ODPOWIETRZNIKI
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
ODPOWIETRZNIKI
Zastanawiam się nad (w sumie to pozostała kwestia zakupu) odpowietrznikami w miejsce org śrubek w przednich lagach.
Jeżdząc dużo po wyboistym terenie, przynajmniej raz muszę odpowietrzyc zawias bo robi się twardszy. Takie odpowietrzniki ułatwiają życie i pytanie moje czy ma ktoś zamontowane lub montował w ostatnim czasie. Jak się sprawdzają, jakie kupowac , a jakie nie. Słyszałem o takich co zaciągają ,przepuszczają powietrze do lagi więc ich montaż mija się z celem.
Czekam na jakieś opinie. Pozdrawiam!
Jeżdząc dużo po wyboistym terenie, przynajmniej raz muszę odpowietrzyc zawias bo robi się twardszy. Takie odpowietrzniki ułatwiają życie i pytanie moje czy ma ktoś zamontowane lub montował w ostatnim czasie. Jak się sprawdzają, jakie kupowac , a jakie nie. Słyszałem o takich co zaciągają ,przepuszczają powietrze do lagi więc ich montaż mija się z celem.
Czekam na jakieś opinie. Pozdrawiam!
GAS GAS EC 300
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 173
- Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
- Motocykl: Yamaha TT600R '98
- Lokalizacja: Łódź
Re: ODPOWIETRZNIKI
Może zabrzmi dziwnie, ale jak to możliwe, że lagi utwardzają się podczas jazdy?? I jak je odpowietrzasz??
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ODPOWIETRZNIKI
- jak urośnie ciśnienie pod czapką to ludzie tracą kontakt z rzeczywistościąvertus72 pisze:Może zabrzmi dziwnie, ale jak to możliwe, że lagi utwardzają się podczas jazdy?? I jak je odpowietrzasz??




אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: ODPOWIETRZNIKI
Gacek, ty to zawsze musisz walnąć poemat
Vertus, rośnie ciśnienie, zbiera się powietrza i co jakiś czas trzeba odpowietrzyć. Ja też na początku o tym nie wiedziałem, dopóki nie wywaliło mi uszczelniacza przy mocniejszym dociśnięciu zawiechy
U mnie odpowietrza się śrubką obok śrubki regulacji zawiechy http://p1.bikepics.com/2010/08/15/bikep ... 83-800.jpg
Z tego co obiło mi się o uszy to koło przy odpowietrzaniu musi być w powietrzu
Sam się zastanawiam nad takimi odpowietrznikami, dlatego też chętnie poczytam opinie 


Vertus, rośnie ciśnienie, zbiera się powietrza i co jakiś czas trzeba odpowietrzyć. Ja też na początku o tym nie wiedziałem, dopóki nie wywaliło mi uszczelniacza przy mocniejszym dociśnięciu zawiechy

Z tego co obiło mi się o uszy to koło przy odpowietrzaniu musi być w powietrzu


- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: ODPOWIETRZNIKI
Czyli wychodzi na to ,że będę tym testerem. Gacek czytaj uważnie posty, prosiłem o konkrety, zreszta... 

GAS GAS EC 300
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ODPOWIETRZNIKI
Konkrety sa takie że zestrojenie zawiasu powinno się przeprowadzać na rozgrzanym oleju w amortyzatorze , wiec jak sobie ktoś kreci w garażu pokrętłami na zimno to ma prawo po rozgrzaniu odczuwać dyskomfort który wynika nieoptymalnej regulacji.
Wiem z autopsji ze dużym problemem jest oliwa Norma SAE moim zdaniem i nie tylko moim niezbyt ściśle określa parametry i daje producentom pole do manipulacji jeżeli chodzi o jakość co ma ogromny wpływ na prace zawiasu .-gumis- przyjrzał bym sie w twoim przypadku poziomowi oliwy w amortyzatorze wg wartosci z manuala.Moim zdaniem takie objawy jakby wskazują na zbyt wysoki i wszystko może wskazywać ze niepotrzebnie wydasz kasę na odpowietrzniki .Ale to tylko takie luźne przemyślenia bez urazy
.
Wiem z autopsji ze dużym problemem jest oliwa Norma SAE moim zdaniem i nie tylko moim niezbyt ściśle określa parametry i daje producentom pole do manipulacji jeżeli chodzi o jakość co ma ogromny wpływ na prace zawiasu .-gumis- przyjrzał bym sie w twoim przypadku poziomowi oliwy w amortyzatorze wg wartosci z manuala.Moim zdaniem takie objawy jakby wskazują na zbyt wysoki i wszystko może wskazywać ze niepotrzebnie wydasz kasę na odpowietrzniki .Ale to tylko takie luźne przemyślenia bez urazy

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: ODPOWIETRZNIKI
Tak się składa "przyjacielu" gacek ,że zawiecha niedawno robione, jakieś 2 miesiące temu.Wszystko zgodne z manualem ,więc tu nie szukajmy problemu. Nie jestem jedynym człowiekiem na świecie który zakłada automatyczne odpowietrzniki w miejsce orginalnych śrub do odpowietrzania. Poprostu ma to przyspieszyc proces odpowietrzenia zawiasu zamiast wykręcac i wkręcac śrubkę. Poza tym pisałeś ,że nie miałeś doczynienia z takim zawiasem więc proszę Cię o nie zabieranie głosu w tym temacie.
Widzę po raz kolejny ,że rozpierdalasz temat ,pisząc nie potrzebne historie z zakresu Twojej wiedzy. Jeżeli ktoś by Cię pytał o tak rozległy opis to wal smiało , ale w tym wypadku chodzi TYLKO o rodzaj, markę i eksploatację ODPOWIETRZNIKÓW! Nie chodzi mi o olej, poziomy, teorie na temat regulacji itp. tylko ODPOWIETRZNIKI!
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Kiepsko tu na tym forum dzięki Tobie GACEK. Walę z pytaniem na inne forum, ludzi bardziej ogarniających temat enduro i rozumiejących proste pytanie.... Pozdrawiam!
Widzę po raz kolejny ,że rozpierdalasz temat ,pisząc nie potrzebne historie z zakresu Twojej wiedzy. Jeżeli ktoś by Cię pytał o tak rozległy opis to wal smiało , ale w tym wypadku chodzi TYLKO o rodzaj, markę i eksploatację ODPOWIETRZNIKÓW! Nie chodzi mi o olej, poziomy, teorie na temat regulacji itp. tylko ODPOWIETRZNIKI!
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Kiepsko tu na tym forum dzięki Tobie GACEK. Walę z pytaniem na inne forum, ludzi bardziej ogarniających temat enduro i rozumiejących proste pytanie.... Pozdrawiam!
GAS GAS EC 300
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 173
- Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
- Motocykl: Yamaha TT600R '98
- Lokalizacja: Łódź
Re: ODPOWIETRZNIKI
Rozumiem, że odkręcamy ta śrubeczkę robi sobie psssyk i ją zakręcamy??? czy może jakoś inaczej ma to wyglądać??
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: ODPOWIETRZNIKI
Dokładnie tak jak piszeszvertus72 pisze:Rozumiem, że odkręcamy ta śrubeczkę robi sobie psssyk i ją zakręcamy??? czy może jakoś inaczej ma to wyglądać??

Dlatego montując odpowietrzniki można podczas jazdy upuscic powietrze.
GAS GAS EC 300
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław