Yamaha XT600E '94

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: czadi »

Tłok będziesz wkładał Yamahy czy Wossnera bo jakbyś władał TKRJ to możesz szlifować na 95,25 gładź u Ciebie wygląda ładnie to powinno spokojnie dać radę :bananasaluta:
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Będzie TKRJ, ale 95.50 - raz, że są te rysy, dwa że owalizacja już spora
Gacek pisze:Nie zapomniał bym zweryfikować stan zaworu odpowiedzialnego za odp. ew nadmiaru oliwy z airboksa (moze go po prostu nie masz ? )i dla tego zasysa ci piasek z pod kól )
Zaworek na wężyku jest. Ewidentnie ciągnie przez gąbkową uszczelkę :? Zastanawia mnie jeszcze patent "odpowietrzenia" drugiego gaźnika, czyli wężyk puszczony do góry, zakończony małym filterkiem, którego sitko spokojnie puści piasek - w gaźniku 3AJ czegoś takiego nie ma w ogóle :niewiem: Element nr 50 http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 05#g178743 a w 3AJ http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 12#g165087
Swoją drogą, może dzięki temu ten 3TB mimo, że silnik na wykończeniu, miał o niebo lepsze odejście na wyższych obrotach? :niewiem: Nie ogarniam gaźników. W KLE 500 też cholery co rok wkładali zmodyfikowane wersje.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: Gacek »

Wężyk 50 współpracuje z komorą nad przepustnica - wiec moim zdaniem to nie to - u siebie miałem podobnie jak ty zasyfiony airbox .Króce gumowe dolot do gaźnika montuję na smarze (silikonowym ) do airboxa filtr powietrza dociągam dorobionym patentem tak ze gąbka jest mocniej ściśnięta odkręcany element dolotu mam po prostu powycinany tak aby wytwarzał mniejsze podciśnienie .Od tamtej pory kiedy tak poczyniłem nie mam piasku w airboksie oliwy też nie zalega tam taka ilość .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Żeby nie było, że nic się nie dzieje ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bardzo ciekawe łożysko główki ramy :?
Obrazek

Jak już wsio rozebrane, to ciekawość należy zaspokoić - ważenie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej już z górki. Małżonka nie mogła się zdecydować na nowe barwy, więc olałem temat i pozostanie czarnuch, ramy też nie ruszałem
Obrazek

Kilka fotek więcej: https://picasaweb.google.com/1122217928 ... uildXT600E#

Zrobiłem mały upgrade zawieszenia. Nie pod off, nie pod asfalt, a pod niższego drivera, czyli żonę ;) Z przodu zamiast oryginalnej sprężyny wstawiłem wszystkie trzy sprężyny z zawiasu z 3AJ - będzie miękko i nieco niżej. Tył podobnie, wstawiłem sprężynę z 3AJ, która mimo większego skoku amorka 3AJ jest krótsza :shock: Dzięki temu w tenerce też zrobiłem porządek z tyłem, bo za bardzo siedział. Jak dobrze pójdzie, to w weekend rozpocznę docieranie. Za 3 tyg. moto musi dojechać na zlot, a w czerwcu do Rumunii :?

Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: Gacek »

Może przy następnych modyfikacjach zafunduj do 3 tb na tył krotką kość z 3AJ a swoją wydłuż do dł 3TB :roll: ,
Ogólnie na ile kumam temat to wsadził bym zawias z 3 aj do 3tb ja z 3 tb do 3 aj oczywiście po pewnych modyfikacjach :roll: .
Nie bardzo czytelnie odbieram wskazania tej wagi możesz czytelniej uzupełnić fotki :)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Przedni zawias z 3AJ wsadzony do 3TB spowodowałby szybkie spotkanie opony z dolną półką. Rura nośna w 3TB jest dłuższa kilka cm, a skok mniejszy również kilka cm. Obniżając przód mogłem lagi wpuścić w półki ok 3cm (nie pamiętam dokładnie), a później przy dobiciu koło już by ciorało o błotnik.
Jutro zważę koło 18" z 3AJ, niestety z oponą. Niestety, bo opony różnie ważą, a aktualnie mam tam CST, bardzo lekką. Przy pierwszej okazji zważę koła bez opon. Przydałaby się waga tylnego kół z XTZ660 Tenere - zdaje się, że pasują 1:1 do 3TB, a są na aluminiowych obręczach. Jak będę się kręcił docierając czarnucha, pojadę na skup złomu, ciekawy jestem ile faktycznie waży. Namierzyłem już złomowisko z bardzo czułą elektroniczną wagą ;)
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: mlody »

Mam aluminiową 18-stkę. Mogę zważyć. Tyle że jest bez tarczy i zabieraka. No i oczywiście bez opony
ural2
Lubiący błoto
Posty: 56
Rejestracja: 23 gru 2013, 18:45
Motocykl: Yamaha xt 600 1994
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ural2 »

Arturs mam pytanie ile wynosi koszt części przy remoncie tłok, cylinder, głowica?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: ArturS »

Tak mnie więcej:
- 250zł tłok
- 90zł szlif+honowanie
- 90zł obróbka głowicy (przy opcji, że nie trzeba wymieniać gniazd, prowadnic lub zaworów)
- 150zł uszczelki TOP-END ProX
- 250zł olej na docieranie ok 6L + olej docelowy (pół/full syntetyk)
Razem ok 830zł + paliwo na wożenie się po szlifierniach i różnej maści przesyłki.

Ja do tego wymieniłem łańcuch rozrządu, bo już był wyciągnięty na 2 ząbki od końca.
JAWKA SIEDLCE
Po kostki w błocie
Posty: 257
Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
Motocykl: xt600

Re: Yamaha XT600E '94

Post autor: JAWKA SIEDLCE »

Artur dodaj że do ceny części trzeba marże doliczyć :lol:
ODPOWIEDZ