ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Dzisiaj dostałem przesyłkę z częściami zamiennymi i muszę powiedzieć ze jedna z nich OH 01056-13(tuleja prowadnicy 16x12mm) jest o 3mm za krótka ,poza tym pasuje.oznaczenie prawidłowe dla tego modelu powinno być 01056-01-(16x15mm)
prowadnica/sztyca dopiero będzie zrobiona w styczeń. fachman jest na chorobowym
zamówiona kolejna cześć która jest w moim przypadku zniszczona(jedna z dwóch uszczelek śruby regulującej odbicie)
nr katalogowy.Seal rebound adjustment 01016-01koszt 15zł.Nie maja tego na stanie a czas realizacji do 3 tygodni
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 07:08 przez Dalti, łącznie zmieniany 7 razy.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Hej,
nadal nie widze fotek.
Musisz powrzucać bezpośrednie linki do zdjęć (prawym przyciskiem myszy na fotkę -> otwórz grafikę w nowej karcie) i dopiero te linki trzeba kopiować.
Bezpośrednio z albumu google nie pozwala linkować
nadal nie widze fotek.
Musisz powrzucać bezpośrednie linki do zdjęć (prawym przyciskiem myszy na fotkę -> otwórz grafikę w nowej karcie) i dopiero te linki trzeba kopiować.
Bezpośrednio z albumu google nie pozwala linkować
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Pięknie nic jak życzyć fachmanowi rychłego powrotu do zdrowia bez drwin , bo takie czary to tylko w bajkach - oby mu się tylko nie pogorszyło bo będzie miał ciężko umrzeć .Dalti pisze:[
prowadnica/sztyca dopiero będzie zrobiona w lutym. fachman jest na chorobowym
Z autopsji podpowiem ci szukaj innej alternatywy bo na wiosnę możesz zostać bez tylnego amortyzatora albo opcja czekaj tatka latka .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Nie luty styczeń pomyliłem miesiące(już poprawiłem i ze zdjęciami też ) .Spokojnie kolego do marca sporo czasu.alternatywa jest ale po co przepłacać.Gacek pisze:Pięknie nic jak życzyć fachmanowi rychłego powrotu do zdrowia bez drwin , bo takie czary to tylko w bajkach - oby mu się tylko nie pogorszyło bo będzie miał ciężko umrzeć .Dalti pisze:[
prowadnica/sztyca dopiero będzie zrobiona w lutym. fachman jest na chorobowym
Z autopsji podpowiem ci szukaj innej alternatywy bo na wiosnę możesz zostać bez tylnego amortyzatora albo opcja czekaj tatka latka .
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Przykładowy film honowania za pomoca Flex-hone (tak samo robimy z cylindrem amortyzatora)
https://www.youtube.com/watch?v=dTqHQ5b4FAU
https://www.youtube.com/watch?v=zvr1bJ9Kjuc
cena szczotek w Polsce oscyluje w granicy 90-170 zł .ja będę używał szczotki na wiertarkę z papierem ściernym o gradacji 260 uprzednio namoczonym w oleju mineralnym .to honowanie nie ma nic spólnego z honowaniem cylindrów silnikowych .chodzi o przeszlifowanie poprzeczne dla lepszego filmu olejowego. Parę razy tam i powrotem i to wszystko.
W sobotę przyjdą pozostałe części zamawiane (podeśle fotkę)pozostaje mi już tylko czekać na sztyce
https://www.youtube.com/watch?v=dTqHQ5b4FAU
https://www.youtube.com/watch?v=zvr1bJ9Kjuc
cena szczotek w Polsce oscyluje w granicy 90-170 zł .ja będę używał szczotki na wiertarkę z papierem ściernym o gradacji 260 uprzednio namoczonym w oleju mineralnym .to honowanie nie ma nic spólnego z honowaniem cylindrów silnikowych .chodzi o przeszlifowanie poprzeczne dla lepszego filmu olejowego. Parę razy tam i powrotem i to wszystko.
W sobotę przyjdą pozostałe części zamawiane (podeśle fotkę)pozostaje mi już tylko czekać na sztyce
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Ja pochodzę chyba z innej epoki zapewne przedlodowcowej .Zupełnie nie rozumiem tego manewru który chcesz wykonać ? przy układach hydraulicznych taka operacja bez regeneracji powierzchni to przysłowiowe wylewanie dzieciaka z kąpielą .Niech mnie ktoś oświeci bo nie nadążam już chyba za nowymi trendami .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Tam nie ma żadnej powłoki ,to zwykły stalowy cylinder.Napisze na chłopski rozum,chodzi o zmatowanie /rysy pod kątem 45-10stopni-to co jest z osadem i wyślizgane (za gładkie) nie starcie .Gacek pisze:Ja pochodzę chyba z innej epoki zapewne przedlodowcowej .Zupełnie nie rozumiem tego manewru który chcesz wykonać ? przy układach hydraulicznych taka operacja bez regeneracji powierzchni to przysłowiowe wylewanie dzieciaka z kąpielą .Niech mnie ktoś oświeci bo nie nadążam już chyba za nowymi trendami .
Serwisówka mówi
1:1 Hone the cylinder tube and the gas reservoir.
1:2 Use black/grey honing brush (01726- 01, 01727- 01, 01728- 01, 01741- 01) for steel tube and white brush (01727- 02, 01727- 03, 01728- 02, 01728- 03), for aluminium tube.
1:3 Remove burrs from end of cylinder tube by using a file, or replace it.
1:4 Clean the tubes very careful, use a degreasing detergent and blow dry with compressed air.
CAUTION! After honing, the tubes must be throughly cleaned, to avoid damages from remaining metal particles.
CAUTION! When a brand new tube is installed it is necessary to hone it, as this is normally not a step in the manufactur
co po naszemu
1: 1 honowanie rury cylindra i zbiornik gazu.
1: 2 Użyj szczotki honującej w kolorze czarnym / szarym (01726- 01, 01727- 01, 01728- 01, 01741-01) do rury stalowej i białej szczotki h. (01727 02, 01727 03, 01728 02, 01728 03), do rury aluminiowej.
1: 3 Usuń zadziory z końca cylindra za pomocą pliku lub wymień go.
1: 4 Wyczyść probówki bardzo ostrożnie, użyj detergentu odtłuszczającego i przedmuchaj sprężonym powietrzem.
UWAGA! Po honowaniu rury muszą być dokładnie oczyszczone, aby uniknąć uszkodzeń pozostałych cząstek metalu.
UWAGA! Po zainstalowaniu zupełnie nowej rury konieczne jest jej ulepszenie(czyli honowanie), ponieważ zwykle nie jest to krok w produkcji
najlepsza do poprawienia struktury cylindra byłaby 800G(honowanie 2-3 w dół i górę i to wszystko)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2017, 18:47 przez Dalti, łącznie zmieniany 6 razy.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Mnie uczono ze honowanie powierzchni służy poprawnemu dotarciu podzespołów które noszą nazwijmy to "nadwymiar" w celu osiągnięcia pasowań wskazanych dla poprawnej pracy .Spotkałem się w życiu z obrazami cylindrów z nietkniętym honem -nie zmienia to faktu ze poprawnie dotarta powierzchnia cylindra powinna być gładka jak przysłowiowa "dupa niemowlaka " .
Moim zdaniem lecisz na półśrodkach amortyzator z ttr ma wkręcana rurę "cylinder " w górne mocowanie dosłownie kilkanascie minut temu rozmawiałem z znajomym który taką rurę po prostu zastąpił nową oddał do tokarza który wytoczył na niej nowy gwint pod górne mocowanie i po sprawie .Ja nie jestem jakiś zielony leszcz który łyka takie tematy ( a jak już łykam to często weryfikuję takie sprawy ).
Z takim podejściem zmienił bym nazwę na reaniamacja a nie regenaracja - ale to zapewne kwestia słownictwa
Moim zdaniem lecisz na półśrodkach amortyzator z ttr ma wkręcana rurę "cylinder " w górne mocowanie dosłownie kilkanascie minut temu rozmawiałem z znajomym który taką rurę po prostu zastąpił nową oddał do tokarza który wytoczył na niej nowy gwint pod górne mocowanie i po sprawie .Ja nie jestem jakiś zielony leszcz który łyka takie tematy ( a jak już łykam to często weryfikuję takie sprawy ).
Z takim podejściem zmienił bym nazwę na reaniamacja a nie regenaracja - ale to zapewne kwestia słownictwa
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Gacek niech tam ci będzie reanimacja ,oby pacjent żył.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc
Honowanie
Na początku muszę wyjaśnić ze cylinder amortyzatora się honuje na przekór tym co sadzą ze nie. Jest to jak byk czarno na białym wypisane w serwisówce. Dlaczego serwis używa słowa hone-honowanie Flex -hone(węglik krzemu lub glinu) szczotką która bardziej gładzi (lepsze słowo niż matowanie)co nie świadczy ze nie robi micro rys. Nawet nowe cylindry są wykańczane w ten sposób jak i te które są po regenerowaniu i Nie! polerowane. To właśnie takie narzędzie które dedykuje firma ohlins służy do wykańczania powierzchni (gradacja w zależności od rys 120-800 grid)
lektura- http://www.flex-hone.pl/flex-hone/index
Nie robimy tego w miejscu osadzenia głowicy lecz pracy tłoka .
Jeśli cylinder ma zbyt głębokie rysy to taki cylinder nadaje się już tylko do wymiany .
W moim przypadku można użyć urządzenia z spolerowanym papierem 260g (do ok 600G)lecz na próbnym elemencie ,okazuje się za bardzo inwazyjny (ziarnistość w zależności od powierzchni). Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku była by Flex-hone 800 .którą wcześniej polecałem.
Każdy cylinder wymaga takiej operacji w większym lub mniejszym stopniu w zależności od skali zużycia. Wątpię ze w 10 letnich wypracowanych sprzętach będzie on idealny .
Wymiana całego cylindra to koszt ostateczny i na pewno nie będzie to tanio u pana ohlinsa czy tokarza( o takiej precyzji o jakiej myślę,i tak trzeba beze po obróbce mechanicznej to spolerować w ten sam sposób )Nigdy tez się nie dowiesz czy było warto.
Z prac wyślę foty
Powierzchnia została wygładzona papierem 2000p.z dodatkiem oleju mineralnego .lepszy efekt osiągnąłem z wd40. Zniknęły większość rys podłużnych przy znikomej ingerencji ściernej.W praktyce zerowe starcie powierzchni ,bardziej nadanie struktury lini poprzecznych(honowaniem).Nie jest to honowanie jak w przypadku cylindra silnika gidze pierścienie T. docierają powierzchnie ,tu jest pierścień tłoka z powłoką teflonowa. .Robimy 2-3 podejść i to wszystko.Nie ścieramy!!
Jak podaje serwis manuale nierówne /chropowata powierzchnie pierścienia tłoka trzeba przetrzeć papierem ściernym 1200p(ja to zrobiłem 2000p)
Nie gładzimy w strefie głowicy.!
Na pewno nie osiągniecie takiego efektu jak przy flex-hone który robi mikro ryski krzyżowe i lepsza powłokę/gładź, jednak wydawanie 160zł na jeden raz to o wiele za dużo .
Polecam udanie się do rożnych zakładów zajmujących układami pneumatyki lub honujących silniki, może będą posiadać odpowiedni rozmiar szczotki jak i gradacji .Za parę złotych odświeżycie strukturę jeśli nie będzie za bardzo zużyta.
Kwestia sprawy zużycia cylindra,tu nie zrobicie nic za wiele. Chyba ze jest pokryty Nikasil to można go zregenerować.
przed
W taki sposób papier dopasuje się do średnicy otworu bez zbytniego dociskania.
Gładzimy 2-4 razy tam i spowrotem 600-1000obr/min
po
szału nie ma ale jest poprawa.
Na początku muszę wyjaśnić ze cylinder amortyzatora się honuje na przekór tym co sadzą ze nie. Jest to jak byk czarno na białym wypisane w serwisówce. Dlaczego serwis używa słowa hone-honowanie Flex -hone(węglik krzemu lub glinu) szczotką która bardziej gładzi (lepsze słowo niż matowanie)co nie świadczy ze nie robi micro rys. Nawet nowe cylindry są wykańczane w ten sposób jak i te które są po regenerowaniu i Nie! polerowane. To właśnie takie narzędzie które dedykuje firma ohlins służy do wykańczania powierzchni (gradacja w zależności od rys 120-800 grid)
lektura- http://www.flex-hone.pl/flex-hone/index
Nie robimy tego w miejscu osadzenia głowicy lecz pracy tłoka .
Jeśli cylinder ma zbyt głębokie rysy to taki cylinder nadaje się już tylko do wymiany .
W moim przypadku można użyć urządzenia z spolerowanym papierem 260g (do ok 600G)lecz na próbnym elemencie ,okazuje się za bardzo inwazyjny (ziarnistość w zależności od powierzchni). Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku była by Flex-hone 800 .którą wcześniej polecałem.
Każdy cylinder wymaga takiej operacji w większym lub mniejszym stopniu w zależności od skali zużycia. Wątpię ze w 10 letnich wypracowanych sprzętach będzie on idealny .
Wymiana całego cylindra to koszt ostateczny i na pewno nie będzie to tanio u pana ohlinsa czy tokarza( o takiej precyzji o jakiej myślę,i tak trzeba beze po obróbce mechanicznej to spolerować w ten sam sposób )Nigdy tez się nie dowiesz czy było warto.
Z prac wyślę foty
Powierzchnia została wygładzona papierem 2000p.z dodatkiem oleju mineralnego .lepszy efekt osiągnąłem z wd40. Zniknęły większość rys podłużnych przy znikomej ingerencji ściernej.W praktyce zerowe starcie powierzchni ,bardziej nadanie struktury lini poprzecznych(honowaniem).Nie jest to honowanie jak w przypadku cylindra silnika gidze pierścienie T. docierają powierzchnie ,tu jest pierścień tłoka z powłoką teflonowa. .Robimy 2-3 podejść i to wszystko.Nie ścieramy!!
Jak podaje serwis manuale nierówne /chropowata powierzchnie pierścienia tłoka trzeba przetrzeć papierem ściernym 1200p(ja to zrobiłem 2000p)
Nie gładzimy w strefie głowicy.!
Na pewno nie osiągniecie takiego efektu jak przy flex-hone który robi mikro ryski krzyżowe i lepsza powłokę/gładź, jednak wydawanie 160zł na jeden raz to o wiele za dużo .
Polecam udanie się do rożnych zakładów zajmujących układami pneumatyki lub honujących silniki, może będą posiadać odpowiedni rozmiar szczotki jak i gradacji .Za parę złotych odświeżycie strukturę jeśli nie będzie za bardzo zużyta.
Kwestia sprawy zużycia cylindra,tu nie zrobicie nic za wiele. Chyba ze jest pokryty Nikasil to można go zregenerować.
przed
W taki sposób papier dopasuje się do średnicy otworu bez zbytniego dociskania.
Gładzimy 2-4 razy tam i spowrotem 600-1000obr/min
po
szału nie ma ale jest poprawa.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2017, 19:10 przez Dalti, łącznie zmieniany 2 razy.