Strona 9 z 26

Re: XT 600 Z 3AJ

: 21 maja 2012, 19:17
autor: mazi
ArturS pisze:1234 to kolejność z manuala, czyli właśnie na krzyż. Nie ma tutaj ujętych dwóch szpilek, które są wkręcone w głowicę i dociąga się nakrętką od spodu - rozumiem, że nimi należy się zająć na końcu?


Ja dokręcałem te dolne na końcu.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 22 maja 2012, 20:27
autor: ArturS
Przyszła dzisiaj Athena. Z wyglądu poza kolorem nie wiele się różni od tej poprzedniej taniochy, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Jedak na cylindrze siedzi już jak powinna, otwór na tuleję magistrali olejowej idealnie spasowany. Tym razem wszystko odtłuszczone w każdym szczególe, uszczelka brana czystymi łapami. Zadbałem też o lepszy klucz dynamometryczny. Po obdzwonieniu wszystkich, kto mi tylko przyszedł na myśl, pozostała jedynie opcja zakupu. Miałem nadzieję, że znajdę coś w marketach budowlanych, bo dzisiaj bym użył, jutro oddał ;) ale nic z tego - wszyscy mieli tylko duże, z zakresem do 200-250Nm :niewiem: Prędzej czy później trzeba było mieć takie narzędzie, więc kupiłem w Intercarsie nasadkę elektroniczną. Zarąbiste narzędzie :D Kilka fotek z dzisiaj
Obrazek

Przedłużka z rurki pozwalała na spokojne dozowanie siły
Obrazek

Śruba z koła rozrządu na klej do gwintów
Obrazek

Tak jeszcze poteoretyzuję - może dobrze byłoby na chwilę uruchomić silnik i go rozgrzać, po czym dać całkowicie wystygnąć aby ta warstwa wulkanizacyjna się odpowiednio dogadała z metalem?

Re: XT 600 Z 3AJ

: 23 maja 2012, 20:59
autor: Gacek
Czy tak czy nie i tak się dogada ;)
Masz sprężynki na zaworkach na opak pozakładane - może to nie robi specjalnej różnicy komuś ale zerknij do manuala :?
Albo się :klnie: ugryzę w język - sorry ArturS

Re: XT 600 Z 3AJ

: 23 maja 2012, 22:00
autor: ArturS
Pier..le to już. Sprężyna to sprężyna. Jak się zesra kolejna UPG to pomyślę żeby na to zwrócić uwagę. Głowicę rozpinał i spinał zakład, który robił szlif i regenerację, więc ufam, że wiedzą co robią.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 28 maja 2012, 08:24
autor: ArturS
Przedweekendowa próba wymiany oleju zakończona zerwaniem gwintu - odradzam larssonowskie śruby z magnesem, bo prócz takich przygód NIC nie dają (kanał z gwintem ma ok 20-25mm, więc magnes i tak nic nie zbierze). Na szczęście dużo gwintu nie zjadło, więc nowa śruba z miski jakiegoś auta załatwiła sprawę.
Obrazek

W weekend machnięte ponad 600km. Spalanie w końcu takie jakiego się spodziewałem po XT. W jedną stronę wioskami, żeby nie jechać jednostajnie, wyszło 4.65l/100km - na prostych trzymałem licznikowe 110km/h. Na dolnośląskich szutrach pilnowałem tyłów całej ekipy, dzięki czemu pierwszy raz udało się spalić mniej paliwa niż w prowadzącej DRZ ;) Zapewne nie uda się już tego powtórzyć :lol: Wyszło 4.40l/100km. Jutro zatankuję full i zobaczę ile babcia wypiła w drodze powrotnej - znowu wioskami, ale już nas czas nie gonił, więc na prostych licznikowe 100km/h, a przyspieszanie już bez kręcenia pod 6tys.obr., bo chyba już wystarczająco ją wymęczyłem.
Jeszcze pozostaje problem z ładowaniem i ustawieniem gaźników. Zdecydowanie są problemy z odpalaniem, zarówno na ciepło jak i na zimno. Po odstanej na dworze nocy szybko czuć paliwo z wydechu i nie raz potrafi ładnie wystrzelić jak już iskra załapie. Kilka razy trafił się również wypadający zapłon przy wyższych obrotach, również ładnie podsumowany strzałem z marchewy. Może to jednak nie gaźnik, a np cewka? Też trzeba przemierzyć.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 30 cze 2012, 23:48
autor: ArturS
Stuki przy odpalaniu, pierwsze sekundy filmu. Co to? Takie walnięcie czasami jest jak gaszę silnik (ostatni obrót) i bardzo często przy rozruchu. Strasznie mnie to nerwi :evil:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2cbSPHT4XRQ[/youtube]

Re: XT 600 Z 3AJ

: 01 lip 2012, 18:37
autor: terenowiecc
Imo to sprzęgiełko rozrusznika, u mnie też lubi stuknąć i w każdym innym XT jakie słyszałem też stuka. Jebaj to :lol:

Re: XT 600 Z 3AJ

: 01 lip 2012, 20:42
autor: mazi
TTTM z tymi stukami.

Dobry zakup ta kamerka - jak dorwę coś takiego to sam kupię, tym bardziej w podobnych pieniądzach.

Re: XT 600 Z 3AJ

: 30 lip 2012, 19:34
autor: Pawlo
Jak tam się ma twój TKRJ po wypadzie? I ile km-ów zrobiliście, kiedy jakaś relacja? :)

Re: XT 600 Z 3AJ

: 30 lip 2012, 19:50
autor: ArturS
Przejechane prawie 3900km (o jakieś 600km mniej niż zakładane). Tłok trzyma fason. Od początku wymiany oleju na docelowy nie była potrzebna żadna dolewka - jak zalałem żeby było w połowie bagnetu, tak stan się utrzymuje. A były jednostajne nudne przeloty dojazdowe 90-110km/h, były setki km pokonane na II, III biegu, była też ostra orka na podjazdach w albańskim upale, kiedy to aż mi sprzęgło spuchło, co nawet uwieczniłem na filmie
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6PXMs0DZbL0[/youtube]

Na razie jestem zadowolony. Foto i video relacja powoli się robi ;)