XT600 generalny remont
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
XT600 generalny remont
Witam, kiedyś pisałem w tym wątku: viewtopic.php?f=13&t=2056&start=20 o problemie z kopceniem po remoncie. W skrócie wyglądało to tak - w czerwcu zrobiony szlif, nowy tłok TKRJ, olej wymieniany po pierwszych 50 km potem 200 i ostatecznie po 1000 km. Po dwóch miesiącach zaczął kopcić. Dopiero teraz wziąłem się za ten silnik i to co zobaczyłem po ściągnięciu cylindra mnie przeraziło... Z resztą oceńcie sami.
http://img339.imageshack.us/img339/2817/hpim1594m.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/2817/hpim1594m.jpg
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: XT600 generalny remont
a jaka była szczelina przy montażu?
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: XT600 generalny remont
minimalna. szczelinomierzem nie mierzylem. Tłok był pasowany wg danych z serwisówki, teraz nie pamiętam na ile. Teraz tłok jest wyrobiony, że jest japa jak cholera. Na cylindrze w jednym miejscu wyczuwalny mały próg, więc też wyrobiło. Byłem pewny, że przegrzałem i spodziewałem się zapieczonych pierścieni.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT600 generalny remont
A możesz podać szerokość pierścienia ? oczywiście tego zużytego bo takich czarów jeszcze nie widziałem
.Obejrzał bym dokładnie końcówki zamków czy któraś nie jest obłamana zbyt mały luz zamkowy mógł spowodować pewien uszczerbek ,bo moim zdaniem nie ma opcji aby pierścień w taki sposób się starł aby uzyskać taką przerwę na zamku .

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: XT600 generalny remont
No to ładnie. Napisz coś jeszcze, co z filtrem powietrza, syfu w dolocie nie było? Jaki styl jazdy?
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: XT600 generalny remont
wiem, ze jest to nierealne ale tak są zjechane te pierścienie. Gołym okiem widać że z jednej strony jest duzo bardziej zjechany. Olejowy po wsadzeniu w cylinder z trudem sie utrzymuje
Tłok po szlifie gdy wsadziłem w cylinder spadał bardzo powoli a teraz lata jak żyd po pustym sklepie.


- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: XT600 generalny remont
a na jakie pasowanie był robiony cylinder? Zrobiłeś honowanie, bo tego nie doczytałem..
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
- Motocykl: XT600 2KF
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: XT600 generalny remont
wymiar do pasowanie brałem z serwisówki, teraz nie pamiętam więc nie będę zmyślał. Szlifierz potwierdził, że wymiar dobry. Dzisiaj przyglądnąłem się gumom(gaźnik - airbox)i jedna miała lekkie pęknięcie przy opasce. Niby niewielkie, ale chyba jest sprawca...
- Magic
- Po kostki w błocie
- Posty: 496
- Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
- Motocykl: XT 600 E 1998
- Lokalizacja: Poznań/Turek
Re: XT600 generalny remont
że co niby miały by ci te gumy zrobić? Piasek i pył do komory spalania? Gdyby takie rzeczy się działy to raz że silnik by falował, a dwa głowica też powinna nosić ślady.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: XT600 generalny remont
Magic, nie falowałby, bo to przed gaźnikiemMagic pisze:Gdyby takie rzeczy się działy to raz że silnik by falował, a dwa głowica też powinna nosić ślady.

szpadyzor45, no ale jak wyglądały kanały dolotowe, bo żeby był taki efekt to by musiała być spora warstwa kurzu itp. Na forum chyba kiedyś ktoś wrzucił fote takiego fajnego gaźnika, był cały czarny od środka i coś mi świta, że była tam mowa o pierścieniach, ale nie mogę teraz znaleźć tego tematu

Yadam też pisał jakiś czas temu, że przez lipny filtr powietrza i jazdę w kurzu pierścienie powiedziały u niego dość, także nie wykluczałbym takiej opcji, no bo tak same z siebie to aż niemożliwe żeby się skończyły.