Strona 4 z 6

Re: XT600 generalny remont

: 21 sty 2013, 19:02
autor: szpadyzor45
To może być przyczyną. Kumpel mi zawoził tłok i cylek do szlifierza bo mial po drodze i dokładnie się nic nie dowiedział jak on to zrobil, czy wogole honował. Pamiętam, że była widoczna ta charakterystyczna krateczka. Jak głębokie były rysy to moge teraz wróżyć z fusów. Niestety zdjęcia nie zrobiłem. Ale cos w tym jest. Ostatnio właśnie obiło mi się o uszy, że ciągniki rolnicze jak remontowali i wstawiali tuleje nowe + tłoki to po iluśtam godzinach rozbierali i wymieniali pierścienie, bo te już były zjechane, a cylek robił sie podrównany. I dopiero po takim zabiegu silniki przeżywały "drugą młodość". Czy jest możliwość, że zrobił mi szlif bez honowania? Rozróżniłbym niedoświadczonym okiem?

Re: XT600 generalny remont

: 21 sty 2013, 19:05
autor: qpa
U ArturaS szlif jest super a u Magica nie widać rys po honowaniu.

Rysy po honownicy są niezbędne w procesie docierania i eksploatacji silnika. Silnik na tulei wypolerowanej tak naprawdę nigdy się nie dotrze i nie osiągnie maksymalnej sprawności.

Co do Mostowego to czytałem różne opinie, ja bym mu cylindra nie wysłał.

Re: XT600 generalny remont

: 21 sty 2013, 19:10
autor: Magic
Błądzisz qpa ;) Facet w tym siedzi od nastu lat, odwiedziłem go osobiście, dokładnie widział co ma zrobić i czego oczekuje, o honowanie się nie pytał bo to dla niego standard. a co do rys - przypatrz się uważnie.

http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... wy-poznan/

Re: XT600 generalny remont

: 21 sty 2013, 20:25
autor: qpa
Masz rację jednak widać rysy, słabe zdjęcie po prostu.

Co do błądzenia to jest teraz z 3 tematy o spieprzonej robocie od Mostowego.

Re: XT600 generalny remont

: 22 sty 2013, 09:20
autor: Gacek
Nie rozumiem po co takie gdybanie - masz rok gwarancji na taką usługę udaj się do innych szlifierni niech pomierzą tłok cylinder bedziesz miał pełen obraz (co prawda nie wyraźny bo kazdy ci poda inny wymiar ) ale z całości coś wydedukujesz racjonalnego - jak zrobiony był szlif ,co uległo zużyciu itp itd a potem zweryfikuj dane i ew zareklamuj usługę i po ptokach :) .

Re: XT600 generalny remont

: 22 sty 2013, 14:00
autor: mirecki
A ja taką wrzutkę zapodam: a może pierścienie do góry nogami założyłeś :?:

Re: XT600 generalny remont

: 22 sty 2013, 18:13
autor: lisek666
mirecki pisze:A ja taką wrzutkę zapodam: a może pierścienie do góry nogami założyłeś :?:
nie tu nie ma żadnych oznaczeń top czy T sam przerabiałem bynajmniej na oryginalnych TKJRJ wnioskuje że maił zrobiony źle szlif i były za głębokie rysy które zjadły pierścienie ewentualnie jak to Terenowiec powiedział były z głównolitu. :niewiem: sam przerabiałem źle zrobiony szlif tzn głębokie rysy po 1500 km pierścienie się wysrały od rys a tłok jak nowy był.założyłem nowy komplet pierścieni i jest teraz dobrze.

Re: XT600 generalny remont

: 22 sty 2013, 19:01
autor: szpadyzor45
czy aby na pewno nie mają? Coś mi się kojarzy, ale litera P. Chyba, że gdzieś indziej to widziałem...

Re: XT600 generalny remont

: 22 sty 2013, 19:40
autor: qpa
Jeszcze jedna sprawa, umyłeś tuleję po szlifie?

Re: XT600 generalny remont

: 22 sty 2013, 20:46
autor: mirecki
Napisami do góry, chromowany pierwszy od góry, olejowe co 120 stopni zamki i tak żeby zamki nie pokrywały sie z zamkami pierścieni uszczelniających.
To cytat qpa-y, ale zapomniałem co się tam wpisywało w tym nawiasiku żeby było wiadomo od razu :oops:
W każym razie może to być problem wieloczynnikowy, znaczy wszystkiego po trochu i jest d...