Więc trochę czasu wolnego było i wypisałem sobie historię Tenery od "A do Z".
Było tak:
Historia Tenere 600 - wersja 34L:
a) 01 lutego 2015 - zakup tylko na podstawie zdjęć z internetu po pół roku poszukiwań,
b) 02 lutego 2015 - wyjazd Poznań - Szymbark - Poznań - 1200 km + rozłożenie i spakowanie tenery do golfa kombi + złożenie i pierwsze odpalenie - od. 5:00 do 24:00
c) rejestracje/ubezpieczenie itd. itp...
d) zrobione ok. 5 tyś od lutego do października 2015,
e) październik 2015 - decyzja o remoncie i osiągnięcie stanu bdb co do całości,
f) remont objął:
- silnik remont kompletny - góra i dół - na częściach oryginalnych Yamaha - kobra, sworzeń korbowodu (ściagane z Japonii ponad miesiąc ze względu na 34 mm sworzeń w modelu 34L), sworzeń tłoka, tłok, pierścienie, wałek zdawczy, podkładki, łożysko korbowodu. Łożyska wszystkie wymienione na NTN - jak w oryginale. Uszczelki Athena. Szlif/honowanie - okazało się, że pierwszy dopiero - Mostowy Poznań. Głowica zregenerowana - Hamelka Poznań. Wał - Olachowski Poznań. Złożenie wszystkiego - Jakub Hildebrandt Poznań.
- czyszczenie/serwis i regulacja gaźników - także poziom paliwa,
- nowe krućce gaźnikowe,
- regulacja zaworów,
- docieranie - wymiana oleju po 30km, następnie po 200km i po kolejnych 800km czyli razem po 1000km - silnik dotarty,
g) nowy akumulator Yuasa,
h) nowa linka prędkościomierza,
i) serwis zawieszenia - wymiana oleju i uszczelniaczy + tulejki zwiększające napięcie wstępne,
j) podwyższenie kierownicy 35mm,
k) szyba mgg + deflektor,
l) nowa opona przód TKC80,
m) nowa opona tył Pirelli MT70,
n) regeneracja zacisku hamulcowego przód - nowe tulejki zacisku i nowa pompa hamulcowa,
o) nowe obszycie kanapy - materiał taki jak na kanapach turystycznych BMW - Patryk Urbaniak Poznań,
p) inne elementy - tarcze sprzęgła, łożyska kół itd... sprawdzone - nie wymagają wymiany,
r) dołożony bagażnik i kufer,
s) będzie jeszcze stelaż pod sakwy/rogala,
t) wymienne naklejki wahacza,
u) wymiana głównego bezpiecznika 15A,
w) nowe lusterka,
y) spawanie blaszek w zbiorniku paliwa,
z) nowa dętka tył.
Silnik uznaję za dotarty - 970 km od odpalenia, jeździ świetnie, jutro ostatnia "remontowa" zmiana oleju. A wygląda tak:
https://lh3.googleusercontent.com/-xrH7 ... 163537.jpg
