Strona 1 z 1
Problem z ładowaniem
: 29 cze 2011, 15:42
autor: Tomiacho
Witam
Proszę o pomoc bo już mam dość. Cały dzień dłubałem w kablach bo mi ładowanie uciekło. Żarówki ledwo się żarzą. Sprawdziłem wszystkie połączenia i prąd z alternatora przed regulatorem napięcia i prąd po wyjściu i niby wszystko ok. A na aku jest 11,50V. połączyłem na nowo jedno zaśniedziałe połączenie ale lipa. Było przez jakiś czas światło ale to być może akumulator jakiś prąd miał w sobie bo przez noc stał i może się podładował. Zjechałem na miasto zatankować wróciłem a światła już ledwo się paliły. Alternator bez oporu ani podłączonego aku daje ok 18,60V i podobnie po przejściu przez regulator napięcia, z akumulatorem i włączonymi światłami puki się świeciły 13,40v. Co mam zrobić bo nie chce mi się znów wszystkiego rozbierać a elektryk ze mnie żaden. Tyle wiem żeby zwary nigdzie nie robić.

Re: Problem z ładowaniem
: 29 cze 2011, 22:17
autor: Gacek
Co prawda pewnie masz inny typ prądnicy niz w moim 3tb, ale spróbował bym podmienić regulator napięcia o ile aku nie padnięte bo powinno mieć ponad 12 v i to zdrowo ponad - bez pracy silnika.Kiedyś zakupiłem akumulator w którym w instrukcji sposób naładowania podawano w parametrach typu 13 v - full 12 ,9v 90 % itd .Więc krótko te akumulatory nie lubią stanu rozładowania i nawet parogodzinny stan rozładowania powodował w półrocznym akumulatorze spustoszenie typu Made in Wyciep .
Re: Problem z ładowaniem
: 29 cze 2011, 22:55
autor: Tomiacho
Ako dobre bo podładowałem i trzyma prąd. Ale to takie malutkie ako bo nie mam rozrusznika. Problem w tym że nie mam na podmianę innego regulatora. Można go jakoś sprawdzić?
Re: Problem z ładowaniem
: 29 cze 2011, 23:02
autor: Gacek
Tutaj chyba musiał byś zerknąć głębiej w manual do swojej wersji powinna być podana rezystencja poszczególnych cewek i ew inne parametry - osobiscie nigdy nie byłem zmuszony do korygowania tych wartości na takim poziomie u mnie wystarczyło mi pomierzenie napięć poszczególnych faz podchodzących pod regulator były na równym poziomie ok 18 v w zmiennnej wartosci i potem za regulatorem z stałą wartością pod pełnym obciążeniem i bez i to pokazało mi ze mam uwalony regler .
Re: Problem z ładowaniem
: 29 cze 2011, 23:37
autor: Tomiacho
No nie wiem co z tym. Mierzyłem to regulator niby sprawny. Przed regulatorem na wolnych obr. zmienny na poziomie 18,50v z delikatnymi odchyłkami a za regulatorem stały też na ok 18V jak podłączyłem ako to spadło do 13,60V i światła były. Potem zrobiłem z 5 km i już dupa. Jutro jeszcze zobaczę i polutuje jakieś porządne ciasne wtyczki może przez wibracje coś nie styka. Instalacja już stara. Myślałem że coś jeszcze może mieć winę ale tam żadnych przekaźników nie ma.
Re: Problem z ładowaniem
: 07 lip 2011, 14:43
autor: Tomiacho
Ok problem rozwiazany. Polutowałem nowe kostki złączki gdzie tylko było potrzeba i pomogło. Ładownie wróciło. W zime się pobawię i zrobię nową instalacje na nowych przewodach bo te już się utleniają.
Re: Problem z ładowaniem
: 08 lip 2011, 20:44
autor: Gacek
Dodam tylko dla jasności "uwalony " - u mnie to oznaczało to większe napięcie bez obciążenia natomiast z obciązeniem (światła itp ) dużo mniejsze aku wyparowywało mocno się grzało co nie oznacza ze u każdego tak ma przebiegać taka usterka .
Re: Problem z ładowaniem
: 16 wrz 2011, 11:33
autor: batagur
Pozwolę podczepić się pod temat ponieważ sam mam podobny dość dziwny problem.
Otóż motocykl nie odpala mi z rozrusznika. Naładowałem akumulator prostownikiem, motocykl odpalił 3-4 razy potem już amen. Amen ale po dłuższej jeździe ok 50km więc akumulator powinien być podładowany. Sprawdzałem ma ładowanie ok 14-15 więc chyba w normie. Nie wiem czy wina leży po stronie akumulatora czy gdzie indziej?

Re: Problem z ładowaniem
: 08 paź 2011, 14:52
autor: seboo
Koledzy takie lamerskie pytanie - gdzie się wpiąć z miernikiem i jak sprawdzić jakie napięcie daje alternator?