XT600 generalny remont

Wszystko o tym motocyklu.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

XT600 generalny remont

Post autor: szpadyzor45 »

Witam, kiedyś pisałem w tym wątku: viewtopic.php?f=13&t=2056&start=20 o problemie z kopceniem po remoncie. W skrócie wyglądało to tak - w czerwcu zrobiony szlif, nowy tłok TKRJ, olej wymieniany po pierwszych 50 km potem 200 i ostatecznie po 1000 km. Po dwóch miesiącach zaczął kopcić. Dopiero teraz wziąłem się za ten silnik i to co zobaczyłem po ściągnięciu cylindra mnie przeraziło... Z resztą oceńcie sami.

http://img339.imageshack.us/img339/2817/hpim1594m.jpg
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: XT600 generalny remont

Post autor: qpa »

a jaka była szczelina przy montażu?
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: XT600 generalny remont

Post autor: szpadyzor45 »

minimalna. szczelinomierzem nie mierzylem. Tłok był pasowany wg danych z serwisówki, teraz nie pamiętam na ile. Teraz tłok jest wyrobiony, że jest japa jak cholera. Na cylindrze w jednym miejscu wyczuwalny mały próg, więc też wyrobiło. Byłem pewny, że przegrzałem i spodziewałem się zapieczonych pierścieni.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT600 generalny remont

Post autor: Gacek »

A możesz podać szerokość pierścienia ? oczywiście tego zużytego bo takich czarów jeszcze nie widziałem :shock: .Obejrzał bym dokładnie końcówki zamków czy któraś nie jest obłamana zbyt mały luz zamkowy mógł spowodować pewien uszczerbek ,bo moim zdaniem nie ma opcji aby pierścień w taki sposób się starł aby uzyskać taką przerwę na zamku .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT600 generalny remont

Post autor: Pawlo »

No to ładnie. Napisz coś jeszcze, co z filtrem powietrza, syfu w dolocie nie było? Jaki styl jazdy?
Obrazek
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: XT600 generalny remont

Post autor: szpadyzor45 »

wiem, ze jest to nierealne ale tak są zjechane te pierścienie. Gołym okiem widać że z jednej strony jest duzo bardziej zjechany. Olejowy po wsadzeniu w cylinder z trudem sie utrzymuje :panika: :panika: Tłok po szlifie gdy wsadziłem w cylinder spadał bardzo powoli a teraz lata jak żyd po pustym sklepie.
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: XT600 generalny remont

Post autor: Magic »

a na jakie pasowanie był robiony cylinder? Zrobiłeś honowanie, bo tego nie doczytałem..
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: XT600 generalny remont

Post autor: szpadyzor45 »

wymiar do pasowanie brałem z serwisówki, teraz nie pamiętam więc nie będę zmyślał. Szlifierz potwierdził, że wymiar dobry. Dzisiaj przyglądnąłem się gumom(gaźnik - airbox)i jedna miała lekkie pęknięcie przy opasce. Niby niewielkie, ale chyba jest sprawca...
Awatar użytkownika
Magic
Po kostki w błocie
Posty: 496
Rejestracja: 24 sty 2011, 13:24
Motocykl: XT 600 E 1998
Lokalizacja: Poznań/Turek

Re: XT600 generalny remont

Post autor: Magic »

że co niby miały by ci te gumy zrobić? Piasek i pył do komory spalania? Gdyby takie rzeczy się działy to raz że silnik by falował, a dwa głowica też powinna nosić ślady.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT600 generalny remont

Post autor: Pawlo »

Magic pisze:Gdyby takie rzeczy się działy to raz że silnik by falował, a dwa głowica też powinna nosić ślady.
Magic, nie falowałby, bo to przed gaźnikiem :)

szpadyzor45, no ale jak wyglądały kanały dolotowe, bo żeby był taki efekt to by musiała być spora warstwa kurzu itp. Na forum chyba kiedyś ktoś wrzucił fote takiego fajnego gaźnika, był cały czarny od środka i coś mi świta, że była tam mowa o pierścieniach, ale nie mogę teraz znaleźć tego tematu :niewiem:
Yadam też pisał jakiś czas temu, że przez lipny filtr powietrza i jazdę w kurzu pierścienie powiedziały u niego dość, także nie wykluczałbym takiej opcji, no bo tak same z siebie to aż niemożliwe żeby się skończyły.
Obrazek
ODPOWIEDZ