Docieranie silnika POmocy!!

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
slawa_87
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 22 kwie 2010, 18:52

Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: slawa_87 »

Panowie jak wygląda sprawa z docieraniem silnika ??
Mój remont silnika zbliza sie ku koncowi i nie moge znalezc nigdzie takich informacji
Bury
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 25 kwie 2010, 19:53
Motocykl: XT600 2nf '88
XL600R '84

Re: Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: Bury »

Normalna jazda, ale bez wkręcania na wysokie obroty. Pierwszy tysiąc po prostu delikatnie.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: terenowiecc »

Imo docierać powinno się moto jeżdżąc w pełnym zakresie obrotów, bez pałowania rzecz jasna co by nie zagotować go od razu :twisted: Tylko normalna, spokojna jazda.
Awatar użytkownika
slawa_87
Czyścioch
Posty: 16
Rejestracja: 22 kwie 2010, 18:52

Re: Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: slawa_87 »

dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: Tomiacho »

Docieraj na ostro :) przez pierwsze 30 km musisz nieźle wstawiać. 1,2,3,4,5 pełna manetka i hamuj silnikiem. Tylko nie przegrzej silnika. Najpierw rozgrzej. Po 30 km wymień olej. Jeździj na mineralnych. Po 2000km zmień na dowolny syntetyk.
Chodzi o to żeby przez okres docierania jak najlepiej dopasowały się pierścienie do ścian cylindra. Docieranie w łagodny sposób tylko szkodzisz silnikowi ponieważ pierścienie się nie dopasują i będą przepuszczać spaliny do oleju. I będziesz miał mniejszą kompresje i mniejsza moc. Docierałem tak moją kawasaki i kumpla honde crf450 i nic złego się nie stało. Nawet możecie poczytać o tym tu http://forum.scigacz.pl/post-33535.html
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Mariusz KRK
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 09 mar 2010, 13:18

Re: Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: Mariusz KRK »

[quote="Tomiacho"]Docieraj na ostro :) przez pierwsze 30 km musisz nieźle wstawiać. 1,2,3,4,5 pełna manetka i hamuj ...

Mam nadzieję, że nie zastosowałeś powyższej metody.
Podpowiedź jak to zrobić można przeczytać w oryginalnej instrukcji:
0 ~ 150 km
Avoid operation above 4,000 r/min.
Stop the engine and let it cool for 5 to
10 minutes after every hour of operation.
Vary the speed of the motorcycle
from time to time. Do not operate
it at one set throttle position.
150 ~ 500 km
Avoid prolonged operation above
5,000 r/min. Rev the motorcycle
freely through the gears, but do not
use full throttle at any time.
500 ~ 1,000 km
Avoid prolonged full throttle operation.
Avoid cruising speeds in excess
of 6,000 r/min.

Pdr. M
Awatar użytkownika
Tomiacho
Po kostki w błocie
Posty: 330
Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
Motocykl: XT 600 43f
Lokalizacja: Piła

Re: Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: Tomiacho »

A właśnie, że zastosowałem powyższą metodę. Instrukcje też czytałem. Czasy PRL już dawno się skończyły kiedy to trzeba było spokojnie docierać ponieważ pierścienie były robione z takich materiałów, że pękały.
Cold and Ugly

Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Mariusz KRK
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 09 mar 2010, 13:18

Re: Docieranie silnika POmocy!!

Post autor: Mariusz KRK »

Tomiacho pisze:A właśnie, że zastosowałem powyższą metodę. Instrukcje też czytałem. Czasy PRL już dawno się skończyły kiedy to trzeba było spokojnie docierać ponieważ pierścienie były robione z takich materiałów, że pękały.
PRL nie ma nic do rzeczy, technologia materiałowa się nie zmieniła, części do XT są wykonywane klasycznymi technologiami.
Docieranie jest początkowym okresem dopasowywania się, charakteryzującym się szybkim zużyciem w stosunku do późniejszej eksploatacji.
To co przytoczyłeś można nazwać niby szkliwieniem, po prostu nie uzyskasz domowym sposobem takiej obróbki, która będzie gwarantowała to co daje klasyczne docieranie.
ODPOWIEDZ