
Yamaha XT600E '94
- czadi
- Lubiący błoto
- Posty: 80
- Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
- Motocykl: XT 600 2KF
- Lokalizacja: Rawicz
Re: Yamaha XT600E '94
Tłok będziesz wkładał Yamahy czy Wossnera bo jakbyś władał TKRJ to możesz szlifować na 95,25 gładź u Ciebie wygląda ładnie to powinno spokojnie dać radę 

- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Yamaha XT600E '94
Będzie TKRJ, ale 95.50 - raz, że są te rysy, dwa że owalizacja już spora
Zastanawia mnie jeszcze patent "odpowietrzenia" drugiego gaźnika, czyli wężyk puszczony do góry, zakończony małym filterkiem, którego sitko spokojnie puści piasek - w gaźniku 3AJ czegoś takiego nie ma w ogóle
Element nr 50 http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 05#g178743 a w 3AJ http://www.megazip.ru/ru/bike/yamaha/vi ... 12#g165087
Swoją drogą, może dzięki temu ten 3TB mimo, że silnik na wykończeniu, miał o niebo lepsze odejście na wyższych obrotach?
Nie ogarniam gaźników. W KLE 500 też cholery co rok wkładali zmodyfikowane wersje.
Zaworek na wężyku jest. Ewidentnie ciągnie przez gąbkową uszczelkęGacek pisze:Nie zapomniał bym zweryfikować stan zaworu odpowiedzialnego za odp. ew nadmiaru oliwy z airboksa (moze go po prostu nie masz ? )i dla tego zasysa ci piasek z pod kól )


Swoją drogą, może dzięki temu ten 3TB mimo, że silnik na wykończeniu, miał o niebo lepsze odejście na wyższych obrotach?

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Yamaha XT600E '94
Wężyk 50 współpracuje z komorą nad przepustnica - wiec moim zdaniem to nie to - u siebie miałem podobnie jak ty zasyfiony airbox .Króce gumowe dolot do gaźnika montuję na smarze (silikonowym ) do airboxa filtr powietrza dociągam dorobionym patentem tak ze gąbka jest mocniej ściśnięta odkręcany element dolotu mam po prostu powycinany tak aby wytwarzał mniejsze podciśnienie .Od tamtej pory kiedy tak poczyniłem nie mam piasku w airboksie oliwy też nie zalega tam taka ilość .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Yamaha XT600E '94
Żeby nie było, że nic się nie dzieje




Bardzo ciekawe łożysko główki ramy

Jak już wsio rozebrane, to ciekawość należy zaspokoić - ważenie







Dalej już z górki. Małżonka nie mogła się zdecydować na nowe barwy, więc olałem temat i pozostanie czarnuch, ramy też nie ruszałem

Kilka fotek więcej: https://picasaweb.google.com/1122217928 ... uildXT600E#
Zrobiłem mały upgrade zawieszenia. Nie pod off, nie pod asfalt, a pod niższego drivera, czyli żonę
Z przodu zamiast oryginalnej sprężyny wstawiłem wszystkie trzy sprężyny z zawiasu z 3AJ - będzie miękko i nieco niżej. Tył podobnie, wstawiłem sprężynę z 3AJ, która mimo większego skoku amorka 3AJ jest krótsza
Dzięki temu w tenerce też zrobiłem porządek z tyłem, bo za bardzo siedział. Jak dobrze pójdzie, to w weekend rozpocznę docieranie. Za 3 tyg. moto musi dojechać na zlot, a w czerwcu do Rumunii 



Bardzo ciekawe łożysko główki ramy

Jak już wsio rozebrane, to ciekawość należy zaspokoić - ważenie
Dalej już z górki. Małżonka nie mogła się zdecydować na nowe barwy, więc olałem temat i pozostanie czarnuch, ramy też nie ruszałem
Kilka fotek więcej: https://picasaweb.google.com/1122217928 ... uildXT600E#
Zrobiłem mały upgrade zawieszenia. Nie pod off, nie pod asfalt, a pod niższego drivera, czyli żonę



- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Yamaha XT600E '94
Może przy następnych modyfikacjach zafunduj do 3 tb na tył krotką kość z 3AJ a swoją wydłuż do dł 3TB
,
Ogólnie na ile kumam temat to wsadził bym zawias z 3 aj do 3tb ja z 3 tb do 3 aj oczywiście po pewnych modyfikacjach
.
Nie bardzo czytelnie odbieram wskazania tej wagi możesz czytelniej uzupełnić fotki

Ogólnie na ile kumam temat to wsadził bym zawias z 3 aj do 3tb ja z 3 tb do 3 aj oczywiście po pewnych modyfikacjach

Nie bardzo czytelnie odbieram wskazania tej wagi możesz czytelniej uzupełnić fotki

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Yamaha XT600E '94
Przedni zawias z 3AJ wsadzony do 3TB spowodowałby szybkie spotkanie opony z dolną półką. Rura nośna w 3TB jest dłuższa kilka cm, a skok mniejszy również kilka cm. Obniżając przód mogłem lagi wpuścić w półki ok 3cm (nie pamiętam dokładnie), a później przy dobiciu koło już by ciorało o błotnik.
Jutro zważę koło 18" z 3AJ, niestety z oponą. Niestety, bo opony różnie ważą, a aktualnie mam tam CST, bardzo lekką. Przy pierwszej okazji zważę koła bez opon. Przydałaby się waga tylnego kół z XTZ660 Tenere - zdaje się, że pasują 1:1 do 3TB, a są na aluminiowych obręczach. Jak będę się kręcił docierając czarnucha, pojadę na skup złomu, ciekawy jestem ile faktycznie waży. Namierzyłem już złomowisko z bardzo czułą elektroniczną wagą
Jutro zważę koło 18" z 3AJ, niestety z oponą. Niestety, bo opony różnie ważą, a aktualnie mam tam CST, bardzo lekką. Przy pierwszej okazji zważę koła bez opon. Przydałaby się waga tylnego kół z XTZ660 Tenere - zdaje się, że pasują 1:1 do 3TB, a są na aluminiowych obręczach. Jak będę się kręcił docierając czarnucha, pojadę na skup złomu, ciekawy jestem ile faktycznie waży. Namierzyłem już złomowisko z bardzo czułą elektroniczną wagą

- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Yamaha XT600E '94
Mam aluminiową 18-stkę. Mogę zważyć. Tyle że jest bez tarczy i zabieraka. No i oczywiście bez opony
-
- Lubiący błoto
- Posty: 56
- Rejestracja: 23 gru 2013, 18:45
- Motocykl: Yamaha xt 600 1994
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Yamaha XT600E '94
Arturs mam pytanie ile wynosi koszt części przy remoncie tłok, cylinder, głowica?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Yamaha XT600E '94
Tak mnie więcej:
- 250zł tłok
- 90zł szlif+honowanie
- 90zł obróbka głowicy (przy opcji, że nie trzeba wymieniać gniazd, prowadnic lub zaworów)
- 150zł uszczelki TOP-END ProX
- 250zł olej na docieranie ok 6L + olej docelowy (pół/full syntetyk)
Razem ok 830zł + paliwo na wożenie się po szlifierniach i różnej maści przesyłki.
Ja do tego wymieniłem łańcuch rozrządu, bo już był wyciągnięty na 2 ząbki od końca.
- 250zł tłok
- 90zł szlif+honowanie
- 90zł obróbka głowicy (przy opcji, że nie trzeba wymieniać gniazd, prowadnic lub zaworów)
- 150zł uszczelki TOP-END ProX
- 250zł olej na docieranie ok 6L + olej docelowy (pół/full syntetyk)
Razem ok 830zł + paliwo na wożenie się po szlifierniach i różnej maści przesyłki.
Ja do tego wymieniłem łańcuch rozrządu, bo już był wyciągnięty na 2 ząbki od końca.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 257
- Rejestracja: 26 sie 2013, 10:01
- Motocykl: xt600
Re: Yamaha XT600E '94
Artur dodaj że do ceny części trzeba marże doliczyć 
