XT 600 Z 3AJ

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Gacek »

Mazi ile przerobiłeś zestawów uszczelek w xt ? ze wysuwasz takie stwierdzenie mi z każdej się powłoka wulkanizowała z jednych wiecej z innych mniej a sporo tego przerobiłem .Zeszłego roku miałem zonka na łozysku skrzyni biegów umarło mi po 200 km i byłem zmuszony rozbierać cały piec powrotnie a u Olka zaśpiewali mi okrutną sumę i po tak małym przebiegu już była podklejona .
Najlepszy numer ze użyłem ją wtórny raz i siedzi do dzisiaj .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Panowie krótko, Athena czy inna? Te szuranie mnie teraz niepokoi. Jak odpaliłem silnik to tylko do jednej osoby się dodzwoniłem, co robiła coś z silnikiem (honowanie+wymiana pierścieni) i potwierdziła, że takie szuranie miała. Stwierdziłem więc, że ok. Teraz się okazuje, że ni chuchu nic takie nie powinno się odzywać :panika: Rano rozbieram silnik i modlę się, żeby nie zobaczyć czegoś niepokojącego :x Wczoraj prawie całą nockę zarwałem żeby to poskładać, ale dzisiaj chyba i tak nie zasnę :| Jeszcze będzie, że Bałkany będę musiał obskoczyć na KLE :evil:
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: mazi »

Gacek pisze:Mazi ile przerobiłeś zestawów uszczelek w xt ? ze wysuwasz takie stwierdzenie mi z każdej się powłoka wulkanizowała z jednych wiecej z innych mniej a sporo tego przerobiłem .Zeszłego roku miałem zonka na łozysku skrzyni biegów umarło mi po 200 km i byłem zmuszony rozbierać cały piec powrotnie a u Olka zaśpiewali mi okrutną sumę i po tak małym przebiegu już była podklejona .
Najlepszy numer ze użyłem ją wtórny raz i siedzi do dzisiaj .
Dwa zestawy. Jeden ten który był z motocyklem i tam ni uja nic się nie zawulkanizowało, czysta stalowa podkładka wielowarstwowa. Druga to Athena którą zamontowałem.

Tak więc ten jeden przypadek wystarczy, żeby powiedzieć że NIE każda.
---
Pozdrawiam
mazi
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: mazi »

ArturS pisze:Panowie krótko, Athena czy inna? Te szuranie mnie teraz niepokoi. Jak odpaliłem silnik to tylko do jednej osoby się dodzwoniłem, co robiła coś z silnikiem (honowanie+wymiana pierścieni) i potwierdziła, że takie szuranie miała. Stwierdziłem więc, że ok. Teraz się okazuje, że ni chuchu nic takie nie powinno się odzywać :panika: Rano rozbieram silnik i modlę się, żeby nie zobaczyć czegoś niepokojącego :x Wczoraj prawie całą nockę zarwałem żeby to poskładać, ale dzisiaj chyba i tak nie zasnę :| Jeszcze będzie, że Bałkany będę musiał obskoczyć na KLE :evil:
Co oprócz Atheny masz do wyboru?
Myśle, że zamówiłbym oryginał u Yamahy - jeśli cena nie przekracza 200PLN.

Ja już dokładnie nie pamiętam jak to było jak montowałem tłok i cylinder Mahle od garbusa w blok Junaka.
Być może jakieś delikatne szuranie było (coś mi kołacze), ale z pewnością nie było to bardzo głośne.
Wiesz, pierścienie pracują po honowanej powierzchni - stąd może jakiś hałas pochodzić.
Więc jesli to nie jest bardzo głośne to najpierw zrzuć czapkę (i tak musisz to zrobić), sprawdz prowadnicę łańcuszka rozrządu, gładź cylindra i jak wszystko jest ok to składaj na nowej uszczelce.
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Gacek »

Szuranie - delikatny szumienie cylindra przy docieraniu dla wyczulonego ucha wydaje mi się normalną sprawą pamiętam podobne odgłosy których już nie ma , niestety nie miałem nigdy przypadku z nieprawidłowo założoną prowadnicą .
Co do uszczelki nigdy nie spotkałem się z wersja wielowarstwową bez naniesionej powłoki dlatego zadałem takie pytanie - większy problem zauważałem niepełnej kompatybilności spasowaniu otworów co po skręceniu mogło powodować wystąpienie falbany przycięcie o ringu na kanale olejowym z tego co pamiętam w OMP miały pewne dolegliwości i często otworki poprawiałem.
ArturS - w jaki sposób dociągasz głowicę ? grzejesz od razu dynamem 1234 czy systematycznie o pewien kąt obrotu śruby 1234 1234 , druga sprawa docierałeś głowicę przed montazem na papierze lub planowałeś w jakiś sposób ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: terenowiecc »

Co do tej łyżwy to nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się, że chyba jednak da się ją źle założyć bo jak u siebie składałem to się przypatrywałem kilka razy temu żeby wszystko było ok, jak będziesz Artur zrzucał głowicę to obadaj jak to złożyłeś dla pewności ;)
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: ArturS »

Głowica i cylinder były splanowane tam gdzie robiony szlif i honowanie. Uszczelka, którą kupiłem nie miała żadnej warstwy wulkanizującej, tak mi się przynajmniej wydaje - zwykła farbo to chyba nie to. Kupiłem dzisiaj od znajomego po taniemu drugi taki zestaw, ale już do całego silnika - zależało mi raczej na uszczelkach karterów. Tej pod głowicę boję się zakładać kolejny raz, choć w serwisie mi powiedzieli, że na tym wiele razy składali silniki i wszystko było ok.
Co do przykręcania szpilek, to robię to stopniowo 1234 1234, chyba dopiero za czwartym razem klucz dynamo przeskoczył. Swoją drogą 29Nm wydaje mi się bardzo mało.
Prowadnicę faktycznie można włożyć źle - całkiem możliwe, że mi się to udało, bo bez namysłu cisnąłem ją w stronę przodu motocykla, a wówczas raczej nie wskoczyła gdzie powinna.
Szuranie jest lekkie. Film: https://picasaweb.google.com/1034218078 ... 9702965890 w okolicy 30 sekundy tłok się zakołysze i wtedy to najlepiej słychać. Po odpaleniu już dużo mniej. Wydaje mi się, że dzisiaj bez porównania ciszej niż wczoraj.
Poza tym wszystko wydaje się być ok https://picasaweb.google.com/1034218078 ... 8788796898 Pojawiły się małe pionowe zarysowania, ale płytsze niż honowanie. Rozumiem, że to skutek docierania?
Tak na szybko z UPG z dostępnych w hurtowniach:
- Athena
- .... i nic więcej :niewiem:
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: terenowiecc »

Jak na moje ucho (laika) nie słychać nic nie pokojącego, pieknie cyka engine, pozazdrościć. Tak jak Mazi pisał baaassssuu dostać powinien po takim remoncie :mrgreen:
A co do uszczelek to aj brałbym Athene, nie spotkałem się ze złą opinią na temat produktów tej firmy.

PS. Nie grzeb w niedzielę bo coś spyerdolysz :browar:
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: Pawlo »

To normalne, że te silniki trzeba tyle kręcić na rozruchajce, żeby załapał? :shock: TT pali za ok. 5 kopem z czego poprzednie to lekkie przekopania w celu zassania paliwka ;) Jak na moje to nie za bardzo słychać szurania, możliwe, że na żywo inaczej. Z tą uszczelką dziwna sprawa, że takie cuda i to jeszcze po planowaniu.
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1009
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: XT 600 Z 3AJ

Post autor: mazi »

Pawlo pisze:To normalne, że te silniki trzeba tyle kręcić na rozruchajce, żeby załapał? :shock: TT pali za ok. 5 kopem z czego poprzednie to lekkie przekopania w celu zassania paliwka ;) Jak na moje to nie za bardzo słychać szurania, możliwe, że na żywo inaczej. Z tą uszczelką dziwna sprawa, że takie cuda i to jeszcze po planowaniu.
Zdecydowanie nienormalne w normalnych okolicznościach :niewiem:

Dla mnie ten silnik pracuje bez zastrzeżeń, przynajmniej na filmiku niczego nie wyłapałem.
---
Pozdrawiam
mazi
ODPOWIEDZ