Montowanie obrotomierza
- squero381
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 mar 2012, 20:16
- Motocykl: Yamaha XT 600 E 93r
- Lokalizacja: Węgorzewo
Montowanie obrotomierza
Witam, mam pytanie otóż w moim Xt oryginalnie są 4 kontrolki. Chciałbym w ich miejsce wstawić obrotomierz i tu moje pytanie czy da się to zrobić oraz ile jest przy tym przeróbek?

Cross, jak to pięknie brzmi...
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Montowanie obrotomierza
mechaniczny jak i elektroniczny bez większych problemów
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
- Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
- Lokalizacja: Rzrszów
Re: Montowanie obrotomierza
wstawisz elektroniczny na pewno, sygnał będzie brany z przewodu WN lub nieco ingerując w elektronikę - z modułu.squero381 pisze:Witam, mam pytanie otóż w moim Xt oryginalnie są 4 kontrolki. Chciałbym w ich miejsce wstawić obrotomierz i tu moje pytanie czy da się to zrobić oraz ile jest przy tym przeróbek?
Przeróbek nie będzie dużo, ale to jest względne. Z mechanicznym to nie wiem czy się zmieści jakiś w to pudełeczko po
kontrolkach 2x3 cm,,,
Dopytam: masz zamiar zrobić samodzielnie taki wskaźnik czy wykorzystać jakiś gotowy i go po prostu dopasowac?
A jeżeli elektroniczny to czy analog czy cyfrowy?
a skąd weźmie sygnał do wersji mechanicznej?qpa pisze:mechaniczny jak i elektroniczny bez większych problemów
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Montowanie obrotomierza
z wałka rozrządu? zdejmujesz zaślepkę i wkładasz napęd ;]
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
- Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
- Lokalizacja: Rzrszów
Re: Montowanie obrotomierza
ale ów "napęd" trzeba mieć albo zakupić (koszt?) i chyba łatwo o to nie jest,,,
i potem dedykowana linka do tego (znowu kasa), a z drugiej strony linka wejść musi na obrotomierz,
pytanie czy spasuje do jakiegoś kombinowanego?
Ja bym odpuścił taką opcję mechaniczną, zwłaszcza że linka a w zasadzie jej pancerz jest słabym punktem u XT -
kruszeje, łamie się i cieknie,,,
Najlepszy byłby wg mnie obrotomierz elektroniczny analogowy własnej konstrukcji, który można by ładnie
wkomponować w pudełko po kontrolkach.
squero381 właśnie, a co z kontrolkami? rezygnujesz z nich całkowicie?
i potem dedykowana linka do tego (znowu kasa), a z drugiej strony linka wejść musi na obrotomierz,
pytanie czy spasuje do jakiegoś kombinowanego?
Ja bym odpuścił taką opcję mechaniczną, zwłaszcza że linka a w zasadzie jej pancerz jest słabym punktem u XT -
kruszeje, łamie się i cieknie,,,
Najlepszy byłby wg mnie obrotomierz elektroniczny analogowy własnej konstrukcji, który można by ładnie
wkomponować w pudełko po kontrolkach.
squero381 właśnie, a co z kontrolkami? rezygnujesz z nich całkowicie?
qpa pisze:z wałka rozrządu? zdejmujesz zaślepkę i wkładasz napęd ;]
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 113
- Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
- Motocykl: TT 600S
- Lokalizacja: lks
Re: Montowanie obrotomierza
Do mechanicznego obrotomierza potrzebujesz: napęd (mam jakiś z xt), linkę, mocowanie zegarów, obrotomierz w którym są też kontrolki. Plus rozwiązania taki że masz oryginał i jak dobrze trafisz na alledrogo to wyjdzie taniej niż cyfrowy licznik.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Montowanie obrotomierza
ja chętnie sie zamienię napęd za zaślepkę wiec już jedna rzecz Ci odpada ;]
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
- Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
- Lokalizacja: Rzrszów
Re: Montowanie obrotomierza
założyciel tematu musi się określić co chce dokładnie mieć:
1. elektroniczny wskaźnik
2. mechaniczny akcesoryjny
3. mechaniczny oryginalny
ad 1) możliwości i wyboru sporo, brak części ruchomych=duża odporność i trwałość, można dość łatwo dodać kontrolki
ad 2) na 99% nie będzie mierzył prawidłowo gdyż nie będzie właściwego przełożenia. Raczej nie będzie możliwości podłączenia wszystkich kontrolek. Trudności z dopasowaniem do obudowy aby to jakoś wyglądało
ad 3) optymalne rozwiązanie, żarówki kontrolek bez przeróbek podejdą, ale nie da się tego zegara wprost umieścić w miejsce starego zestawu kontrolek
do 2) i 3) potrzeba będzie oryginalną przekładnię ślimakową w miejsce zaślepki na wałek rozrządu oraz linkę.
Z tym, że jak pisałem - wersja 2) może nie spasować się z końcówką linki no i może wskazywać głupoty przez niedobrane
przełożenia
1. elektroniczny wskaźnik
2. mechaniczny akcesoryjny
3. mechaniczny oryginalny
ad 1) możliwości i wyboru sporo, brak części ruchomych=duża odporność i trwałość, można dość łatwo dodać kontrolki
ad 2) na 99% nie będzie mierzył prawidłowo gdyż nie będzie właściwego przełożenia. Raczej nie będzie możliwości podłączenia wszystkich kontrolek. Trudności z dopasowaniem do obudowy aby to jakoś wyglądało
ad 3) optymalne rozwiązanie, żarówki kontrolek bez przeróbek podejdą, ale nie da się tego zegara wprost umieścić w miejsce starego zestawu kontrolek
do 2) i 3) potrzeba będzie oryginalną przekładnię ślimakową w miejsce zaślepki na wałek rozrządu oraz linkę.
Z tym, że jak pisałem - wersja 2) może nie spasować się z końcówką linki no i może wskazywać głupoty przez niedobrane
przełożenia
- squero381
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 mar 2012, 20:16
- Motocykl: Yamaha XT 600 E 93r
- Lokalizacja: Węgorzewo
Re: Montowanie obrotomierza
Zamierzam wstawić inny, oryginalny od XT'ka

Cross, jak to pięknie brzmi...
- squero381
- Lubiący błoto
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 mar 2012, 20:16
- Motocykl: Yamaha XT 600 E 93r
- Lokalizacja: Węgorzewo
Re: Montowanie obrotomierza
dzekson pisze:ale ów "napęd" trzeba mieć albo zakupić (koszt?) i chyba łatwo o to nie jest,,,
i potem dedykowana linka do tego (znowu kasa), a z drugiej strony linka wejść musi na obrotomierz,
pytanie czy spasuje do jakiegoś kombinowanego?
Ja bym odpuścił taką opcję mechaniczną, zwłaszcza że linka a w zasadzie jej pancerz jest słabym punktem u XT -
kruszeje, łamie się i cieknie,,,
Najlepszy byłby wg mnie obrotomierz elektroniczny analogowy własnej konstrukcji, który można by ładnie
wkomponować w pudełko po kontrolkach.
squero381 właśnie, a co z kontrolkami? rezygnujesz z nich całkowicie?
Co do kontrolek, w oryginalnych obrotomierzach są zamontowaneqpa pisze:z wałka rozrządu? zdejmujesz zaślepkę i wkładasz napęd ;]

Cross, jak to pięknie brzmi...