huczenie/stuki w silniku

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
dzunger
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03

huczenie/stuki w silniku

Post autor: dzunger »

witam ponownie
ostatnio podczas jazdy z mojej ttry zaczeły dochodzic dziwne odgłosy.
pochodza raczej z silnika i jest to cos w rodzaju huczenia, stukania z duzą czestotliwościa ( podobna do obrotow silnika w danym momencie). wystepuje w jednym zakresie obrotow na kazdym biegu i najbardziej słychać to przy redukcji hamując silnikiem lub delikatnie przyśpieszając. przy mocnym odkręceniu tez mozna to usłyszec ale bardzo słabo (raczej ze względu na wydech ) podejrzewam ze to słynna zębatka od strony sprzęgła. ostatnio zdejmowałem pokrywe i wyminiałem sprzegło ale nie kontrolowałem nic pozatym. macie może akies inne pomysły ? i czy jezeli to jest to o czym myśle to ktory to tryb ? ew jescze raz zdejmę pokrywę i zrobie fotkę
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: Pawlo »

A rozrząd na którym ząbku?
Obrazek
Awatar użytkownika
dzunger
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: dzunger »

a tego to nie kontrolowałem akurat :D zaraz na szybko sprawdze
Awatar użytkownika
dzunger
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: dzunger »

na moje oko 5 ząbków do końca. ale marwi mnie jedno, odkręciłem spręzynę a ponzniej zabrałem sie za wyjmowanie napinacza i wyglądało to tak jakby był za mocno napiety. wychodził z cylindra pod napięciem razem ze śrubami na około poł centymetra dopiero później moglem normalnie odkrecic sruby palcami. niżej foto napinacza (u góry odrazu po wyjeciu dolny max wyciągniety)
http://imageshack.us/photo/my-images/232/aa092.jpg/
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: Pawlo »

To jeszcze nie ma tragedii. Jak mówisz, że za mocno napięty to schowaj go całkiem, przykręć go, później sprężyna i po jeździe sprawdź jeszcze raz, powinno być mniej więcej tyle samo ząbków do końca co teraz. Co do nakrętek to nakrętka wału 120 Nm, a nakrętka wałka balansowego 90 Nm ;)
Obrazek
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: qpa »

a ustawiłeś tłok w gmp do wyciągania napinacza?
Awatar użytkownika
dzunger
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: dzunger »

nie tłoka nie ustawialem , a poprostu wyjmujac napinacz odczyt zły będzie? wydaje ni się że powinien być taki sam. wieczorem sprawdze jak jazda ale wydaje mi się że to nic nie dało


jednak nic nie dało, a z tym rozrzadem to on pracuje caly czas w jednym położeniu wiec chyba ustawnienie tłoka nie ma na to wpływu chyba ze delikatnie może napiąć lańcuszek podpierając, ktores zawory.
ale mniejsza z tym nie pomogło nic.
teraz chyba bedzie trzeba zdjąć prawą pokrywe silnika. bo z prawej strony wyraźnie bardziej słyszalny jest ten dźwiek. chetnie bym nagrał i puścił tylko zapewne bedzie zagłuszony, krotko mowiąc jest to takie huczenie i grzechotanie. zeby cos stukało nieregularnie to nic takiego nie słychać i tak jak wczesniej pisałem bardziej wyczówlne wraz ze wzrostem obrotów. jadąc bez gazu tego nie ma
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: Pawlo »

Ściągaj, ściągaj. Uszczelka kosztuje niecałe 20 zeta, a przynajmniej spokój i pewność, że nie będzie spustoszenia przez luźne nakrętki ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
dzunger
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:03

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: dzunger »

wezmę się za to jutro. ew jakbym nic nie zobaczył luźnego zrobie foto i pokażecie co i jak.
a może jakieś inne pomysły czym może być to spowodowane ?
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: huczenie/stuki w silniku

Post autor: mazi »

dzunger pisze:na moje oko 5 ząbków do końca. ale marwi mnie jedno, odkręciłem spręzynę a ponzniej zabrałem sie za wyjmowanie napinacza i wyglądało to tak jakby był za mocno napiety. wychodził z cylindra pod napięciem razem ze śrubami na około poł centymetra dopiero później moglem normalnie odkrecic sruby palcami. niżej foto napinacza (u góry odrazu po wyjeciu dolny max wyciągniety)
http://imageshack.us/photo/my-images/232/aa092.jpg/

Wydaje mi się, że źle go odkręcałeś.
Stąd opor.
---
Pozdrawiam
mazi
ODPOWIEDZ