Strona 1 z 3

Zębatka zdawcza

: 10 lip 2011, 12:28
autor: XT.3tb
Witam

Zamierzam zmienić przednia zębatkę gdyż ukruszył się jeden ząb i moje pytanie do was...
Jaka radzicie założyć? Obecnie mam 16/45 :)

Re: Zębatka zdawcza

: 10 lip 2011, 14:06
autor: Gacek
Pytanie gdzie ? i jak tym upalasz ? w swojej karierze nie używałem 16 8-) .15 /46 to dla mnie najlepszy stosunek przyśpieszeń do spalania 7 l na okretę liczę - na trasie trochę meczące silnik bo( 140 - 150 trzeba piłować obroty )przydało by się 6 biegów do spoko jazdy .Ale goni przyzwoicie nie jeżdżę tym tylko po terenie bo inaczej zapodał 14 z przodu albo dołek z tyłu ( 48 ) .

Re: Zębatka zdawcza

: 10 lip 2011, 18:10
autor: XT.3tb
Ząb ukruszył się na przedniej zębatce a śmigam 70% po terenie a reszta po asfalcie żeby dojechać do terenu :)

Re: Zębatka zdawcza

: 11 lip 2011, 12:30
autor: terenowiecc
14/40 mam u siebie i imo jest idealnie. Mocy nie brakuje, prędkości też a spalanie w granicach 6-7l/100km.
Nie wyobrażam sobie jazdy na przełożeniu 14/47-48 jak niektórzy. 3 pierwszych biegów to wtedy chyba nie ma. na 14/40 jest tak na styk jak dla mnie, ze 2 zęby z tyłu więcej i jedynka byłaby za krótka. Ale to też kwestia indywidualna.

Re: Zębatka zdawcza

: 11 lip 2011, 12:38
autor: XT.3tb
Zamierzam zamienić ja na 15 zębów.... Dożo zwiększy się moc??

Re: Zębatka zdawcza

: 11 lip 2011, 13:08
autor: terenowiecc
Jeden ząb na zdawczej to duża różnica. Jeżeli latasz w większości terenem to będzie to zmiana na + ;)

Re: Zębatka zdawcza

: 11 lip 2011, 13:11
autor: XT.3tb
A na 14 jakie były by w właściwości jezdne??

Re: Zębatka zdawcza

: 11 lip 2011, 13:48
autor: qpa
ja mam 15 na 48, imo lepiej z tyłu coś wiekszego bo np w ttr przy 14 zębach ślizg zjada w oczach

Re: Zębatka zdawcza

: 11 lip 2011, 14:14
autor: XT.3tb
Myślę ze 15 będzie w sam raz :)

Re: Zębatka zdawcza

: 11 lip 2011, 17:37
autor: Gacek
Duzo zależy jak się kreci silnik 15 /45 to orginalne przełozenia dla 3tb na 17 calowym kole , przełożenie 15 /46 moim zdaniem jest w sam raz do mieszanej jazdy nie dużo spowalnia i mozna elastycznie śmigać na 3 górnych biegach . Pozostaje kwestia terenu w jakim się upala max miałem założone 14 /46 biegi zmieniało sie jak w crosówce przynajmniej 3 pierwsze 8-) predkośc max coś około 120 -130 co moim zdaniem w teren wystarczy pozostaje jeszcze kwestia upodobań i rejonu polski gdzie się katuje moto .