Remont Tenere 34L/55W

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

W najbliższy poniedziałek po 4 miesiącach niespiesznego remontu wielka chwila ... czuję się jak przed pierwszym ironmanem:)))
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Pierwsze odpalenie po remoncie... jeszcze bez całej kosmetyki... ale odpaliła od pierwszego kopa
Jakość nagrania słaba, ale jest:
https://picasaweb.google.com/1100174312 ... 8723058866

Takiej ciszy w silniku nie słyszałem nigdy.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: fakir »

mallory pisze:Pierwsze odpalenie po remoncie... jeszcze bez całej kosmetyki... ale odpaliła od pierwszego kopa
Jakość nagrania słaba, ale jest:
https://picasaweb.google.com/1100174312 ... 8723058866

Takiej ciszy w silniku nie słyszałem nigdy.
"inwalid parameters" :facepalm:
wrzuć na jakiegoś jutuba, albo udostępnij w dropboxie
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: terenowiecc »

Gratulacje! Pięknie odpalił. To teraz docieranie, akurat klimat sprzyja takim czynnościom, i można jechać gdzie oczy poniosą :)
ural2
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 23 gru 2013, 18:45
Motocykl: Yamaha xt 600 1994
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: ural2 »

Zapytam z ciekawości jakiej szkoły docierania silnika używacie?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: qpa »

Na ostro :)

odpalasz silniki i jedziesz, sporo przyspieszeń i hamowań silnikiem, w sumie taka normalna jazda. Olej po 50 km 250, 500 i 1000 najlepiej na mineralnym.
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Docieranie.
Więc tak:
11 km następującej jazdy: 1, 2, 3, 4, 5 ... rozpędzanie spokojne, ale "sprężyste" tak do 3-3,5 tyś obrotów. I po każdym rozpędzeniu hamowanie silnikiem, aż do dwójki i znowu powoli 3,4,5 ... itd....
po 11 km postój i studzenie silnika - tak wyglądał postój nr 1:
Obrazek

Po schłodzeniu ok 15-20 min na wietrze - stanąłem na skraju pola żeby wiało na silnik - temp. była około 0 st (idealna). I powtórka z rozrywki, trochę dynamiczniej.
Znowu po 11 km. schłodzenie - w tym samym miejscu:
Obrazek
I ostatnie 11 km podobnej jady, ale kilka razy doszedłem do 4-4,5 tyś. obrotów na chwilę.
Po wyżej opisanych 33 km zmiana oleju i filtra.
Olej wyglądał jak mazut. Czyli tak:
Obrazek

To co zobaczyłem po zmianie upewnia mnie w przekonaniu, że pierwsza zmiana oleju musi być bardzo szybka i jest szalenie istotna.

Może jutro nagram filmik w dobrej jakości jak pracuje silnik i cała reszta. A tymczasem wrzucę jeszcze jedno zdjęcie tenery:
Obrazek
fryzjer

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: fryzjer »

Napisz jeszcze jakiego używasz oleju do docierania, a jaki będziesz lał olej docelowy.Ile razy będziesz zmieniał olej,w trakcie docierania?.Ale ten olej czarny.Wygląda jak olej z mojego golfa w dieslu :lol:
Scubi
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2016, 07:29

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: Scubi »

qpa pisze:Na ostro :)
Hej!

Pamiętam, jak dawno dawno (1987 - 1988) temu mechanik robił nam remont Rometa Polo, po którym wykonał proces docierania. Wszystko działo się na tyłach SKR'u. Ustawił rometa na centralce, włączył silnik, obroty ustawił na ok 3500, usiadł na kołku i ostro palił "Popularne" :happy: To także się liczy, że "na ostro" ? ;)
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: qpa »

Broń boże, silnik musi pracować pod obciążeniem.
ODPOWIEDZ