"Super" Tenere 1 VJ
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Najs Myszak - gratuluję Motocykl w fajnym klimacie
PS: Jeśli jakiś czas temu kupowałeś te handbary na alledrogo to zwinąłeś mi je sprzed nosa :/
PS: Jeśli jakiś czas temu kupowałeś te handbary na alledrogo to zwinąłeś mi je sprzed nosa :/
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Teresa śmiga dzielnie, ma już za sobą dwukrotną wymianę oleju i prócz małych kłopocików, świetnie daje sobie radę.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Śliczności, tylko gumiaki zmień na coś gryzącego glebę
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Najpierw 500km na początkowe dotarcie po asfaltach, a potem albo e-09 wróci, albo ac 10 wskoczą
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Piękny czołg. Ten oliwkowy też
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
- Motocykl: xt600
Re: "Super" Tenere 1 VJ
ładne tereny do kopania( z wykrywką) aż grzech niesperygrynować
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Nowy sezon otwarty, a wraz z nim nowe problemy.
Motocykl zimą dostał nowy łańcuszek Morse'a i nową uszczelkę pod głowicą. Przed remontem, nic złego się nie działo, jeździł i odpalał normalnie. Jednak po montażu nowych podzespołów, wróciły znów problemy z przerywaniem powyżej 5k obr.
Odbyło się czyszczenie gaźników, zabawy z zaworami, obniżanie i podwyższanie poziomu paliwa "na rurkę", nic to nie dawało.
Po 1. Mam problem z małą iskrą( wymieniłem cewkę, przewód WN i fajkę(tymczasowo 5 Ohm, bo 10 nie mieli)
Wciąż bez zmian. Podmieniałem ze starą - to samo, zapasowy moduł też był podpinany i nic to nie zmieniło.
Wzorując się na Arturze i Tenerowcu dokonałem pomiarów rezystancji przy temp zew 20st, otrzymałem poniższe wyniki:
Rezystancja uzwojenia pierwotnego cewki WN, czyli zacisk (+) i (-) (dwa wejścia do cewki):
Serwisówka: 4 Ω ± 15% at 20°C (68°F)
3AJ - 0.7 Ω
moja - 1 Ω
Rezystancja uzwojenia wtórnego cewki WN, czyli zacisk (+) na cewce i przewód WN (należy zdjąć fajkę):
Serwisówka: 13 kΩ ± 20% at 20°C (68°F)
3AJ - 9.51 kΩ
moja - 9.98 kΩ
Czujnik położenia wału (pick-up coil) :
Serwisówka:
a.) 230 Ω ± 20% przy 20°C niebiesko/żółty i zielono/biały
b.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - niebiesko/żółty
c.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - zielono/biały
3AJ:
a.) 222 Ω
b.) 110 Ω
c.) 112 Ω
moja :
a.) 286 Ω
b.) 113 Ω
c.) 190 Ω <- podejrzanie duża
Dodatkowe pomiary:
Rezystancja pomiędzy czerwonym a brązowym wychodzącymi z alternatora (serwisówka:160-240 Ω przy 20°C):
3AJ: 120 Ω
moja: 168 Ω
Po. 2 coś zaczęło się dziać z ładowaniem.
Bez obciążenia - 11,8V
Z obciążeniem - 11,6V
Po podmianie regulatora napięcia - to samo.
Rezystancja zmierzona na białych kablach od alternatora( serwisówka: 0,7-1,1Ohm)
1-2 =2,0 Ohm
1-3 =2,2 Ohm
2-3 =2,1 Ohm
Napięcie zmierzone na białych kablach wychodzących z alternatora:
Bez obciążenia:
1-2 =2,1V
1-3 =2,0V
2-3 =1,9V
Z obciążeniem:
1-2 =9,0V
1-3 =9,4V
2-3 =8,8V
Oczywiście dla obejścia poprowadziłem osobne masy aku-silnik, reg-aku i istalacja-rama, niestety nie wpłynęło to na poprawę parametrów.
Wstępnie wnioskuje, że do wymiany kwalifikuje się całe uzwojenie statora, jednak chciałbym zaznajomionych z tematem zapytać, czy jest to ostateczność, czy istnieje może jakiś sposób na uratowanie instalacji?
Jeśli jednak wymiana uzwojenia jest nieunikniona, to gdzie najlepiej się w nie zaopatrzyć?
Motocykl zimą dostał nowy łańcuszek Morse'a i nową uszczelkę pod głowicą. Przed remontem, nic złego się nie działo, jeździł i odpalał normalnie. Jednak po montażu nowych podzespołów, wróciły znów problemy z przerywaniem powyżej 5k obr.
