Napełnianie amortyzatora olejem
Przeglądnąłem parę konstrukcji amortyzatorów wz.46 z zewnętrznym pojemnikiem kompresji ze stałym połączeniem i przewodowym (jak w tt 600 r) Rożnica polega na różnicy mechanizmu regulacji dobicia (stałe , 2 typy zaworów) oraz nowego lub starego wzoru tłoka środkowego amortyzatora. Procedura odpowietrzania pęcherzyków powietrza jest taka sama .Nie ma tu mowy o żadnym urządzeniu do odpowietrzania tego typu amortyzatora. Przetłumaczyłem manuala zmieniając go tak i dodając parę swoich sugestii żeby był bardziej zrozumiały .
1. Włóż plastikową zatyczkę do cylindra.(korek do cylindra tłoka żeby nie pryskało olejem lub worek ). -mowa o cylindrze amortyzatora.
Zamknij regulator kompresji/dobicia(zgodnie z wskazówka zegara,pojemnik kompresji).
Napełnij rurę cylindra płynem Öhlins do około 10 mm poniżej rowka pierścienia zabezpieczającego.(15mm do krawędzi cylindra.)
2.Zainstalować pojemnik na płyn.(mowa o zbiorniku zabezpieczającym naddatek tłoczonego oleju- patrz obrazek 6.4) w moim przypadku szmaty na cylindrze Włóż wałek tłoka do rury cylindra. Uważaj, aby płyn nie tryskał. Gdy tłok jest zanurzony w cieczy, wał tłoka należy mocno docisnąć, aby wymusić przepływ powietrza pomiędzy podkładkami i tłokiem.
Ta praca wymusza przepływ płynu przez otwory głównego tłoka i pomaga wykrwawić całe powietrze.!!!
3. Poczekaj chwilę, aby pęcherzyki powietrza urosły do powierzchni. Wyciągnij nieco wałek tłoka, nie pozwalając, by otwory spadowe znalazły się nad powierzchnią. Uzupełnij w razie potrzeby o więcej płynu.

4. Powtarzaj tę procedurę, aż całe powietrze zostanie wydalone. Jeśli podkładki są bardzo twarde, można sprawdzić, naciskając tłoczysko bardzo mocno. Jeśli nadal pozostanie powietrze, poziom płynu będzie się przesuwał!!!!!. Jeśli tak, mocno uderz końcówką w ssztyce za pomocą plastikowego młotka, aby otworzyć podkładki.

5.Poluzuj regulacje odbicia żebyś się nie męczył podczas odpowietrzania (wciskając tłok góra -dół) ale bardziej dokręcając daje lepsze efekty odpowietrzania.
W filmie jest jeden błąd ,powiedziałem otwory odpowietrzające w tłoku zamiast otwory/kanały przelotowe !.
Film1
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... BsS3hfbmdR
Na filmie widać jak przy zamkniętej velve jet (regulacja odbicia ) trudno wypchać sztyce z tłokiem czy wsunąć .Pokazuje to przy okazji test ciśnienia tłoka olejowego.
5. Gdy całe powietrze zostanie wyrzucone, pociągnij wałek tłoka w górę tak daleko, jak to możliwe, bez otworów upustowych w trzonie tłoka nad powierzchnią płynu. Uzupełnij płynem aż do krawędzi rury cylindrycznej.
6. Wepchnij głowicę uszczelki w dół do płynu i ostrożnie w dół do rowka o-ring, upewnij się, że otwór odpowietrzający jest skierowany w Twoją stronę. Następnie wepchnij wałek/sztyca tłoka do połowy. Upewnij się, że tłok dzielący(pojemnik kompresji) znajduje się całkowicie w dolnej części zbiornika

7.Otwórz zawór kompresji i za pomocą tępego śrubokrętu -(wersja bez regulacji)odkręć compresion velve ,anti clockwise -odwrotnie w kierunku wskazówki zegara(z regulacją)
8. Zamocuj pierścień zabezpieczający i pociągnij tłok w górę, upewnij się, że pierścień zabezpieczający jest zamocowany w rowku i rowku zespołu głowicy uszczelniającej.
9. Przy całkowicie wysuniętym trzonie tłoka/sztycuy zmierzyć ponownie od krawędzi zbiornika do górnej krawędzi dzielącego tłoka-(tłok pojemnika kompresji). Jeśli wartość między pierwszym a drugim pomiarem jest większa niż 7 mm lub mniejsza niż 4 mm,otwórz śrubę do napełniania i ostrożnie ustaw położenie tłoka dzielącego, jeśli tłok jest zbyt mocno napełniony płynem w otworze do napełniania. Następnie wkręć śrubę do napełniania.(śruba napełnienia-mowa o śrubie imbusowej na przewodzie olejowym)
10. Dobij zaślepkę cylindra , używając jej plastikowego młotka(cylinder amortyzatora)
Nabicie gazem /dla testu 6B powietrzem.
Posmarujo-ring na pokrywie, za pomocą czerwonego smaru(używam smaru KYB) i wepchnij go do komory za pomocą przyrządu 720-03. Zamontuj pierścień zabezpieczający, upewniając się, że prawidłowo wchodzi do rowka.( smar na uszczelce zatyczki pojemnika kompresji) i nabij gazem.(6,5- 10Bar)
Put the dividing piston in correct position according to table.
Reservoir length Position of dividing piston
80 mm -47mm
90 mm 57 mm
110 mm ttr -77 mm
120 mm -87 mm
133 mm -100mm
150 mm -117 mm
180- mm 147 mm
220- mm 187mm
film 2
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... tCej8tQRV8