Strona 1 z 6
XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 15:04
autor: szpadyzor45
Witam, kiedyś pisałem w tym wątku:
viewtopic.php?f=13&t=2056&start=20 o problemie z kopceniem po remoncie. W skrócie wyglądało to tak - w czerwcu zrobiony szlif, nowy tłok TKRJ, olej wymieniany po pierwszych 50 km potem 200 i ostatecznie po 1000 km. Po dwóch miesiącach zaczął kopcić. Dopiero teraz wziąłem się za ten silnik i to co zobaczyłem po ściągnięciu cylindra mnie przeraziło... Z resztą oceńcie sami.
http://img339.imageshack.us/img339/2817/hpim1594m.jpg
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 15:48
autor: qpa
a jaka była szczelina przy montażu?
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 16:40
autor: szpadyzor45
minimalna. szczelinomierzem nie mierzylem. Tłok był pasowany wg danych z serwisówki, teraz nie pamiętam na ile. Teraz tłok jest wyrobiony, że jest japa jak cholera. Na cylindrze w jednym miejscu wyczuwalny mały próg, więc też wyrobiło. Byłem pewny, że przegrzałem i spodziewałem się zapieczonych pierścieni.
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 17:54
autor: Gacek
A możesz podać szerokość pierścienia ? oczywiście tego zużytego bo takich czarów jeszcze nie widziałem

.Obejrzał bym dokładnie końcówki zamków czy któraś nie jest obłamana zbyt mały luz zamkowy mógł spowodować pewien uszczerbek ,bo moim zdaniem nie ma opcji aby pierścień w taki sposób się starł aby uzyskać taką przerwę na zamku .
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 18:31
autor: Pawlo
No to ładnie. Napisz coś jeszcze, co z filtrem powietrza, syfu w dolocie nie było? Jaki styl jazdy?
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 19:23
autor: szpadyzor45
wiem, ze jest to nierealne ale tak są zjechane te pierścienie. Gołym okiem widać że z jednej strony jest duzo bardziej zjechany. Olejowy po wsadzeniu w cylinder z trudem sie utrzymuje

Tłok po szlifie gdy wsadziłem w cylinder spadał bardzo powoli a teraz lata jak żyd po pustym sklepie.
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 19:47
autor: Magic
a na jakie pasowanie był robiony cylinder? Zrobiłeś honowanie, bo tego nie doczytałem..
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 20:13
autor: szpadyzor45
wymiar do pasowanie brałem z serwisówki, teraz nie pamiętam więc nie będę zmyślał. Szlifierz potwierdził, że wymiar dobry. Dzisiaj przyglądnąłem się gumom(gaźnik - airbox)i jedna miała lekkie pęknięcie przy opasce. Niby niewielkie, ale chyba jest sprawca...
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 20:17
autor: Magic
że co niby miały by ci te gumy zrobić? Piasek i pył do komory spalania? Gdyby takie rzeczy się działy to raz że silnik by falował, a dwa głowica też powinna nosić ślady.
Re: XT600 generalny remont
: 20 sty 2013, 20:49
autor: Pawlo
Magic pisze:Gdyby takie rzeczy się działy to raz że silnik by falował, a dwa głowica też powinna nosić ślady.
Magic, nie falowałby, bo to przed gaźnikiem
szpadyzor45, no ale jak wyglądały kanały dolotowe, bo żeby był taki efekt to by musiała być spora warstwa kurzu itp. Na forum chyba kiedyś ktoś wrzucił fote takiego fajnego gaźnika, był cały czarny od środka i coś mi świta, że była tam mowa o pierścieniach, ale nie mogę teraz znaleźć tego tematu

Yadam też pisał jakiś czas temu, że przez lipny filtr powietrza i jazdę w kurzu pierścienie powiedziały u niego dość, także nie wykluczałbym takiej opcji, no bo tak same z siebie to aż niemożliwe żeby się skończyły.