczenie C4 dotyczy luzu pomiędzy kulkami a bieżniami.
Wypełnia się ono po nagrzaniu się łożysk do temperatury roboczej.
Dzięki za informację o znaku ustalającym koło zębate napędzające łańcuch rozrządu.
Pozdrawiam
Oznaczenie C4 dotyczy luzu pomiędzy kulkami a bieżniami.
Wypełnia się ono po nagrzaniu się łożysk do temperatury roboczej.
Dzięki za informację o znaku ustalającym koło zębate napędzające łańcuch rozrządu.
Pozdrawiam
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Łożyska wału korbowego
Ja ściągałem i zakładałem zębatkę rozrządu na gorąco bo inaczej nie chciało zejść. Co do wału na starych łożyskach też mi kręciło bieżnią, lecz nowe łożysko siedziało ok. Łożyska też zakładane na gorąco(podgrzane w oleju) i nie trzeba nic stukać pukać.
- Peck
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
- Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850 - Lokalizacja: Gdańsk
Re: Łożyska wału korbowego
Dzięki za informacje
Pozdrawiam i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
Pozdrawiam i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia