Strona 4 z 17

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 23 lis 2015, 16:09
autor: fryzjer
Mógłbyś napisać ile kosztował Cię wałek zdawczy??
Jak wygląda wymiana tego wałka, czy jest mocno skomplikowana?
Sam w swoim moto mam ten wałek zużyty. Na razie,zębatkę wkleiłem na klej,bo szkoda jest mi rozkręcać silnik, jeśli nic nie dymi.Chciałbym zająć się tym wałkiem, przy remoncie w przyszłości.
Co prawda to w moim moto jest nowszy wałek,z drobnym wieloklinem.Ale wydaje mi się,że koszty wałka powinny być podobne,jak i procedura jego wymiany.

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 23 lis 2015, 16:55
autor: fakir
fryzjer pisze:Mógłbyś napisać ile kosztował Cię wałek zdawczy??
Jak wygląda wymiana tego wałka, czy jest mocno skomplikowana?
Sam w swoim moto mam ten wałek zużyty. Na razie,zębatkę wkleiłem na klej,bo szkoda jest mi rozkręcać silnik, jeśli nic nie dymi.Chciałbym zająć się tym wałkiem, przy remoncie w przyszłości.
Co prawda to w moim moto jest nowszy wałek,z drobnym wieloklinem.Ale wydaje mi się,że koszty wałka powinny być podobne,jak i procedura jego wymiany.
Do wymiany wałka zdawczego trzeba rozbebeszyć cały piec, tzn ściągnąć głowicę, cylinder i rozpołowić kartery.
Ja bym nie ruszał, ale z drugiej strony może wieloklin chu.. strzelić gdzieś daleko po za domem...

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 25 lis 2015, 11:35
autor: mallory
Po remoncie mam zamiar zdać relację z dokładnych kosztów.
Dzięki info od ArturaS pobiegłem do ASO bo mają promocję tyle % ile lat ma moto.
Cena wałka do 1vj 960 PLN, ja dostałem za 605 PLN. Reszta cen po zakończeniu remontu - szlif i wał się robią:))

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 25 lis 2015, 11:38
autor: mallory
fakir pisze:
fryzjer pisze:Mógłbyś napisać ile kosztował Cię wałek zdawczy??
Jak wygląda wymiana tego wałka, czy jest mocno skomplikowana?
Sam w swoim moto mam ten wałek zużyty. Na razie,zębatkę wkleiłem na klej,bo szkoda jest mi rozkręcać silnik, jeśli nic nie dymi.Chciałbym zająć się tym wałkiem, przy remoncie w przyszłości.
Co prawda to w moim moto jest nowszy wałek,z drobnym wieloklinem.Ale wydaje mi się,że koszty wałka powinny być podobne,jak i procedura jego wymiany.
Do wymiany wałka zdawczego trzeba rozbebeszyć cały piec, tzn ściągnąć głowicę, cylinder i rozpołowić kartery.
Ja bym nie ruszał, ale z drugiej strony może wieloklin chu.. strzelić gdzieś daleko po za domem...
Lubie to!!!

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 26 lis 2015, 09:14
autor: mallory
glina pisze:Z ciekawości zapytam - ile Cię wyniósł oryginalny tłok Izumi ?
Po promocji 28% 350pln (bez pierścionków)

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 07 gru 2015, 21:24
autor: Gacek
A ja nadal z niecierpliwością trolla śledzę temat i oczekuje wnikliwej relacji na temat reanimacji tego sprzeta :) .
mallory pisze:
glina pisze:Z ciekawości zapytam - ile Cię wyniósł oryginalny tłok Izumi ?
Po promocji 28% 350pln (bez pierścionków)
zapytam ? sworzeń z zabezpieczeniami należy teraz w skład takiego zestawu ? :P .

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 08 gru 2015, 08:23
autor: terenowiecc
Dobre pytanie. Też mnie to ciekawi bo jakiś czas temu wszystkie elementy trzeba było kupować oddzielnie i o ile sam tłok był w znośnej cenie, tak komplet wychodził dosyć drogo.

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 12 gru 2015, 15:48
autor: mallory
Więc z kłopotami, ale ciągle się coś robi.
Głowica się robi, szlif się robi, problem z korbą jest.

Po rozkuciu wału okazało się, że korba powinna być 34mm od modelu 55W albo 34L. Nie ma zamienników tylko oryginał. W ASO mają kody i rysunki bez wymiarów - jak podałem rocznik to chcieli ściągać korbę 35 mm , jak podałem kod ramy to także 35 mm (może się komuś w przyszłości przyda 35mm oznaczenia 1VJ-11651-01-00 lub 1VJ116510100) Oznaczenia na starej oryginalnej korbie nic im nie mówiły, nie mają wymiarów. Dopiero włoskie forum (translator się przydał) + kod silnika + pomiary starej korby + pomoc ArturaS (dzięki - znowu:))) dały odpowiedź, że potrzebna inna korba - 34mm - oznaczenia 34K-11651-00-00 34K116510000.
Zamienników brak, oryginał już jedzie z Japonii - więc sprawa się przeciągnie.

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 12 gru 2015, 16:24
autor: mallory
Coś o kosztach. Przed podjęciem decyzji się przydać może.
Koszty dotychczasowe:
1. Krućce gaźnikowe - zamienniki - 160
2. Wałek zdawczy - oryginał - 605
3. Tłok - pierwszy nadwymiar - oryginał - 350
4. Pierścienie - oryginały - 145
5. Sworzeń tłoka - oryginał - 85
6. Zębatka zdawcza - oryginał - 40
7. Łańcuch rozrządu - oryginał - 100
8. Uszczelki, śruby, podkładki - oryginały - ok. 60
9. Korbowód - oryginał - 222
10. Czop korbowodu - oryginał - 244
11. Łożysko korbowodu - oryginał - 118
12. Podkładki - korbowód - oryginał - 43
13. Łożyska wału - zamienniki - 150
14. Uszczelki - ok. 200
15. Szlif cylindra - ok. 100
16. Regeneracja głowicy - ok. 100
17. Regeneracja wału ok. 100

Razem: 2822

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

: 13 gru 2015, 23:53
autor: Gacek
Jednym słowem przejebane :? Sam to będziesz montował czy ktoś ci to będzie robił ?