Odbyło się czyszczenie gaźników, zabawy z zaworami, obniżanie i podwyższanie poziomu paliwa "na rurkę", nic to nie dawało.
Po 1. Mam problem z małą iskrą( wymieniłem cewkę, przewód WN i fajkę(tymczasowo 5 Ohm, bo 10 nie mieli)
Wciąż bez zmian. Podmieniałem ze starą - to samo, zapasowy moduł też był podpinany i nic to nie zmieniło.
Wzorując się na Arturze i Tenerowcu dokonałem pomiarów rezystancji przy temp zew 20st, otrzymałem poniższe wyniki:
Rezystancja uzwojenia pierwotnego cewki WN, czyli zacisk (+) i (-) (dwa wejścia do cewki):
Serwisówka: 4 Ω ± 15% at 20°C (68°F)
3AJ - 0.7 Ω
moja - 1 Ω
Rezystancja uzwojenia wtórnego cewki WN, czyli zacisk (+) na cewce i przewód WN (należy zdjąć fajkę):
Serwisówka: 13 kΩ ± 20% at 20°C (68°F)
3AJ - 9.51 kΩ
moja - 9.98 kΩ
Czujnik położenia wału (pick-up coil) :
Serwisówka:
a.) 230 Ω ± 20% przy 20°C niebiesko/żółty i zielono/biały
b.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - niebiesko/żółty
c.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - zielono/biały
3AJ:
a.) 222 Ω
b.) 110 Ω
c.) 112 Ω
moja :
a.) 286 Ω
b.) 113 Ω
c.) 190 Ω <- podejrzanie duża
Dodatkowe pomiary:
Rezystancja pomiędzy czerwonym a brązowym wychodzącymi z alternatora (serwisówka:160-240 Ω przy 20°C):
3AJ: 120 Ω
moja: 168 Ω
Po. 2 coś zaczęło się dziać z ładowaniem.
Bez obciążenia - 11,8V
Z obciążeniem - 11,6V
Po podmianie regulatora napięcia - to samo.
Rezystancja zmierzona na białych kablach od alternatora( serwisówka: 0,7-1,1Ohm)
1-2 =2,0 Ohm
1-3 =2,2 Ohm
2-3 =2,1 Ohm
Napięcie zmierzone na białych kablach wychodzących z alternatora:
Bez obciążenia:
1-2 =2,1V
1-3 =2,0V
2-3 =1,9V
Z obciążeniem:
1-2 =9,0V
1-3 =9,4V
2-3 =8,8V
Oczywiście dla obejścia poprowadziłem osobne masy aku-silnik, reg-aku i istalacja-rama, niestety nie wpłynęło to na poprawę parametrów.
Wstępnie wnioskuje, że do wymiany kwalifikuje się całe uzwojenie statora, jednak chciałbym zaznajomionych z tematem zapytać, czy jest to ostateczność, czy istnieje może jakiś sposób na uratowanie instalacji?
Jeśli jednak wymiana uzwojenia jest nieunikniona, to gdzie najlepiej się w nie zaopatrzyć?
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: "Super" Tenere 1 VJ
Na białych kablach jest prąd przemienny, mierzyłeś to miernikiem do prądu przemiennego?
Powinno tam być ok. 15-30V AC na każdej parze podczas wolnych obrotów
oraz ok 40-90volt przy ok. 5tys obr
Oczywiście podczas pomiaru odpięta kostka od regulatora.
Ważne aby wysokość napięcia była na każdej parze równa, mniej ważna jest wysokość napięcia.
Stator czyli uzwojenie alternatora polecam oddać do firmy która zajmuje się regeneracją, niż szukać używki w niewiadomym stanie.
Polecam firmę "grywer" http://panoramafirm.pl/%C5%9Bl%C4%85ski ... t_faj.html
Powinno tam być ok. 15-30V AC na każdej parze podczas wolnych obrotów
oraz ok 40-90volt przy ok. 5tys obr
Oczywiście podczas pomiaru odpięta kostka od regulatora.
Ważne aby wysokość napięcia była na każdej parze równa, mniej ważna jest wysokość napięcia.
Stator czyli uzwojenie alternatora polecam oddać do firmy która zajmuje się regeneracją, niż szukać używki w niewiadomym stanie.
Polecam firmę "grywer" http://panoramafirm.pl/%C5%9Bl%C4%85ski ... t_faj.html
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré