Yamaha XT600E '94

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Galeria motocykla: https://picasaweb.google.com/112221792838383839417

Po jednym sezonie na KLE 500, moja kochana żona stwierdziła, że asfalty to zło :bananaevil: Ona chce na szuterki, a z ponad 200kg KLEkota sobie nie radziła - za ciężki do utrzymania przy podpórkach, za ciężki do podnoszenia. Po sprzedaniu kawy (szczęśliwy, kto go kupił, bo zadbany jak mało który), rozpoczęły się żmudne poszukiwania czegoś innego. Miał być mały dominator, ale koła 19/16 i mały zbiornik szybko wykreśliły go z listy. Później miał być DR350SE, niestety ofert brak, a jak się pokazywały, to stan taki sobie. W końcu, po długich przemyśleniach, padło na XT600E.
Podobnie, jak było z moim 3AJ, również tutaj zaczynam od pełnej inspekcji serwisowej. Tym bardziej, że obycie w XT jakieś już posiadam ;)
Zaczęło się od 450km w siodle, jeden zbiornik na dojazd spokojnie wystarczył, jeszcze paliwa zostało :biggrin:
Obrazek
Pierwsze, za co musiałem się zabrać, to za obniżenie. Tył był max naciągnięty i nawet pod moimi 94kg był niezły beton. Jak już grzebać, to porządnie, więc zrzuciłem wahacz, wyjąłem amor, od razu był luz żeby wyciągnąć airbox (porażka, jak to tutaj rozwiązali) i od razu gaźniki, które trzeba wyczyścić.

15.05.2013
Dzisiaj rano zająłem się wahadłem, na razie zdążyłem wyczyścić kiwaczkę. Stan nie najgorszy, smar świeży, nic nie zapieczone
Obrazek
Obrazek
Dokupić należy nowy ślizg łańcucha (zamówiony - 39.90zł) i osłonę łańcucha - niestety sprzedałem z zapasowego wahacza :?
c.d.n.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: Gacek »

ArturS zapytam jak tam na windzie było z lauzami :) ?
ostatnio co spotykam pacjenta na xt 3tb to namawiam go na badanie :geek: wszyscy są wyluzowani :lol: .
Po wizualnym wyglądzie twoich elementów w pudełku nie był bym takim optymistą :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Luzy na wahaczu to ostatnio moje zboczenie i sprawdzam to w każdym sprzęcie, jaki podjedzie do mnie do sklepu i coś dumamy przy motku. Ostatnio z przyjezdnych były nowa XT660Zz 3000km przebiegu, XL650V z 13kkm przebiegu, XL700V 2500km, zipp (jakiś) 250 4500km - wszystkie, ale to WSZYSTKIE miały luzy na tylnym wahadle. Kiedyś dla kogoś jechałem oglądać XT600E w miodnym stanie, chyba niecałe 20tys. przebiegu, wyglądał jak nóweczka, ponoć nigdy nie zjechał z asfaltu (tak też wyglądał) i luz miał większy niż u mnie w wytrzaskanym 3AJ. Żałuję, że nie sprawdzałem tego na wystawie motocyklowej w Warszawie w nówkach sztukach :lol: Wychodzi na to, że nie należy się tym w ogóle martwić :niewiem: Ważne, żeby nie było luzów na łożysku koła i samym wahaczu.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Tył poskładany, sprężyna popuszczona, teraz po postawieniu na koła idzie w dół. Może będzie dobrze :niewiem:
Przód wpuściłem 15mm, więcej nie można. W najciaśniejszym miejscu, pomiędzy oponą a błotnikiem, zostawiłem 3cm luzu. Przy kostce może się nieznacznie zmniejszyć. Sposób prosty - wyjąć korki z lag, klocek na oponę, popuścić śruby w półkach i poszło w dół.
Obrazek
Obrazek

Do wymiany niestety tylny zacisk - uwalony odpowietrznik. Chwilowo założyłem ze swojej tenerki. Niestety niezły debil zajmował się wcześniej serwisem, bo przód też zjebał :evil:
Obrazek
Niema kto takiej uszczelki do przedniego zbiorniczka hamulcowego? :niewiem:
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: szpadyzor45 »

Mam takową na zbyciu.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

PW :D
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: Gacek »

ArturS - ja nie rozumiem o czym piszesz ? z tym zawiasem :?: wsuwasz lagi w półki :shock: dla obniżenia xt ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Tak tak, wiem, to zmienia geometrię. Ale nikomu to nie przeszkadza, jeżdżą tak na obniżonych (normalna sprawa), a niektórzy idą również w drugą stronę http://africatwin.com.pl/attachment.php ... 1258531150
Ale... przód jest beton, porównanie mam do KLE500, XL600/650V i XT600Z. Po postawieniu do pionu ze stopki nie ugina się się w ogóle, jak usiądę (ważę sporo), idzie w dół może z 2cm. Oczywiście dojdzie jeszcze baniak z paliwem, ale nadal jest cholernie twardy. I tak myślę co robić. Może kombinować ze sprężyną z 3AJ? :niewiem: Wywalić tą tuleję nad sprężyną i zastąpić małą sprężynką z zawiasu 3AJ, ew. dodać krótszą tuleję?
W 3AJ wygląda to tak
Obrazek
U mnie nad małą sprężyną jest jeszcze 3cm tuleja, patent przejęty od Kowala73. Mimo tego tenerka po postawieniu na koła idzie mocno w dół i ogólnie jest miękka kanapa.
Gacek, dużo kombinowałeś z tyłem, co tam można zadziałać? :niewiem: Czy starsze XTki nie miały krótszych amorków, albo słabszych sprężyn? :niewiem: Ten motocykl będzie jeździł z bardzo lekkim kierowcą, na wyprawach zabierał będzie max mało tobołów.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: Gacek »

Z manuali wychodzi ze 3tb wbrew opiniom ma najtwardsze sprężyny jak z przodu tak i tyłu .
Z tyłu przełożenie na dźwigni prolink kość też jest dłuższa a więc też ma to wpływ na sztywność (twardosc ) no i pozostaje jeszcze róznica w ciśnieniu kompresji gdzie w 3tb jest 2 bary a w reszcie xt 1.5
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: terenowiecc »

Gacek a długość sprężyny w 3TB jak się ma do tych Tenerkowych, krótsze są domyślam się?
ODPOWIEDZ